Gootti.net

Teatteri

Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 01.09.2009 20:35
Ei kai ole aihetta...
Eli, kuin moni harrastaa teatteria jossain muodossa? Katsojana, näyttelijänä, ohjaajana, puvustajana, maskeeraajana, tekniikassa.. ym. Itse teen valoja, aika uusi juttu mulle ja alussa vielä olen, vasta 1 proggis takana jossa olen ollut mukana koko esityssarjan, 10 vetoa. Viikonloppuna olin Seinäjoen Harrastajateatterikesässä ajamassa valoja tuohon näytelmään kaupunginteatterin isolla näyttämöllä. Lisäksi tuli katottua 4 näytelmää ja teatteri-innostus vaan kasvoi. Seuraava proggis alkamassa kohta, valot Jyväskylässä yhteen pienen teatterin juttuun.
Kertokaapa ihmeessä mitä olette näyttämötaiteen parissa askarrelleet!
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 01.09.2009 20:45
Minä kyllä harrastan teatteria säännöllisesti nimenomaan katsojan roolissa. Käyn teatterissa alle tai päälle 10 kertaa vuodessa, ja kävisinkin enemmän jos olisi enemmän rahaa ja viitsimistä. Käyn katsomassa kaikenlaista oopperasta ja baletista kaikenlaisiin näytelmiin. Lontoossa käydessä on myös tultu käväistyä katselemassa brittiversiointeja lempparimusikaaleistani.
Viimeksi olin katsomassa muistaakseni Lilla Teaternin Amadeusta ja samalla preppasin ruotsin kuullunymmärtämistä. Seuraavaksi on vuorossa Oliver Twist Lahden Kaupunginteatterissa
Kirjoittanut: Gothica (Nimetön)
  • Lähetetty: 01.09.2009 21:20
Harrastan teatteria nyt toista vuotta teatterikoulussa. On todella ihanaa ollut, ja aion jatkaa sitä vielä vaikka ammatiksi asti!
Kirjoittanut: zouwi (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.09.2009 03:09
Itse harrastelen kanssa teatteria ja musikaaleja, yleensä tekniikan puolella mutta välillä tulee jotain soiteltuakin. Kiertueilla on tullut pyörittyä jne. Täälläkin oli maininta viime teekkarispeksistä (Nosferatu) jonka saliäänen miksailin kaikilla keikoilla.. Huomenna olisi taas yhden musikaalin keikkaa tarjolla. Aika paljon tulee siis kaikkea touhuiltua. Saa tulla nykimään hihasta jos jossain keikalla törmää.

(Niin, pyörin siis ihan palkkaakin vastaan aika paljon keikoilla eli ei ihan satunnaisharrastuksesta taida enää olla kyse.)
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 02.09.2009 20:04
Näyttelen jo viidettä vuotta paikallisessa nuorisoteatterissa, ja pari viime vuotta olen ohessa ollut myös puvustamon puolella. Keväällä olin työharjoittelussa oopperan puvustamolla. Seuraava projekti alkaa parin viikon päästä, en malta odottaa mitä ohjaaja tällä kertaa on meille keksinyt. Ihana harrastus!
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 05.09.2009 13:22
Harrastushan on antoisa mutta aikaa vievä. Ja, varsinkin jos sattuu jotain pääroolia näyttelemään niin esityksiin on mentävä vaikka pää kainalossa, kyllä muistakin avaintehtävistä pois oleminen voi aiheuttaa isoja vaikeuksia esitykseen. Kuten vanha läppä kuuluu, hyväksyttävä syy jäädä pois esityksestä on vain omat hautajaiset ja niistäkin on ilmoitettava vähintään kaksi viikkoa etukäteen.

Mitäs olet zouwi muuten mieltä noista ammattimaisemmista ympyröistä verrattuna harrastajameininkiin? Itsellä vähän kokemuksia, varmaan ne olosuhteet tehdä hommia ovat paljon paremmat, mutta ainakin itse olen tykännyt harrastajapuolen rennosta ilmapiiristä. Kai sellaista voi olla ammattitasollakin.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 05.09.2009 13:35

Lainaus: Deadboy

Eli, kuin moni harrastaa teatteria jossain muodossa? Katsojana, näyttelijänä, ohjaajana, puvustajana, maskeeraajana, tekniikassa.. ym.

Tällä hetkellä en yllättäen pystyteatterihommiin osallistumaan, mutta kyllä minä ennen armeijaa jonkin verran harrastin. Yläasteella toimin ensin vuoden nuorisoteatteri Minoksen orkesterissa soittamassa sekä poikkihuilua että alttopoikkihuilua, sitten siirryin lavalle. Teimme musikaaleja, joten tuli sitten näyteltyä ja laulettua parissa satunäytelmässä.

Lukiossa teimme sitten koulussa näytelmän, jossa taas esitin pariakin roolia ja lauloin taas. Siinä se taisi sitten ollakin.

Eli vähän olen vain harrastanut, mutta se on aivan mahtavaa puuhaa! Harmi, ettei ole tullut harrastettua enempää. Teatteriesitysten katselemisesta pidän myös hyvin paljon. Mutta pitkään aikaan en ole tehnyt sitäkään...
Kirjoittanut: zouwi (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.09.2009 14:14

Lainaus: Deadboy

Mitäs olet zouwi muuten mieltä noista ammattimaisemmista ympyröistä verrattuna harrastajameininkiin? Itsellä vähän kokemuksia, varmaan ne olosuhteet tehdä hommia ovat paljon paremmat, mutta ainakin itse olen tykännyt harrastajapuolen rennosta ilmapiiristä. Kai sellaista voi olla ammattitasollakin.

Riippuu vähän paikasta, esim. kansallisooppera on täynnä keski-ikäisiä kyynistyneitä urpoja jotka on sitä mieltä että vain isolla rahalla voidaan tehdä oikeaa taidetta ja kaikki muu on jotenkin vähemmän hienoa ja hauskaa. Sitten taas jos päätyy jollekin tekniikkafirmalle tekemään niin kaikki siellä tietävät että millaista on vetää oikeasti paskaa keikkaa eli kavereita jeesitään ja yleinen fiilis on hyvä ainakin teknikoiden kesken.

Puitteet on sitten kiinni ihan vaan katsojamääristä, isommat esitykset = isommat lipputulot = enemmän varaa käyttää myös esityksen rakentamiseen. On tota teekkarispeksiä nyt monta kertaa tullut tehtyä mm. Tampereella Pakkahuoneella ja Oulussa Madetojasalissa joissa on ihan kivat puitteet tehdä melkein mitä vaan. Sitten kun on muutama isompi keikka vedetty niin niistä voidaan sitten tasoitella budjettia vuokraamalla vähän pienempiin paikkoihin lisää leluja.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 18.11.2009 13:38
Nyt tuolla Helsingissä järjestetään The Fall Of The House Of Usherin suomennettu versio kauhuoopperana. Suomalaisen Kamarioopperan luoma horror-ooppera saa kantaesityksensä Suomenmaassa tulevana viikonloppuna. Lukekaahan gootit tästä lisää täältä!
Kirjoittanut: aNightingale (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.03.2010 16:59
Oih, teatteri.
Ei, en vielä harrastele mitään ja töissä en käy mutta aikomuksena ryhtyä oopperalaulajaksi, unelma on ollut pienestä pitäen.
Myös ihan tavallinen(?) lavanäyttelijän ura kelpaa minulle.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit