Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Unihalvaus

Kirjoittanut: Viikatemies (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 06.11.2010 16:13
Itelläni on ollut leijumisen tunnetta ja sitten oon tuntenut jonkun oudon olion läsnäolon.
Tuntui kerran siltä kuin joku olisi yrittänyt vetää peittoa mun yltäni mutta mitään ei näkynyt.
Sitten tuli se säpsähdys jonka jälkeen olin kokonaan hereillä.
Kirjoittanut: Pelkuri (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Pelkuri
  • Lähetetty: 30.06.2012 14:51
itselleni on tullut unihalvaus kaksi kertaa. Molemmat kerrat kammottavia. Ensimmäinen kerta meni niin että näin ensin yhden ei painajaisen, mutta epämiellyttävän unen kuitenkin. Sitten heräsin, silmät vielä kiinni ja tunsin että jotkut kädet pitelivät päätäni paikallaan. Ajattelin että olinkohan huutanut unessa ollessani ja äiti oli kuullut sen. Ajattelin että todennäköisesti ei, en ollut koskaan huutanut nukkuessani, eikä äitini olisi millään mahtunut taakseni pitelemään päätäni. Sitten avasin silmäni ja tunsin yhä ne kädet pääni sivuilla (tunsin kun sormi silitti poskeani) en nähnyt mitään käsiä mutta tunsin ne. Tunsin myös hirveän pahan läsnäolon. Sitten huomasin etten voinut liikkua. Olin aivan kauhuissani ja menin paniikkiin. Olin täydellisen varma, että jos en saa liikuttua, kuolen siihen paikkaan. Yritin epätoivoisesti liikkua ja huutaa kaikin voimin apua, mutten tietenkään saanut edes suutani auki, saatikka sitten ääntä kurkusta. Vähän ajan päästä se meni ohi, enkä nukkunut loppuyönä enää. Onneksi silloin tiesin mistä oli kyse (sukulaistyttö oli kertonut saamistaan unihalvauksista), muuten olisin varmaan tullut hulluksi. Toinen kerta oli aika samantapainen. Tunne pahan läsnäolosta, paniikki ja pelko, mutta tällä kertaa ne kädet pitivät minua kiinni ranteista ja painoivat niitä sänkyyn kiinni. Kolmatta kertaa odotellessa... Yyh.

Edit. Korjasin kirjoitusvirheen.
Kirjoittanut: teurastajanvaimo (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 06.07.2012 06:00
Täälä ollaan myös kerran koettu 'unihalvaus'. Olin kaverillani yötä (monta vuotta sitten) ja ihmettelin kun silmäni olivat auki, mutta en pystynyt liikkumaan ollenkaan. Oli oudon rento olo, mutta silti pelottava. Parin sekunnin päästä säpähdin ja silmäni olivat edelleen auki. Kesti hetken ennen kun silmiä ei enää kirvellyt. Kaverini ihmetteli, kun pidin silmiäni kauan auki (minuutin suunnillee) ja säpsähdin yhtäkkiä. Oudointa tässä oli se, että tajusin ja tiesin koko ajan mitä ympärilläni tapahtuu.
Kirjoittanut: The Trap-door lover (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.07.2012 00:37
Minulla on kokemusta unihalvauksesta hieman toisenlaisesta näkökulmasta, joskus aikoinaan eräs kaverini kärsi jatkuvista unihalvauksista, heräsi aina täydellisen pahuuden läsnä oloon ja korkeaan ääneen joka tuntui jatkuvan loputtomiin.
Hän kertoi että tiesi ensimmäisten kohtausten aikana jonkun olennon olevan ovensa takana, kohtaus kohtaukselta tämä olento lähestyi kaverini vuodetta, aluksi halvaantuneen kaverini näkökentän ulkopuolella ja lopulta ilmestyi tummana tunnistamattamana hahmona sängyn viereen.
Kaveri pelkäsi tuon takia nukkumista melkein vuoden kunnes eräänä päivänä soitti minulle ja kertoi että oli vihdoin tunnistanut tämän tumman pahuutta huokuvan hahmon, se olin minä, otin tämän tietysti kohteliaisuutena, sen jälkeen en ole häntä vainonnut.
Jostain kumman syystä parikin eri ihmistä on kertonut minun esiintyneen myös painajaisissaan ja toinen ei edes vielä tuntenut minua silloin.
Kirjoittanut: Kuolonenkeli (Nimetön)
  • Lähetetty: 07.07.2012 00:45
olen unihalvauksista kuullut sen verran, että tiedän mitä se tarkoittaa ja että niitä on luultu alienien sieppauksiksi eli jos olen oikeassa, se tarkoittaa sitä, että mieli/aivot herää ennen lihaksia, elikkäs aivot eivät ole ehtineet lähettää lihaksille viestiä herätä... ja unta näkee edelleen... tai toisin päin
Kirjoittanut: Korinabambi (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.08.2012 09:05
Meikäläisellä oli tosi raju unihalvaus tässä muutama viikko sitten. Makasin sängyllä kyljelläni/vatsallani, äkkiä en kyennyt liikkumaan ja tuntui kuin joku olisi repinyt minua pois sängystä ja kun se ei onnistunut, yrittänyt kammeta päälleni. Silmäkulmasta näin sumean hahmon. Yritin huutaa, ensin ääntä ei lähtenyt, mutta sitten sain kähistyä jotain ja heräsin kunnolla. Oli kyllä ihan sairaan kriiiiipi kokemus >.<

Onneksi olin lukenut paljon unihalvauksista, joten en saanut mitään demonikammoa tästä. : DD Tuli kyllä halvauksen aikaan mieleen, että paranormal activity onkin totta! Myöhemmin olen lähinnä naureskellut tapaukselle, mutta eivät nuo tuonsorttiset kokemukset koskaan kivoja ole.
Kirjoittanut: Jade (Jäsen)
  • • Muokkasi: Jade
  • Lähetetty: 12.08.2012 21:25
Se on kamalaa. Monta kertaa pitkän koulupäivän jälkeen olen nukahtanut sängylle lukiessani vaikka kokeisiin. Lopulta "herään", enkä pysty liikuttamaan mitään jäseniäni ja hengityskin on vaikeaa. Täytyy vain pystyä nukahtamaan uudelleen, mutta unihalvaus saattaa itselläni ainakin toistua monta kertaa ennen kuin pystyn ravistelemaan itseni kunnolla hereille.

Täytyy lisätä, että usein herätän itseni unihalvauksesta ja tärisen. Silti vielä sen jälkeen pyörin sängyssä ja saatan nukahtaa uudestaan, silloin taas unihalvaus. Kerran se toistui ainakin kolme kertaa.
Kirjoittanut: Sad Angel (Jäsen)
  • • Muokkasi: Sad Angel
  • Lähetetty: 13.08.2012 08:43
En ole kokenut unihalvausta, mutta tiedän siitä aika paljon. ja jos haluaa välttää unihalvausta, kannattaa nukkua kyljellään, sillä unihalvaus tulee useimmiten vain selällään nukkuvalle ihmiselle.
Kuuluisan maalauksen "painajaisen" uskotaan esittävän unihalvausta.
Kirjoittanut: Julienne (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.10.2012 02:42
Olen kerran saanut unihalvauksen ja saan vieläkin vilunväristyksiä, kun se oli niin kammottava kokemus. Hetki ei tuntunut niinkään pitkältä eikä näin jälkikäteen miettien kovin pelottavaltakaan, mutta halvaantumisen tunne oli hillittömän ahdistava ja pelkäsin, etten enää koskaan voi liikkua. En kokenut minkään läsnäoloa enkä nähnyt näkyjä, mutta jo pelkästään lihasten tottelemattomuus säikäytti mut niin, etten kyllä koskaan tahdo kokea unihalvausta uudelleen.
Kirjoittanut: Capitaine Ina (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.11.2012 16:26
Olen kuullut asiaan sellaisenkin selityksen, että unihalvaus johtuisi 'henkikehon' jumittumisesta juuri siihen fyysisen kehon yläpuolelle, siitä siis pahantahtoisen läsnäolon tunne ja mahdolliset kokemukset hengitysäänistä aivan läheltä. Saa omaksua näkemyksekseen ken on taipuvainen selittämään asiat tällä tavoin tai tyrmätä parapsykologisena, aivan miten vain. Minusta vain tuntuu että ehkä se on sekä että, parapsykologista ja ihan lääketieteellinenkin ilmiö. "Horatio, taivaass' ja maass' on paljoa jot' ei sun järkioppis uneksikaan."

En ole ihan varma olenko itse kokenut unihalvauksen vai en. Luulisin että olen, tai sitten nähnynnä vain harvinaisen todentuntuisia unia. Luin hyvin pienenä unihalvauksesta yhteydessä, missä sillä selitettiin aliensieppauskokemuksia, ja siitä pitäen ihan lähivuosiin asti pelännyt kamalasti. Mutta nykyään nämä tilanteet ovat muuttuneet sävyltään ahdistavista yhdentekeviksi, välillä jopa miellyttäviksi. Mikä on oikeastaan jälkeenpäin otsa hiessä sängynlaidalla istuessa paljon karmivampaa kuin ihan rehellinen kuolemanpelko.

Hyvä että tiedän näitä kokemuksia olevan muillakin, mutta: olenko ihan seinäkaheli jos unihalvaukset ovat kuin joku kiva jännityselokuva?
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit