Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Armeija

Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • • Muokkasi: BronzeRain
  • Lähetetty: 17.07.2008 09:50

Lainaus: Chrystalis

Käytän myöskin laseja, joten eikö sekin pistä henkilön b-luokitukseen ?

Ei käsittääkseni, se ei ole pätevä syy. Mutta tuo jalkajuttu pitäisi kyllä riittää tarvittaessa vaikka vapautukseen! Isoveljellä oli selkä murtunut pari vuotta takaperin, hänellä teki tiukkaa päästä koko inttiin, ja lopulta sai b-paperit. Olisi hakunnut a:n. Hullu.

Lainaus: Unholysacrament

Voipiko udella että mikä tuo "ylipainoraja" siellä sitten on ?

Eivät sanoneet tarkkaan, mutta ilmeisesti joku 20kg.

Lainaus: mlrd

hmh... mikä piru siinä tukassa ja armeijassa on niin vaikeaa?
ei siellä nyt ihan päänahkaa viedä, jotta sopii kasvattaa uusi kun armeija on käyty.

Ei siinä mitään, takaisinhan se kasvaa. Hevimiesten kanssa olen pyörinyt useamman vuoden, ja olen huomannut että se tukasta nuriseminen on lähinnä tapa purkaa yleistä inttiin meno -vitutusta. Monet kun eivät sinne armeijaan vapaaehtoisesti mene.

edit: Huh, ukko pystyi armeijasta käsin anomaan sen siirron sinne sivariin, niin ei tarvitse odottaa kahta vuotta välttämättä. Mutta, kotiin tulee tänään kuitenkin.
Kirjoittanut: Trnquill (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 17.07.2008 20:40

Käytän myöskin laseja, joten eikö sekin pistä henkilön b-luokitukseen ?

Ei lähellekään. Kaveri paineli -5 -vahvuuksilla parhaassa a-ryhmässä, joten pitäisi olla tuosta vielä jonkin verran sokeampi, notta b-luokitus napsahtaisi.

...lisää siihen sit täyspakkaus ja mun tuuriani 5 telamiinaa! ...perkele.

Armeijassa ei saa kärjistettynä nostaa kynääkään lattialta ennen kuin alokkaan terveys on tutkittu varuskunnan lääkärin toimesta. Siksi ensimmäisenä viikkona ei saa esimerkiksi juosta ja taitavat nykyään olla maiharitkin pannassa vähintään tuon ajan. Eli pääset kyllä kuulemaan toisenkin lääkärin mielipiteen ennen kuin mitään telamiinoja törkätään syliin.

Lainaus: BronzeRain

edit: Huh, ukko pystyi armeijasta käsin anomaan sen siirron sinne sivariin, niin ei tarvitse odottaa kahta vuotta välttämättä. Mutta, kotiin tulee tänään kuitenkin.

Hieno homma! Sitte vaan kivaan palveluspaikkaa etsimään. Ja ihan vinkkinä jo tässä vaiheessa sanottakoon, että jollei se vaikeuta elämää liikaa (ainakin mainitsit, että "turha" odottaminen olisi nyt pahasta), kannattaa Lapinjärvelle mennä ehdottomasti kesällä! Upea miljöö - kesäisin.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 17.07.2008 22:23

Lainaus: Trnquill

Sitte vaan kivaan palveluspaikkaa etsimään.

Aikoo mennä kysymään kunnan päiväkotiin jossa oli alkukesästä töissä. Mieheni, tarhatäti.

Ja ihan vinkkinä jo tässä vaiheessa sanottakoon, että jollei se vaikeuta elämää liikaa (ainakin mainitsit, että "turha" odottaminen olisi nyt pahasta), kannattaa Lapinjärvelle mennä ehdottomasti kesällä! Upea miljöö - kesäisin.

Juu, niin olisi tarkoitus että menisi keväällä/kesällä kun saa silloin kaverinkin mukaan sinne. Kiitos kuitenkin vinkistä. Odottaa kyllä maltan, mutta se kaksi vuotta oli hieman liian pitkä aika pööpöillä turhanpanttina.
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 19.07.2008 02:05

kun se ei kestä omaa painoanikaan, lisää siihen sit täyspakkaus ja mun tuuriani 5 telamiinaa! ...perkele.

suurena ryhmänjohtajana päätin keventää ryhmän varustusta linjoja purkaessa. puolet teleryhmän varustuksesta ja 6 kaapelikelaa (a 8kg) selkään, tst-varustus oli päällä (14kg, jos oikein muistan) ja lähdin kävelemään edeltä. elopaino oli silloin 64kg.
en uskaltanut matkalla istua lepäämään koska ei olis enää jaksanut nousta jaloilleen sillä lastilla.
samaan aikaan saavuttiin perille, nelisen kilometriä taisi olla matkaa.

jaksaminen ei ole ihan aina kiinni siitä mitä uskoo jaksavansa tai edes siitä mitä luulee jaksavansa. se on kiinni siitä mitä aikoo tehdä.
silloin halusin keventää muiden hommia, koska linjan purkaminen on varsin hankalaa hommaa. ei siinä ainakaan tarvi ylimääräistä raahattavaa.
Kirjoittanut: Ane (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 19.07.2008 12:32
Vaikee uskoa että mä olin siellä joskus kokonaisen viikon! Yhtä tuskaa se kyllä mulle oli, niin ulkopuolinen olo siellä että. Hain sieltä pois ja pääsinkin, sitten muutaman vuoden tappelin kaikenmaailman ihmisten kanssa kunnes lopulta sain vapautuksen sukupuoli identiteetti ongelmieni takia. Oi sitä ilon päivää. ^_^
Kirjoittanut: Chimera (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 19.07.2008 13:21
Minä voisin lähteä inttiin, jos olisin mies. Ja joskus pentuna ajattelin että lähtisin sinne, mutta ajatus on sitten vuosien varrella jäänyt. Olen kyllä sen verran räväkkä, ja uppiniskainen sekä tulistun erittäin helposti, voisi siinä olla komentajilla (sekä muillakin) vähän hermot riekaleina... D
Jos sota tulisi lähtisin tietysti mieheni rinnalle sotatantereelle, jos tilanne niin vaatisi.
Edellyttäen tietysti sitä, ettei siinä elämäntilanteessa tuota jälkikasvua vielä olisi.
Kirjoittanut: StZonNe (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 19.07.2008 14:32
Kotiuduin tossa parisen viikkoa sitten.. 6 kk palvelin ja se riitti ihan hyvin.
Ei se ihmisten hommaa kyllä ollut.. Tai riippuu minne joutuu, jotkut pääsee helpommalla. Mutta tulipahan käytyä... Kyllähän sitä näin jälkeenpäin voi nauraen muistella mutta silloin pahimpina päivinä ei kyllä paljoa naurattanut. Mutta kyllä minä sieltä ihan hyvillä papereilla pääsin pois.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 19.07.2008 15:13

Lainaus: mlrd

hmh... mikä piru siinä tukassa ja armeijassa on niin vaikeaa?
ei siellä nyt ihan päänahkaa viedä, jotta sopii kasvattaa uusi kun armeija on käyty.

Pitää kaikki maholliset tekosyyt yleens käyttää. Isoin syy ainakin itellä syy koko hommassa on se aate, että miksi pitää mennä metsään kuuntelemaan jonkun paviaanin komentelua ja opetella tappamaan toisia ihmisiä ja etenkin, kun ainakin mulla on paljon parempaa käyttöä sille 6-12kk:lle. Sitä paitsi jos nyt oliskin käynyt niin, että olis joutunu vankilaan niin se aika olis ollu huomattavasti lyhyempi, kun mitä ois joutunu olemaan armeijassa.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 19.07.2008 17:43

Ja ihan vinkkinä jo tässä vaiheessa sanottakoon, että jollei se vaikeuta elämää liikaa, kannattaa Lapinjärvelle mennä ehdottomasti kesällä!

Tai syksyllä tai talvella, mutta ei ainakaan keväällä. Syksyllä on mukavan viileä ilma ja erittäin nättiä, koska koko se koulutuskeskuksen alue on punertuvien lehtipuiden ympäröimä. Talvella on helpompi mennä kylille, mikäli siis sivarit on ensin laitettu auraamaan jäätie Lapinjärven (se on sen järven nimi) halki.

Lainaus: Chimera

Minä voisin lähteä inttiin, jos olisin mies.

Usko tai älä, mutta sinä voisit lähteä inttiin myös jos olisit nainen...
Kirjoittanut: Siegred (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 19.07.2008 18:51
Olen Rovaniemen Someroharjulla. Ei nämä ekat kaksi viikkoa pahoja ole ollut.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit