Gootti.net

Kivat ja tunnelmalliset ravintolat ja kahvilat.

Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.11.2010 14:43
Ajattelin että tällainen ketju voisi olla kiva. Tänne vain tietoa jos on törmännyt johonkin todella kauniiseen ja ihanaan kahvilaan tai ravintolaan.

Koitin etsiä haulla mutta en ainakaan löytänyt mitään, mutta sulkekaa jos toisin on

Mitä nyt itseeni tulee, niin en ole paljon missään ravintoloissa Suomessa käynyt, mutta pari kivaa kahvilaa tiedän kyllä.
Tampereella tuo Cafe Europa on ainakin omasta mielelstäni todella kaunis paikka. Sohvat, pöydät ja tuolit ovat aivan upeita siellä kaikki. http://www.ravintola.fi/ravintola/europa
Naantalissa on semmoinen Kahvila Ravintola Cafe Antonius. Se oli kanssa melko mukavan oloinen paikka, kun siinä viime kesänä kahvilla poikkesin. http://www.cafeantonius.fi/

Mode muokkasi otsikkoa.
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 14.11.2010 15:46
Itse olen käynyt vain europassa, kaunis paikka on mutta kauheata musiikkia.
Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.11.2010 15:59
Joo oon huomannu ite ihan saman ton musiikin osalta kun siellä miittejä on ollut ja muuten tullut käytyä...
Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 14.11.2010 20:21
Kuopiossa on sellainen pikkuinen paikka kuin kahvila Kaneli. Se on aivan ihana, vanhanaikaisesti sisustettu ja musiikki oli ainakin minun käydessäni vanhaa Dixielandia. Todella kotoisa! http://www.kahvilakaneli.net/
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 14.11.2010 20:31
Itse pidän viikinkiteemaisista ravintoloista, joita on nyt Suomeen ilmestynyt muutama, ja ne kulkevat nimellä Harald. Ruoka on hieman hintavaa, mutta hyvää ja teemaan sopivaa. Itse olen käynyt vain Lahden Haraldissa, mutta viikinkityylinen sisustus, musiikki, astiat ja pukeutuneet tarjoilijat toivat kivat säväyksen, vaikkei kaikki niin autenttista ollutkaan.

Ravintolat näyttäisivät löytyvän Jyväskylästä, Kuopiosta, Lahdesta, Tampereelta ja Turusta.

http://www.ravintolaharald.fi/
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 14.11.2010 20:47

Lainaus: Iiriva

Itse pidän viikinkiteemaisista ravintoloista, joita on nyt Suomeen ilmestynyt muutama, ja ne kulkevat nimellä Harald.

Tampereen Haraldissa ainakin on upea sisäänkäynti, jossa on sellaiset miekat, muistaakseni, ovenkahvoina. Pitäisikin joskus Tampereen reissulla piipahtaa siellä syömässä. Minkälaista on viikinkityylinen ruoka?
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 14.11.2010 20:51

Lainaus: poison

Minkälaista on viikinkityylinen ruoka?

Noh, eihän ravintola kannattaisi jos siellä oikeantyylistä tarjottaisiin, mutta ruokalistaan voi tutustua nettisivuilla, jonka linkitin. :p

Muuuutta esim:

"PORSASTA EINAR PUOLIMIELEN TAPAAN – VL, G 16,90 €
Pitkään ja hartaasti haudutettua porsaan kylkeä kera viikinkien maustekastin, vierellään perunapyttipannua, Voimaoluesta valmistettua kastia, Germaanien sinappista hapankaalia sekä tervattuja puolukoita.
"
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 14.11.2010 21:04

Lainaus: poison

Tampereen Haraldissa ainakin on upea sisäänkäynti, jossa on sellaiset miekat, muistaakseni, ovenkahvoina. Pitäisikin joskus Tampereen reissulla piipahtaa siellä syömässä. Minkälaista on viikinkityylinen ruoka?

SE ON HYVÄÄ! olen käynyt
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 14.11.2010 21:18

Lainaus: Iiriva

ruokalistaan voi tutustua nettisivuilla, jonka linkitin

"Päällikön tyttären kasvislinssikeitto" ja "Valkyyrioiden pinaatti-basilikakeitto" kuulostaa vihjailulta, ettei tosi-viikinkimies voi syödä muuta kuin lihaa Sehän ei olisi niin uskottavaa, jos tuossa lukisi vaikkapa "Päällikön kasvislinssikeitto" tai "Viikinkien pinaatti-basilikakeitto".
Kieltämättä harmittaa kun tuota ruokalistaa kattelee, ettei ole olemassa mitään rasvassa upotettuja jättimäisiä soijapihvejä jotka ikään kuin ajaisivat saman asian kuin mikä tahansa lihapihvi (makuasioistahan voisi sitten kiistellä loputtomiin).

Mutta jottei mene liian ohi aiheen: kiinnostava toi viikinki-idea. En ole aikaisemmin kuullut. Vois käydä koettamassa tuota paikkaa.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 15.11.2010 11:15
Minä tykkään näistä kansankuppiloista, joita Helsingin Kalliossa on ainakin pari. Raiku ja Heipan Herkkulounas ovat mahtavia paikkoja, menneiden vuosikymmenten havinaa ja todella hyvää kotiruokaa, isot annokset. Työmiehiä lippiksissä ja haalareissa lounasseurana. Kruununhaassa Kirrkokadulla on myös joku vastaava, legendaarinen paikka, mutten ole siellä vielä käynyt. Nämä ruokalat ovat siis vain päivällä auki, lounasaikaan.

Sitten toinen vähän "tasokkaampi" kansankuppila on ravintola Kolme Kruunua, joka sijaitsee tietysti Helsingin Kruununhaassa. Valkoiset pöytäliinat, mukava henkilökunta, 50-luvun alkuperäinen sisustus ja supisuomalainen ruokalista läskisooseineen. Eikä ole kovin kalliskaan paikka. Seahorse eli "Sikala" Punavuoressa on kutakuinkin samanlainen paikka, mutta minun valintani on aina Kolme Kruunua.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit