Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

pakkomielteitä...

Kirjoittanut: Tillie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 11.11.2008 19:13
Pakkomielteitä löytyy vaikka millä mitalla, useimmat tosin eivät häiritse arkea millään tavalla.

Äitin joskus aikoja sitten tekemässä peitossa pitää tietty sauma olla yläpäässä, muuten ei nukkumisesta tule yhtään mitään.

Netissä kun luen jotain tekstiä, maalaan aina osan tekstiä, luettavan kappaleen, lauseen yms. Ja ihan paperitekstiä lukiessa plärään aina viimeisiä sivuja. Kumpaakaan en itse tajunnut ennen kuin joku siitä huomatti. Mutta eroon ei ole tarve päästä, eihän se minua häiritse

Ikävämpiin pakkomielteisiin kuuluu sitten haavojen auki repiminen :<
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 11.11.2008 20:03

Lainaus: Lacy gloom

Laukun sisältö on tarkistettava "avaimet, kännykkä, rahat ja paperit"

itse aina kevarilla ajaessa kokoajan toinen käsi kiertää tarkistamassa taskuja että puhelin, lompakko ja mp3 ovat tallessa ja avaimet myös.
Kirjoittanut: VastarannanGootti (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 27.08.2009 11:23
Omistan OCD:n joten pakkomielteitä löytyy vaikka Raamatun edestä.

-Kaikki vanha
-Bleiserit
-Dark Cabaret
-Urut, cembalot ja muut kosketinsoittimet
-Erikoiset soittimet
-Erikoiset ihmiset
-Vessoihin kirjoitetut töherrykset
-Vanhat elokuvat
-Saksalainen ekspressionismi

Ja listaa voisi jatkaa vielä kuinka pitkälle...
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 27.08.2009 11:35

Lainaus: VastarannanGootti

Omistan OCD:n joten pakkomielteitä löytyy vaikka Raamatun edestä.

Mutta miten nuo ovat obsessive compulsive behaviour / pakkomielteistä käyttäytymistä? Eivätkös nuo ole vain kiinnostuksen kohteita - OCD:hän tarkoittaa esimerkiksi pakkomielteistä käsien pesua, siivoamista tai "jos nyt en nytkäytä päätäni viidesti, joku kuolee".
Kirjoittanut: VastarannanGootti (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 27.08.2009 18:38
OCD:hn kuuluu ajatuksia/ajatuksia joita ei saa päästään...
Eli noita mitkä listasin.

Sitten on käsien pesu, joka on suorittettava aina kodin ulkopuolelta palattuani.
Ja valokatkaisinta on rytmikkäästi naksuteltava kolme kertaa päälle ja pois.

Ja vielä sen lisäksi kärsin sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja paniikkihäiriötä.
Kirjoittanut: God Of Wind (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 28.08.2009 09:27
pöyvän rummutus...ei kai sen kummempia.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.08.2009 10:01

Lainaus: God Of Wind

pöyvän rummutus

Todella ärsyttävää. Melkein yhtä ärsyttävää kuin kuulakärkikynän napsuttelu tai maiskuttaminen. Aarggh...

Minulla on sellainen kahvinkeitinpakkomielle, minun on tarkistettava ulos mennessäni keitin siitäkin huolimatta, että tiedän etten ole kahvia keittänyt. Tarkistan sen ennen kuin alan laittamaan kenkiäni jalkaan ja juuri kun olen laittamassa ulko-ovea kiinni, ryntään vielä katsomaan onko virta varmasti pois päältä. Samalla tsekkaan kaasuhellan. Joskus tarkistan vielä kolmannenkin kerran ja joudun palaamaan asuntooni, vaikka olen jo rappukäytävässä menossa. Tässä kohtaa on huono juttu, jos kaasuhella jää tarkistamatta toiseen kertaan, koska joudun sitä varten tekemään vielä erillisen tarkistusretken. Jos tietoisesti jätän tarkistukset tekemättä, asia vaivaa minua kunnes pääsen takaisin kotiin. Ilmiö on pahempi, jos minulla on muutoinkin elämässäni stressiä. Loma-aikoina kahvinkeitin ei vaivaa minua lainkaan.

Onneksi tämä pakkomielle ei minulla ole niin pahana, kuin mitä eräällä tutullani: hänelle ei tarkistuksetkaan riitä, vaan ottaa lisäksi kännykkäkameralla kuvan kahvinkeittimestä ja epäilee ottamaansa kuvaakin. Se on jo todella sairasta.
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.08.2009 12:41
En tiedä olenko jo vastannut tähän mutta minulla on tylsää Pakkomielteitä löytyy täältä vaikka muille jakaa -.-

- Leikkelen jopa useamman tunnin joskus kaksihaaraisia hiuksistani.
- Viikkaan vaatteet tietyllä tavalla kaappiin ja saan aina hepulin kun joku on käynyt ne sotkemassa.
- Imuroin joka toinen päivä. Kaikki sängyn ja sohvan aluset on aina oltava puhtaat.
- Pidän työvaatteitani aina muovikassissa tiiviisti suljettuna, koska pelkään että niistä tulee jtn ötöjä tai muita mitä epäpuhtaista paska työpaikoissani on.
- Mitään tekstiilejä ei saa jättää missään nimessä lattialle! Eli nostelen niitä aina ja viikkailen ne.
- Tarkistan monta kertaa lähtiessäni että ovi on lukossa. Joskus voin rynkyttää sitä useamman kerran ja silti minulle jää tunne että ovi jäi nyt auki.
- Tarkastan myös aina väh. kaksi kertaa ennen kuin lähden minnekkään että hella ei oo päällä, ei valoja eikä ikkuna liian paljon avoimena (Pelkään että lemmikkikatraani sairastuu liiasta vedosta)
- Myrkytän asuntoni 1 kerran kk koska pelkään ötököitä sairaalloisesti. Yleensä suhuttelen baygonia vaatekaappeihin ja lattialistoihin että keittiöön.
- Pesen myös kloridilla pesuhuoneen ja keittiön koska pelkään että likaisilta pinnoilta tulee pöpöjä ja ötökät tykkää myös likaisista pinnoista.
- Leivän murut ovat myös pahoja! Ne on aina saatava roskiin/lavuaariin. Niitä ei saa jättää pöydille.

Ugh, ja mitähän muuta. Voin vaan sanoa että minun kanssa eläminen on aina välillä vähän työlästä. Tosin teen suurimman osan noista aivan itse. Mieheni ei paljoa puutu :S Välillä aina pilkkaa sitä kun mulla on paha ahdistuneisuushäiriö. Eli pakkoneuroosi tavallaan, varsinkin ötököitä kohtaan. Sain kamalia kohtauksia silloin kun löysin meiltä niitä turkiskuoriaisia. Sen jälkeen kaikki hygieeniset pakkomielteet on tullu pintaan entistä pahempina.
Ja minullakun tuo neuroosi ei ole vain hetkittäistä, vaan jatkuvaa. :S
Kirjoittanut: Wednesday (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.08.2009 13:22
Ocd:hen kuuluu sekä pakonomainen ajattelumalli tai pakonomainen suorittaminen, yhdessä tai erikseen. Itselläni on pakkorituaaleja ja tapoja joita on vaan noudatettava. Minulla on tarkisteluvimma; vaikea poistua kotoa, kun pitää viisimiljoonaa kertaa tarkistaa onko avain mukana. Keskellä yötä voin nousta tarkistamaan turvalukon ja ulko-oven. Hyllyissä olevat tavarat ovat aina järjestyksessä. Kaiken pitää "olla hienosti". Jos otan kirjan ja jokin esine jää vinoon, minun on pakko asioikseni kääntää se kohdalleen. Cd-levyt ovat kaikki "oikeinpäin" (=Teksti vaakatasossa/otsikon voi lukea) koteloissaan. Dvd:t järjestyksessään. Joskus kaupassa, kun parpeeksi monesti kulkee jonkin hyllyn ohi, jonka tavarat on sikinsokin, saatan alkaa järjestellä niitä. Joskus kädet näyttää kamalille, kun nypin sormenpäitäni. Joskus niin pahasti, että alkaa sattumaan ja vuotaa verta, muttei pysty lopettamaan, kun pitää nyppiä siistiksi ne nypityt jäljet.. Joskus rummutan sormilla, lähinnä tiskeilläasiointitilanteissa. En myöskään kävellessäni astu viemärinkansien päälle. Jos se vaikka pettäisikin alta tai jotain..
Sitten minulla on saastumiseen/ tartunnansaantiin liittyviä pelkoja ja tapoja, kuten käsienpesua ja sen sellaista. Pahin on hajujen suhteen, koska pelkään että ne tarttuvat minuun ja sitten haisen pahalle. En esimerkiksi koskaan voi viedä kännykkää (tai muitakaan sinne kuulumattomia tavaroita) vessaan, kun olen varma että kaikki hajut tarttuu niihin. Poltan paljon suitsukkeita ja käytän kaikenlaisia tuoksuöljyjä.
Lapsena pureskelin paidankaulusta tai suupieliäni jos jännitti tai oli tylsää. Olin aina ihan ruvella..
Nuorempana näitä oli enemmän, mutta onneksi pahimmat on jääneet matkasta Hauska elää elämäänsä tällaisten sääntöjen mukaan, kun ne loppupeleissä tulee vaan omasta mielestä. Silti ei voi ottaa riskiä ja katsoa, mitäs jos jättääkin "tämän" tekemättä? Eikä ulkopuoliset välttämättä huomaa mitään outoa vaikka noudatatkin tapojasi. Pahinta on jos tapahtuu jotain mitä olet tapoinesi aina pelännyt tapahtuvat (jätät avaimet kotiin). Sitten ei suurinpiirtein uskalla lähteä kotoa minnekään, kun tiedät varmaksi, että avaimet jää kotiin.
Tästä tekstistä jäi varmaan puolet omista neurooseista pois..
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 28.08.2009 14:05

Lainaus: Wednesday

[...] vaikea poistua kotoa, kun pitää viisimiljoonaa kertaa tarkistaa onko avain mukana.

Hoo, minulla on sama juttu, mutta pidän tätä hyvänä featurena. Tämä on vain huolellisuutta ja se on todella hyvä asia, koska muussa tapauksessa avain saattaa unohtua ja sen jälkeen sisälle pääseminen on vaikeaa.

Cd-levyt ovat kaikki "oikeinpäin" (=Teksti vaakatasossa/otsikon voi lukea) koteloissaan. Dvd:t järjestyksessään.

Tämäkin on hyveellistä toimintaa. Maailmassa on asioita, jotka voivat olla oikein / väärin. Jos levyt, kirjat ja muut ovat järjestyksessä, asiat ovat oikein.

Joskus kaupassa, kun parpeeksi monesti kulkee jonkin hyllyn ohi, jonka tavarat on sikinsokin, saatan alkaa järjestellä niitä.

Eivät ole omia tavaroitasi, joten tästä mielteestä kannattaa luopua. Jos et halua tai pysty lopettamaan tätä ja koskettelet niitä esineitä, voit saastuttaa kätesi jollakin tuotepakkauksen pinnalla olevalla viruksella, joten muista pitää hansikkaita.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit