Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Juotko, poltatko...?

Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 15.06.2010 14:49
Mulla on ollut nyt koko alkuvuosi yhtä juomista ja polttamista, sitten viime lauantain jäljiltä pätkähti semmoinen krapula, että vieläkin tuntuu. Voi olla, että rajoitan - kantapään kautta opittua..

Paljoahan mä en määrällisesti juo, mutta mun viinapää on luokkaa 2 lasia viiniä = känni.
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Unholysacrament
  • Lähetetty: 15.06.2010 16:13

Lainaus: poison

Mä nyt tarkoitin, että itse en harrasta sellaista pari viinilasia-tyyliä.

Itse pidän viinejä (voiko noita halpakura"viinejä" edes viineiksi laskea) humaltumistarkoituksiinkin. Koska viinipullo tai kaksikin on paljon mukavampi kantaa mukanaan kuin laatikollinen kaljaa, ja kalja suurina määrinä pistää nesteen virtaamaan ikävästi, jos on ajettellut kavereiden kanssa vaikka ulkosalla olla..

Olen ylpeä itsestäni näin juomisen suhteen; tarkoituksissa on ollut vähentää, koska huomasin itsekkin juovani aivan liikaa. Niin nyt koko kesäkuun aikana olen juonut kerran, enkä silloinkaan ollut mainittavammin humalassa
Kirjoittanut: Faery (Nimetön)
  • Lähetetty: 15.06.2010 16:34
En juo, enkä polta. Tupakka on vain niin ällöttävää ja olen muutenkin neuroottinen tupakoitsijoiden lähellä, passiivinen tupakoiminen on vaarallisempaa kuin aktiivinen. Hengitän aina silloin hihaani tai yritän paeta savua, tai sitten vain yritän pidättää hengitystä ja toivon bussin tulevan pian.

Juominen taas on vain niin, etten ole vielä törmännyt alkoholiin josta pitäisin. Tulee aina juhlissa maistettua huikka kaikkea mahollista, mutta en ole vielä pitänyt yhdestäkään.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.06.2010 22:57
Harvoin kumpaakaan, mutta joskus kumpaakin. Aika paljon kulkee käsi kädessä. Aiemmin tupakoin vakituisesti, nykyisin vain osa-aikaisesti. Eli siis silloin kun juon (siis enemmän kuin yhden) tai olen tiettyjen ihmisten seurassa.
Kummassakin olen siis sosiaalinen käyttäjä. Yksin ei tule juotua tai poltettua. Mutta kavereiden kanssa baariin tai iltaa istumaan niin tulee otettua. Paljon en kyllä juo, eikä tällä viinapäällä tarvitsekaan. Tällä hetkellä ehkä joku kerran kuussa tulee otettua alkoholia, jos sitäkään. Kesäisin tuo käyttö vähän kasvaa, kun terassit kutsuvat yksille aurinkoisella kelillä.

Sosiaalinen tupakointi on kyllä raivostuttavaa. Olen jotenkin ehdollistanut itseni siihen, että tiettyjen ihmisten seurassa poltan. Saatan mennä viikkoja tai jopa kuukausia ilman yhtäkään syöpäkäärylettä. Sitten näen niitä paria tiettyä kaveria, ja hups. Yhtäkkiä istun parvekkeella tupakalla. Tämä siis koskee vain tiettyjä ihmisiä. Minulla on tupakoivia kavereita paljon, ja useimpien seurassa voin hyvin olla polttamatta vaikka he polttaisivatkin. Mutta kun tietyt tyypit tulevat kylään, olen suunnilleen jo ovea avaamassa rööki huulessa. En käsitä miten olen onnistunut saamaan aikaan tämän vaikutuksen.

Tarkoitus olisi saada lopetettua tämä paha tapa ihan kokonaan. Kovin hankalaa vain, kun en ole fyysisesti koukussa. Minulla ei tosiaan ole ongelmaa olla vaikka kuukausia ilman tupakkaa, ei tule mitään vieroitusoireita, eikä edes tee mieli. Kunhan en näe niitä tiettyä neljää kaveria, joiden seurassa aina tekee mieli. Onko kellään muulla tätä samaa, vai olenko ainut joka on onnistunut ehdollistamaan itsensä?
Kirjoittanut: Teme95 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Teme95
  • Lähetetty: 14.07.2010 13:35
Absolutisti olen, en juo, enkä polta. Minua ei silleen häiritse jos esim. joku kaveri polttaa tai juo, kunhan ei tule tyrkyttämään minulle tai haukkumaan, syrjimään siksi etten polta, enkä juo. Itse inhoan tupakan hajua. En myöskään pidä ajatuksesta että kaverit ovat kännissä jossain ojassa, koitan heitä saada lopettamaan juomisen ja polton(tai ainakin vähentämään sitä, noin 70% koulustamme polttaa&juo), tosin en ole onnistunut.
Kirjoittanut: Swiine (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.07.2010 16:17
En kumpaakaan, tupakka särkee päätä ja juominen on mun mielestä vaan jotenkin tosi riskialtista kun en oo ennen ottanu pientäkään kulausta. Eikä kyl muutenkaan kiinnosta, hyi
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 23.07.2010 22:39
En polta enkä oo ikinä edes kokeillu, onhan se tavallaan semmonen ylpeyden aihe (: Tosin sitten joissain sosiaalisissa tilanteissa kokee itsensä ulkopuoliseksi jos kaikilla muilla on rööki kädessä. Mutta parempi varmaan näin.
Juoda osaan kohtuudella enkä humalahakuisesti. Tavallaan vois sanoa että olen huono juomaan, kahden siiderin jälkeen yleensä iskee armoton väsymys ja siihen ne suunnitelmat sitten useimmiten on tyssänny : D Toisaalta mitäpä tuostakaan.
Kirjoittanut: Mary Death (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.07.2010 12:05
Absolutisti, teininä maistoin tupakkaa ja alkoholijuomia ja totesin ettei ole minun juttuni. Juodahan voi iloon tai pahaan oloon, mutta haluan muistaa onnen hetkistä jokaisen sekunnin ja mitä pahaan oloon tulee....antaa tulla, vaikka sielu vereslihalle asti Onhan noista edellisistäkin polvilleen putoamisista selvitty pää selvänä, kyllä ontumallakin eteenpäin pääsee
Kirjoittanut: ArkkiLuopioX (Nimetön)
  • Lähetetty: 26.07.2010 23:46
Itse en normaalisti polta, mutta jonkin juhlan yhteydessä saatan polttaa ihan tunnelmallisista syistä jonkinlaisen sikarin. Tätä tapahtuu noin 0-2 kertaa vuodessa.

Alkoholia käytän vain sosiaalisesti, en jaksa kotona juoda. Kun juon, niin en vedä juomistä ördaukseksi, vaan pysyttelen yleensä miellyttävän tasaisessa "filosofisessa" humalassa. Juon nykyään aika harvoin. Yleensä maistuvat: lonkero, karpalolonkero ja kolajuoma salmarilla. Joskus harvoin kolajuoma jäegerillä.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.08.2010 17:07

Lainaus: ArkkiLuopioX

Kun juon, niin en vedä juomistä ördaukseksi, vaan pysyttelen yleensä miellyttävän tasaisessa "filosofisessa" humalassa. Juon nykyään aika harvoin.

Sama täällä. Samoin juomani määrät ovat vähentyneet radikaalisti, punaviiniä lasillinen tai kaksi riittää hyvin. Mieluiten käytän alkoholia ruuan yhteydessä. Joskus maistuu ginitonic, jos se on tehty Bombay Saphiresta. En ole tupakoinut enää vuoteen (?) lainkaan, sitä ennen olen tupakoinut useita vuosia ja ollut taas vuosia ilman tupakkaa. Nyt enää ei tee edes mieli, mutta se tuoksu, kun joku polttaa oikeaa tupakkaa (eikä mitään kuvottavaa sätkätupakkaa) on huumaava!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit