Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Lempikirjasi/kirjailijasi (kauhu- ja gootti-genret)

Kirjoittanut: Graveyard poet (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 15.07.2009 13:00
En tiedä onko tämäntyyppistä ketjua jossakin muualla, en löytänyt, mutta jos on niin tämän voi liittää sinne tai vinkata minulle linkin ketjuun.

Mutta kysymys kuuluu siis jotta kuka on lempikirjailijasi ja/tai mikä on lempiteoksesi kauhun ja goottikirjallisuuden lajityypeissä?

Itse on ole "nykygoottikirjallisuutta" oikeastaan lukenut, klassikoita jonkin verran.

Kauhukirjallisuudesta ehdoton suosikkini on H.P.Lovecraft, yhtä tiettyä teosta häneltä on mahdoton mainita.
Kirjoittanut: Blackrat (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 16.07.2009 14:04
Sekä Clive Barkerin että E.A. Poen novellit ovat aika viihdyttävää luettavaa. En ole kauheasti genreen tutustunut mutta nämä nyt taitavat olla ainoat kauhu ja/tai gootti kirjailijat joita olen lukenut joten ovat siis lempparini myös
Kirjoittanut: Ultimecia (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 16.07.2009 15:43
Lasketaanko tähän Mary Shelleyn Frankenstein? Olen lukenut kys. teoksen, ja kirja kuuluukin suosikkeihini. Voin suositella kauhun ystäville.
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 16.07.2009 15:43
No minä myös Lovecraftia ja Edgaria lukenut, niiden lisäks mm M.R. Jamesia, Clive Barkeria, Anne Ricea, Dean Koontzia, Dan Simmonsia. Ja vanhemmista Bram Stokerin Dracula, Walpolen The Castle of Otranto (piti lukee ku kehuttiin goottilaisen kauhun perusteoksena) Sit on joitain mm Carol Belanger Graftonin Victorian Fashions (kylläkin äänilevynä kuuntelin! ) Ja sit kaikenmaailman käsikirjoja tullut paljon luettua jotka ei siis fiktiivisiä kauhutarinoita/goottilaisromantiikkaa olekaan, kuten mm Maplen 80-luvun Noidan käsikirja (+ paaljon muuta noita-, pikemminkin wicca-kirjallisuutta) ja onhan tuo Hänninen/Latvanen Verikekkerit- Kauhun käsikirja myös luettu ja divariin kuskattu. Niin ja Blackwoodin Willows! (ei liity em.) Yleensä luen vampyyri- ja aavetarinoita ja näistä käsikirjoista kaikkee yleisesti goottilaisuuteen tai wiccalaisuuteen liittyvää, myös tuo Goth chic löytyy hyllystä. Sit kiinnostaa just nää viktoriaanisen ajan jutut joista yhden edellä mainitsin ja mm Maria Gozzollin How to recognize gothic art. Jos ei haluu ottaa liian vakavasti niin sit hakeen kirjastosta sitä Jane Austenin goottiparodiaa Northanger Abbey (nimi piti tarkistaa googlesta) Onhan noita vaikka millä mitalla, Stephen Kingin Carrie ainakin vielä on tallella ja muitakin, ei tuu nyt mieleen.
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 16.07.2009 17:46
Hmm. Vaikea mainita jotain ehdotonta lempparia, mutta kyllä ainakin noista kauhunovelleista paras on Edgar Allan Poen The Pit and the Pendulum. Siinä on vain sellaista kamalaa hyytävyyttä, joka on hurmannut jo monta vuotta!
Anne Ricen vampyyriromaanit ovat myös aina mukavaa luettavaa. En tiedä laskettaisiinko esim. Goethen Faust goottilaiseksi, mutta onhan siinäkin sellaista kauhutunnelmaa.
Kirjoittanut: RedDevil (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.07.2009 19:59
Ei kauheasti ole kirjoja tullut luettua, liikaa kiireitä elämässä. Mutta yksi ehdoton suosikkini on Bram Stokerin Dracula. Tuossa kirjassa on vain jotain mikä kiehtoo minua kovastikkin.
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Lähetetty: 16.07.2009 22:10

Lainaus: RedDevil

Mutta yksi ehdoton suosikkini on Bram Stokerin Dracula.

Minun mielestäni klassisesta vampyyrikirjallisuudesta John Polidorin Vampyyri on parempi. En ole ikinä pitänyt Stokerin Draculasta mitenkään erityisen paljon, vaikka onhan sekin hyvä.
Kirjoittanut: Wampyyre (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.08.2009 14:27
Edgar Allan Poe, Bram Stoker ja Anne Rice, siinä ne tärkeimmät mun kohdalla. Ja Oscar Wilden Dorian Grayn muotokuva on myös mahtava lukuelämys, jos se lasketaan.
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Lähetetty: 02.08.2009 20:09
Tässä olisi hieman samantyyppisiä aiheita:
Suositelkaa kirjallisuutta
Kirja-aarteita
Modet päättäkööt...
Kirjoittanut: Utu (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 06.08.2009 22:57
Edgar Allan Poella tulee ikuisesti olemaan paikka kirjahyllyssäni (ja toki myös sydämessäni), samaten Robert Louis Stevenson on tehnyt lähtemättömän vaikutuksen teoksellaan Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde. Bram Stokerin Dracula odottaa vielä hyllyssä.. Laiskanpuoleinen kun olen, niin kyseisen genren elokuvat ovat tulleet melkolailla tutummiksi kuin kirjallisuus. Tosin elokuvista saa harvoin yhtä lennokkaita päiväunia, ne kun jättävät vähemmän mielikuvituksen varaan.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit