Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Minne päätyy kun kuolee?

Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 13.01.2008 02:15
Mä oon huomannu, että yllättävän moni menee tonne maan alle makoilee. Tosin onhan muutama pistetty vapautumaan energiana ilmaan ja siitä syntyneet tuhkat esim. hyllylle tai mereen.

En taida uskoa taivaaseen tai helvettiin.
Kirjoittanut: Yuffie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 01.04.2009 12:44
Ite en oo aivan varma mitä uskon. Uskon osittain taivaaseen, osittain siihen että kaikki vain loppuu ja myös siihen, että vaihdamme ulottuvuutta. Mutta uskon myös vahvasti siihen että me synnymme uudestaan toisessa muodossa. aika hullua mutta mun mielestä se kuulostaa aika järkevältä O_o
Kirjoittanut: Gothicsoul (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.04.2009 15:10
Hmm, tämä on lempiaiheitani. Itse olen täysin varma että kuoleman jälkeistä elämää on olemassa ja maailmalla on älykäs Luoja. Jos maailmalla ei olisi älykästä luojaa, tuntuisi kummalliselta että luonto yksin olisi voinut luoda niin moninaisen ja omituisen maailman. Toiseksi mistä tulevat tuhannet ja taas tuhannet kummitus jutut? On selvää että suurin osa niistä on pötyä, mutta jotkut ovat varmasti totta. Tämän väitteen perustelen esim. Spiritismin toimimisella, ja väitänpä vielä valokuvaneeni aaveen. Ja jos spiritismi toimii loitsulla, on selvää että on olemassa jokin henkiolento, joka taas takaa sen että henkimaailma on olemassa ja on paljon asioita joista meillä ei ole hajuakaan. Tästä taas voi miettiä edelleen, mitä nämä olennot ovat, mistä ne ovat tulleet ja ovatko aaveet kuolleita, välille jääneitä henkiä? Tähän keskusteluun ei mielestäni kuitenkaan pidä liittää muiden planeettojen otuksia. Ne ovat luultavasti lihaa ja verta niinkuin mekin eivätkä ne voi ohjata tai hallita henkiämme. Siihen uskon että jossain universumin loputtomassa sopukassa on jonkinlaista elämää, olisi suppeanäköistä ajatella toisin, mutta matka sieltä tänne on kohtuuttoman pitkä kuljettavaksi edes moninkertaisella valonnopeudella. Mutta vastaus kysymykseen on kyllä, kuoleman jälkeistä elämää on olemassa.
Äh , tais tulla vähä ylivirallista tekstiä...
Kirjoittanut: Tifa (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 01.04.2009 19:46
Olen miettinyt tähän kysymykseen vastausta useinkin. Uskon ehkä eniten uudelleen syntymiseen, mutta toisaalta taas jääminen maan pinnalle hengeksi kummittelemaan kuullostaa kiehtovalta ja uskon siihenkin osittain. Jotenkin en vain pysty käsittämään että kaikki vaan loppuis ja piste. Mutta toisaalta se voi olla niinkin, ihminen ei vain voi ymmärtää sitä. Eli itse olen sitä mieltä että kuoleman jälkeistä elämää on, en vain oikein tiedä millaista.
Kirjoittanut: cyberhz (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 01.04.2009 19:58
Ajatelkaa, jos ette olisi syntyneet ollenkaan. Teitä ei vain olisi. Hirvittävä ajatus sinäänsä...
Kirjoittanut: goth (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.04.2009 02:21
vastaus on hyvin helppo. Jos uskot Jeesukseen henkilökohtaisena pelastajana niin menet taivaaseen ja jos et usko niin joudut kadotukseen.

Elämälläsi on tarkoitus ja se tarkoitus löytyy raamatusta.
suosittelen tutustumaan! vai etkö halua tietää mitä sulle käy kuoleman jälkeen?
Kirjoittanut: goth (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.04.2009 02:24

Lainaus: Gothicsoul

Ite en oo aivan varma mitä uskon. Uskon osittain taivaaseen, osittain siihen että kaikki vain loppuu ja myös siihen, että vaihdamme ulottuvuutta. Mutta uskon myös vahvasti siihen että me synnymme uudestaan toisessa muodossa. aika hullua mutta mun mielestä se kuulostaa aika järkevältä O_o

Olet aivan oikeassa! Me emme kaikki kuole, mutta me kaikki muutumme. Ihminen on henki ja henki palaa luojansa luokse kuoleman jälkeen.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 02.04.2009 09:58
Nytpä lähetän käyttäjä gothille yksityisviestiä. >: /
Kirjoittanut: Blackrat (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Blackrat
  • Lähetetty: 02.04.2009 11:15

Lainaus: goth

vastaus on hyvin helppo. Jos uskot Jeesukseen henkilökohtaisena pelastajana niin menet taivaaseen ja jos et usko niin joudut kadotukseen.

Tarkalleen ottaen yhdenkään kristillisen kirkkokunnan dogma ei ole ihan näin, mutta asian selittäminen ei ole minun hommaani. Kannattaa kuitenkin keskustella asiasta useamman kuin yhden teologin kanssa, ja saatat huomata ettei asia ole ihan näin yksinkertainen. Ja toisaalta taas kuinka paljon yksinkertaisempaa se onkaan.

Lainaus: goth

Elämälläsi on tarkoitus ja se tarkoitus löytyy raamatusta.
suosittelen tutustumaan!

Niin minäkin. Kannattaa vaikka lukea pari kertaa ihan ajatuksella läpi. Sukutaulut siitä nyt voi huoletta hypätä yli, mutta muuten se on aika mielenkiintoinen ja sisältää monia hyviä ajatuksia. En minä siitä kyllä elämän tarkoitusta löytänyt, ja kuolemanjälkeistä elämääkin siinä käsitellään aika niukasti joten en ihan ymmärrä miten tämä liittyy tähän aiheeseen.

Suurin osahan nykyisistä kristillisistä käsityksistä taivaan ja helvetin luonteesta tulee Dante Alighierin runollisesta tulkinnasta. Tämä tulkinta taas pohjaa pitkälti keskiajan kirkkoisien päätelmiin. Joten jos haluaa tutustua lähemmin mitä varsinkin katolilainen kirkko kuolemanjälkeisestä elämästä opettaa, kannattaa mieluummin tutustua Danten teokseen, joka on paljon lähempänä tätä käsitystä kuin Raamattu.
Kirjoittanut: die Winterreise (Nimetön)
  • Lähetetty: 02.04.2009 11:45
Hyvä että korjasit Blackrat. Kiitos sinulle siitä!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit