Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Miten vanhempanne suhtautuvat "erilaisuuteenne"?

Kirjoittanut: Gothicroseprincess (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 30.07.2009 14:18
Mun mutsi ei oikein oo vielä tottunut mun tyyliin mutta kyllä se kehuu noita mun vaatteita, mitä yleensä ostan esim morticiasta ja tällee. Mut mun faijakaa ei oikee viel ymmärrä mun tyylii ku oon tyyliltäni gootti nii sit se ei niiku suostu oikee ostaa mulle mitään vaatteita vaikka haluaisin. Yritän totuttaa ne mun tyyliin koska haluan olla todellakin erilainen kuin muut, koska se on aika ärsyttävää olla samanlainen kuin muut ja en välitä vaikka minua haukuttaisiin koulussa koska osaan nykyään tehdä sillein miten minua on neuvottu ja olen hyvin ottanut sen asian haltuun.
Kirjoittanut: Aie (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.08.2009 23:17
Isäni on nuoruudessaan kuunnellut kaikkea Beatleseistä Black Sabbathin kautta Alice Cooperiin (aika hurjia juttuja hänen ulkonäöstäänkin olen kuullut, kaikkea karvatakeista platformeihin ja peffapituisiin hiuksiin ), joten mitään ongelmaa ei minun pukeutumiseni suhteen ole ikinä ollut. Ylpeä se kait on. Äidinkään kanssa ei ole mitään ongelmaa, siitä on vain hyvä, että uskallan olla sellainen kuin haluan enkä kulje painostuksen takia massan mukana. Ylpeä sekin on, ja tykkää useimmista vaatteistani, vaikka itse onkin aina ollut erittäin "tavallinen"

Muuhun erilaisuuteeni suhtautumisesta en sitten tiedä, kun en ole uskaltanut ottaa puheeksi. Tai äiti nyt näkee lävitseni, mutta isä...
Kirjoittanut: VariSami (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.08.2009 23:45
Huomaan, että ensimmäisen sivun pohjalta perheasioissa voi olla gooteilla jonkin verran ongelmia. Myönnettäköön, ette ole elänyt missään nukkekodissa, mutta vanhempieni ongelmat ovat heidän keskeisiään piktälti, ja nykyisin he eivät ole edes puheväleissä. (Eronneet tosin jo.)

Minusta oikeastaan tuntuu, että molemmat vanhempani pitävät minua homona pukeutumiseni takia. Ainakin äitini vihjailee niin jatkuvasti, mikä on erittäin ärsyttävää, koska olen homofobi. Ja erityisesti siksi, että tämä kehittyi jatkuvasta homoksi haukkumisesta, joka sai aikaan pelkotilan, että asia voisi ollakin niin (vaikka minulla on toisaalta myös vahva tietoisuus heteroudestani).
Toisaalta, ei minua juuri estellä, vaikka aina välillä saan kuulla, miten järkyttävältä näytän tai miten olisin voinut jättää nekin rahat käyttämättä. Ja siis oikeasti - minä en edes ole mikään erityisen näyttävä gootti. Käytän vain Alchemyn koruja, tiukahkoja mustia housuja ja silloin tällöin tekonahkahousuja. Saatan meikata minimaalisesti erikoistapauksiin, eli rajata alaluomeni mustalla.
Kirjoittanut: Mortti (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 08.08.2009 12:13
Olenkohan jo sepittänyt tänne? .. hmm en kai sitten.

Tyylini on rauhoittunut huomattavasti yläasteajoista ("pvc-korsetissa kouluun"), eli nuo taitavat olla vain tyytyväisiä.. öm.. kehitykseen. Tukasta ja joistain monoista kirvoitan isästä vieläkin faijamaista kauhistelua, mutta äidille näytän kaikki erikoisimmat vaatteet ja hehkutetaan niitä sitten yhdessä :'D Ei ole kovin erikoista mikäli kysyn äidiltä mielipidettä ja apua asukokonaisuuksiini, ja saan yleensä kannustavaa palautetta.

Vanhemmat ovat joka tapauksessa sisäistäneet mikä on ja mikä ei ole minun tyyliäni, ainakin äiti on kokoajan tuputtamassa kaikkea pinkkiä :>
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 08.08.2009 13:14

Lainaus: Detteri

Minulla sama.Jos ollaan vaikka kaupunkiin lähdössä, äiti sanoo, että laita nyt ihan tavalliset vaatteet, tai muuten et pääse mukaan

Minullekkin on sanottu noin. Äärimmäisen loukkaavaa.. eikä porukat edes tajua kuinka paljon loukkaavat tuolla.
Kirjoittanut: Ultimecia (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 08.08.2009 18:59
En ollutkaan vastannut tähän...

Kun aloitin tällaista synkeämpää pukeutumista siinä 12-13-vuotiaana, vanhempani eivät olleet lainkaan mielissään. Lauseet "ihmiset luulee sua saatananpalvojaksi", "tuo pukeutuminen vaikeuttaa sun elämääsi" ja "tuo on pelkkää teinikapinointia ja tuo menee äkkiä ohi" tulivat tutuiksi. Äitini uhkasi moneen kertaan, miten en saa ostaa enää yhtään mustaa vaatetta, ja muuttuneesta musiikkimaustakin tuli sanomista. Nykyään vain naurattaa, miten vanhempani kauhistelivat Cradle of Filthiä ja Children of Bodomia. Tosi sshaaaaaaaaatanallista! Hiukseni sitten äitini värjäsi mielellään kirkkaanpunaiseksi, ja nykyäänkin äitini värjää hiukseni.

Minä pidin pääni. Vaatetyyli oli lähinnä mustaa peruspukeutumista rock-henkisillä koruilla höystettyinä. Vanhempani alkoivat hyväksyä tyylini joissain määrin, tosin ketjuista ja niiteistä sai aina kuulla jotakin. Toisaalta äitini sitten osteli minulle mielellään vaatteita, toipahan hän yhdeltä Oulun-reissulta mukanaan Amorphiksen paidan. Musiikkimaun kommentoinnin he jättivät sikseen, ja nykyään heitä ei varmaan edes kiinnosta, mitä musiikkia kuuntelen.

Tyylini jalostui koko yläasteen ajan. Ketjujen ja niittikamojen käytön lopetin siinä yhdeksännen luokan alussa, kun naisellisempi tyyli alkoi kiinnostaa, ja äitini oli varmaan mielissään, tosin isääni ei pahemmin pukeutumiseni kiinnostanut. Aloin ostella kauniita hameita, pitsi-ja röyhelöpaitoja ja muuta sellaista. Nykyään käytän enimmäkseen hameita, ja mustan lisäksi kaappiin eksyi muunkin värisiä vaatteita. Äitini taitaa tykätä tyylistäni, hän aina reissuillaan saattaa ostaa minulle jotakin aivan ihanaa, ja hän lisäksi kertoo aina minulle jos on jossain nähnyt jotain tyylistäni. Isän ainoa pukeutumistani koskeva kommetti on talvisin "tarkenethan sä varmasti?"-kysymys. Eivätkä vanhempani enää varmaankaan pidä tätä minään teinikapinointina, lähes viisi vuotta olen tämän tyylin, musiikin ja estetiikan parissa hyörinyt.
Kirjoittanut: mity (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.08.2009 20:14
miul oli silleen et olin hevari 6. luokasta 9. luokkaan asti mutta sitten halusin olla naisellisempi ja aloin pukeutua gootti tyylisesti, pidäin ja pidän edelleen ratkaisustani, äitinkikin on helpottunut että vaihdoin tyylini goottiin koska se vihasi hevi tyyliä koska oli kuulemma liian miesmäinen.
mutta vaatteet on aika kalliita ja opskelija budjetilla ei paljon saa, mutta vähän on kumminkin osteltava.
Kirjoittanut: Gootihullu (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.08.2009 16:58
Anteeksi, että vielä palaan vanhaan aiheeseen, eli vanhempien riitaisuuten ja eroon. Varsinkin niille, jotka pelkäävät vanhempiensa eroa haluan sanoa, että ainakin minun kohdallani se helpotti suunattomasti. Omat vanhemmat on aina olleet riitaisia, mutta ikinä ei ole nyrkit heiluneet. Loppuajasta en saanut tuoda edes kavereita meille, kun ne kaks vaan riiteli koko ajan ( olin noin seitsemän). Ei minusta olisi koskaan tullut goottia, jos isäni asuisi vielä kotona.
Kirjoittanut: snowprints (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.08.2009 12:01
Mutsi ei hyväksy ollenkaan. Se häpeää minua eikä halua näyttää ystävilleen. oon kuulemma turha.

Isä hyväksyy paremmin,antaa kyllä pukeutua miten haluan mutta välillä tulee kyllä kommenttia että "pitikö tuoki ostaa" "noilla kengillä ei pitkää matkaa kävellä ja eikö siulla oo noita jo 20" "vähän hillitymmin vois meikata"
Eikä se ymmärrä lävistyksiä mutta kaksi se on silti sallinut vaikka otin ne salaa. isä on ihana.
Kirjoittanut: mity (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.08.2009 10:47
juu miun sukulaiset ja äiti on aikalailla lävistyksiä vastaan,mikä ärsyttää suunnattomasti.
tädeiltä saattaa tulla sellasta kommenttia et "jos otat viel yhenki ni tänne et pääse rumalla naamalla"
mut hah ne ei minuu määrää joten lisää tulee
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit