Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Juotko, poltatko...?

Kirjoittanut: vampyr (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 14.09.2008 11:11

Lainaus: kuopassa

yritetään yhteiskunnan kaikin voimin saada tupakoija näyttämään jotenkin itsetuhoiselta luuserilta

Itse en tiedä yhtään mitään niin kamalan näköistä/hajuista asiaa ku tupakkaa polttava ihminen. On silmissäni ihan eri asia, jos nuhjuisen näköinen kolmekymppinen yöpaidassa kävelisi vastaan tupakkaa polttaen kuin se, että sama ihminen olisi samoissa varusteissa mutta ilman tuota ällötystä suupielessä/ sormien välissä.
Ja se näyttää tosiaan siltä ettei ole ollenkaan itsekontrollia, vaikka sitä ei kaikki pyrikään lopettamaan.
Kirjoittanut: dustfilter (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 14.09.2008 20:43
en juo, enkä polta : - )
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 14.09.2008 20:53

Lainaus: vampyr

Itse en tiedä yhtään mitään niin kamalan näköistä/hajuista asiaa ku tupakkaa polttava ihminen.

Kiitos kauniista sanoistasi
Ja minä en edes yritä lopettaa, enkä tietääkseni ole luuseri!
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 14.09.2008 21:12

Lainaus: kuopassa

Tjoo, noinhan se taitaa nykyään olla, että yritetään yhteiskunnan kaikin voimin saada tupakoija näyttämään jotenkin itsetuhoiselta luuserilta. Tupakoimisen haittapuolia sinäkin näyt tuntevan aika paljon, mutta oletkos ajatellut tupakoinnin vievän sinut ihan varmasti ennenaikaiseen hautaan? Siitä sadasta vuodesta noin parikymmentä vuotta raadat niska limassa kouluissa, parikymmentä vuotta työelämässä ja sitten keho rutussa ja kolhuilla vaivutaan asteittain yhä kehnompaan kuntoon.

No, mä juon ainakin ite niin paljon että oon varmasti just se paras vaihtoehto jauhamaan tupakoinnin terveysvaikutuksista. <: tupakointi ei siis ainakaan mua vie ennenaikaiseen hautaan, enkä kyllä sanallakaan osoittanut huolta elämäni pituudesta tai sen lyhentymisestä.

Onko tupakoinnissa hyviä puolia?
Sun vastapointtisi oli aika onnettomia, sillä aika tasa-arvoisestihan täällä päädytään vaippoihin ja rapistumaan vanhainkoteihin ja unohdetaan. Miten tupakointi siihen liittyy?

tupakointi aloitetaan yleensä yläasteikäisenä jossain hiton uhmaiässä (niinkuin mäkin aikanaan), eli mun mielestä se, että ei aloita tupakointia silloin kertoo enemmän ihmisen kyvystä tehdä järkeviä päätöksiä. Tosi harva aloittaa tupakointia enää aikuisiällä.

Mut on varmaan ihan oikeasti aivopesty.
Jos osaa kiinnittää huomiota tupakan piilomainontaan leffoissa, sarjoissa ja mainoksissa niin se varmasti avaa silmiä vaikka suurin osa onkin niitä "en mä ota vaikutteita mistään, teen mitä haluun"-ihmisiä. En nää tupakoinnissa enää mitään seksikästä tai hienoa tai vapauden ihannointia, vaan se on vaikutteiden tulos ja sen kautta tietämättömyyttä.

....
nyt kun vielä valaistuisin samalla tavalla Kuningas Alkoholin suhteen.
Kirjoittanut: Tyhjäpää (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.09.2008 21:19
Cata kirjoitti kyllä tosi hyvin aiheesta, oli nyt vaan pakko kertoa tämäkin.
Muuten en kyllä oikein innostu tähän keskusteluun vastaamaan....
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 19.09.2008 10:01
Täysraittiina pysytellään
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Natassja
  • Lähetetty: 19.09.2008 11:23

Lainaus: vampyr

On silmissäni ihan eri asia, jos nuhjuisen näköinen kolmekymppinen yöpaidassa kävelisi vastaan tupakkaa polttaen kuin se, että sama ihminen olisi samoissa varusteissa mutta ilman tuota ällötystä suupielessä/ sormien välissä.

Miten yöpaidat ja kolmenkympin ikävuosi liittyy toisiinsa? Hupaisa esimerkki, repesin ihan täysin. Näen jo itseni hortoilemassa kadulla em. varusteissa. Tästä esimerkistä täyttyy mun kohdallani kaikki muu, paitsi yöpaita, niitä mulla ei ole yhtäkään. Valitettavasti näytän joskus nuhjuiselta.

Olen sitä mieltä, ettei tupakointi ole järkevää, mutta eipä ole moni muukaan asia. Tupakointi on EHKÄ itsekontrollin puutetta, mutta onko se nyt keltään pois? Veronmaksajia ovat tupakoitsijat ja alkoholistitkin, he maksavat ostamistaan tuotteista veroja, kai niilläkin jotain vastinetta saa hehheh. Mitään ennenaikaista hautaa ei ole olemassakaan, kuollaan kun kuollaan. Voi sitä itseaiheutetusi kuolla monilla muillakin tavoilla, vaikka syömällä jatkuvasti epäterveellisesti. Ja jos nyt siihen mennään, että mietitään mikä ällöttää, niin minua ällöttää se että toisia osoitellaan sormella. Se riittää että ottaa itse vastuun omista tekemisistään, kukaan ei kaipaa saarnaajaa. Saarnaaminen vain provosoi.

Olen aloittanut tupakoinnin 13-vuotiaana näyttääkseni kovikselta koulun tupakkapaikan mopoporukoissa. Silloin se tuntui järkevältä. Sittemmin olen poltellut joitakin vuosia ja taas ollut joitain vuosia polttamatta, pisimmillään 7 vuotta yhteen menoon ilman tupakkaa. Sitten kun jotain isompaa kriisiä sattuu elämässä, palaan tuttuihin ja turvallisiin tapoihini. Yritän pitää homman sillä tavalla hallinnassa, että olen joitain päiviä polttamatta. Liikunta on auttanut kovasti, urheilupäivänä ei tee edes mieli polttaa kun muuten on vaikeaa saada happea ja väsyttää.

Lisäys vielä tähän: Tupakointi on jokaisen oma asia silloin kun on täysi-ikäinen.
Kirjoittanut: minikivi (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: minikivi
  • Lähetetty: 20.09.2008 00:09
en polta mutta kyllä sitä viina maistuu en näe mitään pahaa siiinä vaikka olen alaikänen
olen tainnut vastata tänne aikasemminkin mutta asiat muuttuuu
Kirjoittanut: FrostMoon (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 20.09.2008 01:15
Olen täysraitis enkä polta. Röyhyttely vaan vetäisi tällaiset allergikkokeuhkot äärirajoille.
Kirjoittanut: Mystification (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 20.09.2008 05:53
Syöpäkääryleiden käyttö on ikävässä nousussa täälläpäin.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit