Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Äitienpäivä lähestyy.

Kirjoittanut: Tiragen (Nimetön)
  • Lähetetty: 05.05.2010 16:46
Kyllä mullekin tuo emäntä on varmasti se elämäni tärkein ihminen, vaikka onkin ns. sijaisäiti koska biologinen on kuollut aikoja sitten, en ehtinyt omaa oikiaa äitiäni koskaan tuntemaankaan. Mutta sijaisperhe korjasi tavallaan asian, ja vaikka onkin kuinka ja tahansa sijaisperhe niin se on oikea perhe ja yhtälailla se "sijaisäitikin" on ihan satarosenttisen oikea ja ainoa äiti mulle. Mistään hinnasta en vaihtaisi pois. Kun tässä on kasvanut ja lentänyt jo pois kotoakin niin sitä on lähentynyt emännän kanssa paljon, ollaan kuin parhaat ystävät ja ilot ja surut jaetaan ja kaikki kestetään yhdessä. Huostaanoton alkuvuosina hänen antama tuki mulle on ollut ihan korvaamaton, sitä ei tierä että missä sitä nyt rypisi jos asiat ei ois mennyt sillain niin ko se aikoinaan meni. Harmittaa vietävästi kyllä kun äitienpäiväksi pääsee kotiin kyläilemään, pitää olla Helsingissä jo silloin. Mutta puhelinsoiton kyllä teen ja pitkän sellaisen, ja kaiketi ne kaffitkin ehtii kuskaamaan vähän sillain myöhästyneinäkin. Yks äitienpäivärituaali mulla on ollut jo vuosien ajan, vaikka en omaa äitiä ehtinyt oikein tuntehan niin oon aina kuskannut hautausmaalle sellaselle muistopaikalle kynttilän hälle kun en ikinä ole päässyt oikealle haudalle kun se on niin kaukana.
Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.05.2010 14:47
Äiti on ollut tärkeä ihminen elämässäni aina, vaikka joskus meille tuppaa tulemaan rajujakin sanaharkkoja, mutta ehkä se vain johtuu siitä , että olemme joissain asioissa hyvin samankaltaisia ja
aika kärkkäitä suustamme. Silti Tiedän, että äitini rakastaa minua ylikaiken ninkuin minäkin häntä.
Ei ole äitylilläkään aina ollut helppo homma katsella toisinaan pahojakin toilailujani.
Ajattelin askarrella itse jonkun lahjan hänelle ja ehkäpä ostan jonkun kauniin kukkasen hänelle myös.
Kirjoittanut: Demonita (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 06.05.2010 18:57
Vietän äitienpäivää perheen parissa rauhallisissa merkeissä. Jonkinnäköisen kortin varmaan teen, kun niitä muutenkin tykkään väsäillä. Lahjaksi ajattelin ostaa Nomination-rankkekoruun uuden palan, kun äitini niitä paloja keräilee. Ei kovin kallis ja varmasti mieluinen
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 06.05.2010 19:18
Minulla ei ole rahaa kukkia, korttia ja Fazerin sinistä kummempaan äitienpäivälahjaan ja siksi olen kiitollinen siitä, että äidilleni riittää se, että tulemme siskoni kanssa tapaamaan häntä viikonloppuna.

Oma äitini on minulle todella rakas ihminen ja hän sattuu olemaan yksi niistä harvoista henkilöistä, joiden kanssa pystyn puhumaan mistä tahansa asiasta. Vaikka myös isäni on minulle hyvin läheinen, niin uskon ettei minulla tule ikinä olemaan yhtä vahvaa sidettä hänen kanssaan, kuin mitä minulla on äitiini.

Perhe on minulle muutenkin todella tärkeä asia ja olenkin hyvin iloinen siitä, että olen onnistunut säilyttämään näin hyvät suhteet omiin perheenjäseniini.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 07.05.2010 12:51
Meillä on ollut samat perinteet äitien- ja isänpäivänä koko elämäni ajan:
Aamulla herätään aikaisin, keitetään kahvit, tehdään kakku ja herätetään äiti sitten aamiaisella ja lahjoilla. Pienenä, kun meillä oli vielä navetassa elukoita, tämä oli helvetillistä, koska vanhempani heräsivät todella aikaisin.
On ollut perinteenä että äiti tekee äitienpäivänä töitä vain jos hän itse välttämättä haluaa. Siis kaikki pikkuaskareet hoidetaan hänen puolestaan, ilman eri pyyntöä/käskyä/kehotusta. Usein olemme käyneet ulkona syömässäkin, en tiedä onko tälle vuodelle kaavailtu mitään sellaista nyt kun meistä sisaruksista ei ole kuin kolme Nivalassa, ja veljenikin vain töiden puolesta käymässä.
Pitäisi myös mennä anoppilassa ja poikaystävän mummon luona käymään sitten sunnuntaina.
Vähän kyllä surettaa, sillä tämä on ensimmäinen äitienpäivä kun ei ole omaa mummua jota muistaa ja jonka luona kyläillä.
Kirjoittanut: Aural (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.05.2010 20:39
Mielenkiintoista lukea näitä juttuja, kuinka jotkut sanovat äitiä elämänsä tärkeimmäksi ihmiseksi. Itse sain juuri hetki sitten äidiltäni kyynisen meseviestin, jonka sisältö oli suurin piirtein se, että olen huono ihminen, joka ei välitä läheisistään. Tämä siksi, etten ollut edes isoäidilleni viitsinyt korttia lähettää. Surullista kyllä – lähetin hänelle kortin, pistin jopa postiin niin, että olisin todellakin olettanut sen olevan tänään perillä.

Tästä voi ehkä kuitenkin päätellä, ettei suhteeni omaan äitiini ole kaikkein ehjin. Se toki vaihtelee paljon, nyt viimeinen kuukausi on taas mennyt melkein mykkäkoululinjalla (mutta väitän, että hänen puoleltaan, sillä taatusti puhun hänelle jos hän puhuu minulle) ja no... eipä ne välit parhaimmillaankaan ole kovin läheiset tai luottamukselliset. Tämänhetkisen tilanteen takia en mene tapaamaan äitiä, oikeastaan siksi, etten uskalla. Sen sijaan aioin tehdä hänelle kortin sähköpostitse lähetettäväksi – tiedän, että hän arvostaa sitä tarpeeksi, jos on arvostaakseen ollenkaan. Kuitenkin, piirtämisestä meni yhtäkkiä maku, kun sai kutakuinkin aiheetta paskaa niskaansa.

Meidän perheessä äitienpäivänä on ehkä aina keskitytty enemmän isoäiteihin, joita ei ole enää kuin toinen jäljellä. Äiti ei tiettävästi haluakaan äitienpäivänä ulos syömään tai juuri mitään muutakaan kovin ihmeellistä, ei valmiita aamiaisia tai vastaavaa. Olen aina itse pyrkinyt tekemään kortin, ja se on kutakuinkin siinä, vaikka kyllä hän myös jonkin lahjan perheeltä saa.

Äiti on toki tärkeä, vaikkei suhteemme olekaan niin läheinen. Oikeastaan suhteeni isääni on paljon parempi. Joka tapauksessa yritän tänäkin äitienpäivänä viestittää äidille, että välitän edes vähän, vaikken uskallakaan tehdä sitä kasvotusten, enkä jaksa oikeastaan edes miettiä reaktiota etukäteen. Lopputulos ei ole ennustettavissa, muttei näitä solmuja ole koskaan helposti auottu.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 09.05.2010 17:20
Aika hauskaa, miten samat vanhat tavat äitienpäivän suhteet jatkuvat edelleen, vaikka sisaruksista nuorinkin on jo täysi-ikäinen ja vanhin miltei 30. Aamulla laitoimme aamiaispöydän lahjoineen kuntoon, ennen kuin menimme herättämään äidin laulamalla. Näin olemme tehneet äitienpäivänä niin kauan kuin jaksan muistaa. Sama perinne on kyllä tietty isänpäivänäkin.
Kirjoittanut: P-M (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.05.2010 22:01
Myös minulle äiti on erittäin tärkeä ihminen. Vanhemmista se, jonka kanssa minulla on läheisemmät välit. Kuitenkaan en tällä kertaa laittanut aamiaista kakkukahveineen äidille kuten on tapana ollut. Olin nimittäin kiinni työssäopmmispaikassani käytännössä koko päivän. Meidän perheessä äitienpäivää vietettiin sitten illalla, mutta eipä se tahtia haitannut. Lahjojakin hän sai pari, olimme siskoni kanssa lyöneet niitä varten viisaat päämme yhteen.

Isoäitejä ei ole ollut enää muutamaan vuoteen elossa, haudalla ollaan perheen kanssa käyty äitienpäivän aikoihin.
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 10.05.2010 22:41
Tämän vuoden äitienpäivän juhlinta on ollut ikimuistoista, olen nimittäin hoivaillut vatsatautisia koko viikonlopun, eikä loppua näy. Ei siis mitään aamupaloja vuoteeseen meikäläisen kohdalla, saati lounasta ravintolassa. Kakkua sentään sain, kun itse tein. Äidilleni ja äidinäidilleni tein kortit ja annoin lahjat, mutta valitettavasti muut juhlasuunnitelmat menivät uusiksi tämän äitienpäivän osalta.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit