Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Once upon a time.. satumaailman lumoissa

Kirjoittanut: oneesan (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.03.2010 20:59

Lainaus: Iiriva

Keskustelua virkistääkseni; kehen Disney-hahmoon tunnet samaistuvasi eniten? Kuka muistuttaa sinua ulkonäöltään, luonteeltaan tai kokemuksiltaan eniten tai muuten vain on erittäin samaistuva?

Minulle on sanottu useaan otteeseen, että olen kuin Esmeralda. Tämä, koska olen sinivirheäsilmäinen kiharapää, ja pukeudun usein samantyyliseen asustukseen, ja luonteen puolesta olen samalla tavalla päättäväinen ja suorapuheinen, hieman raisu naisimmeinen. Myös exäni oli ulkonäöllisesti kuin ilmetty kapteeni Phoebus.

Samaistun helposti moniin hahmoihin, sillä olen pienen elämäni aikana saanut kokea vähän kaikenlaista ja nykyinen elämäntilanteeni saisi minut kyllä tuntemaan, että elän Peukaloliisan maailmassa juuri nyt... (ei ole Disneyn animaatio, mutta luulen että on aika monelle tuttu elokuva, itse tykkään kovin, olisikohan ollut peräti Twentieth Century Foxin tuotantoa)
Kirjoittanut: Dineara (Nimetön)
  • Lähetetty: 27.03.2010 22:44
Ensimmäinen Disneyn animaatio, mikä meille tuli, oli Lumikki. Olin sillon about 6-vuotias ja voi herranjestas, se oli älyttömän pelottava leffa! Nykyään, kun sitä miettii, niin siihen olis ihan hyvin voinut tunkea jonkun ikärajan, sen verran kauhuissani olin siitä leffasta. Olihan se hyvä, ei siinä mitään, mutta mutta Nykypäivänä lähinnä muistelen lämmöllä "Ota omena" -kohtausta, se äänensävy saa mut aina nauramaan, enkä pysty enää katsomaan omenoita ilman, että se tulee mieleen.

Sen jälkeen onkin kertynyt ne perinteiset prinsessasadut eli Tuhkimo ja Ruusunen ja mitäniitänyton. Hirveästi tykkäsin myös niistä vähän eksoottisimmistakin, mut ei me niitä ikinä sitten nähty ku kavereilla vaan (Aladdin näin esimerkiksi). Tuhkimo on edelleen vahva suosikkini yksinkertaisesta syystä: Lucifer. Se pahankurinen elukka on vaan niin paras. Jollain käsittämättömällä tavalla samaistun siihen.

Bambi on ihana ja älyttömän surullinen, kipeä kasvukertomus. Tykkään siitä edelleen kovasti. Ja Disneyn pahikset on aina olleet mun suuria suosikkeja; Pahattarella oli kiva lohikäärmetemppu ja mahtava nauru, Ursula on vaan niin... pahis. Hauskinta siinä kai on se, että useimmissa leffoissa ne pahikset on juuri naispuolisia Jafar tosin myös kuuluu suosikkeihin, sillähän oli se käärmekeppi...

Notre Damen Kellonsoittajan musiikista tykkäsin paljon niissä tietyissä kohdissa, kellot ja kuoromusiikki uppos jo natiaisena. Muistan kelanneeni yhdestä toisesta leffasta sen mainosta ees taas, kun se musiikki oli vaan niin mainio. Ja myönnettävähän se on, että näin aikuisiällä animaatioista löytää juttuja ihan eri tavalla, kuin sillon kymmenen vuotta sitten, parhaana esimerkkinä juuri se tuomari Frollon "nuo liekit".

Lempiprinsessoihin lukeutuu Mulan aiemmin esitettyjen syiden takia... Kaikessa epätäydellisyydessään Mulan on täydellinen Muutenkin tykkäsin Kiina-teemasta. Kaunottareen ja hirviöön en oo koskaan oikein päässyt sisälle. Jasminestakin tykkäsin, koska se oli erilainen, eikä niin sitä perinteistä länsimaista prinsessakuvaa vastaava. Pocahontaksessa tykkäsin siitä luonnonläheisyydestä, ja minäkin olin (ja olen edelleen) John Smith -vastainen.

No tulipas tosi sekava viesti. Pahoitteluni.

Ja erityismaininnan saa... Kapteeni Koukku!
Kirjoittanut: Aural (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 27.03.2010 23:13

Lainaus: oneesan

Peukaloliisan maailmassa juuri nyt... (ei ole Disneyn animaatio, mutta luulen että on aika monelle tuttu elokuva, itse tykkään kovin, olisikohan ollut peräti Twentieth Century Foxin tuotantoa)

Tarkoitat todennäköisesti Bluthin tuotantoa, joka on Warner Brosin levittämä. Ihan todella hieno elokuva.

Kuinka moni on käynyt katsastamassa Disneyn uusimman 2D-animaation, Prinsessan ja Sammakon? Itse pääsin sen ilokseni opintojen puitteissa katsomaan, mutta olisin kyllä muutenkin ehdottomasti halunnut mennä. 90-luvulta asti olinkin odottanut Disneyltä lisää hyvää piirroselokuvaa, ja vuodesta 2008 tuota nimenomaista. Toisaalta ennakko-odotukseni olivat aika ristiriitaiset; Disney kun ei ollut enää tällä vuosituhannella kovin onnistunut minua mistään vakuuttamaan, mutta toisaalta prinsessasatuihin palaaminen kuulosti niin viime vuosituhannelta... Olin kyllä oikein positiivisesti yllättynyt. Se oli tietyllä tavalla erittäin hyvin verrattavissa vaikka Disneyn 90-luvun leffoihin, mutta toisaalta se oli kuitenkin selvästi tehty yli kymmenen vuotta näiden vertailukohtien jälkeen. Teknisesti se oli hieno, ja 3D-tekniikka oli miellyttävästi saatu istumaan piirrosanimaatioon. Muutamassa kohtaa käytetty erilainen piirrostyyli myös sytytti. Juonellisestikin elokuva oli ihan viihdyttävä, myös musiikit olivat ihan kivoja. Meinasin myös itkeä leffateatterissa, mitä en todellakaan tainnut tehdä joskus silloin 90-luvulla... Joka tapauksessa leffa herätti toiveita siitä, että Disneyltä saattaisi vielä tulla jotain hienoa – tai siis, Prinsessa ja Sammakko oli jo sitä. Ei mielestäni hienointa Disneytä, mutta vakuuttavaa. Pitää toivoa, että leffa on riittävän tuottoisa, jotta Disney vakuuttuu 2D-animaatioiden kannattavuudesta.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit