Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Jouluhössötystä

Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 07.10.2010 16:20

Lainaus: Heetteri

Pakko tunnustaa: olen jo pikku hiljaa alkanut miettiä joulua ja mitä kellekin hankin lahjaksi.

Niin olen kuule mnäkin. Se tuntuu kivalta alkaa jo miettiä ruokia, ja järjestelyjä. Täällä Hesassa tulee joulu vietettyä
Kirjoittanut: Never (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 07.10.2010 17:20
Tiedän jo mitä haluiaisin tehdä ja antaa läheisilleni lahjaksi. Pitäisi vaan alottaa puurtaminen. Mutta en ota ressiä, jos lahjat ei valmistu ajoissa ostan jotain kivaa.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.10.2010 17:44
Täällä myös yksi joka tunnustaa alkaneensa joululahjojen suunnittelun. Tähän tosin syynä se, että aion tehdä lahjat itse, ja se tuppaa viemään jonkin verran aikaakin. Kun tekee pikkuhiljaa, jää aikaa muuhunkin.
En ole jouluihminen, enkä tapaa hössöttää. Traumat äidin joulustressistä lienevät liian syvällä. Enkä kyllä ateistina edes viettäisi joulua jos yhteinen joulu ei olisi vanhemmilleni niin tärkeä.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 07.10.2010 17:57
Ette voi olla tosissanne...nyt jo?!?! Itselläni joulun odotus on alkanut siinä mielessä, että töissä taistellaan kuka saa pitää joululomaa ja kuka joulun ajan töissä olevista saa ne parhammat pyhälisävuorot. Sitä se on minun joulun odotukseni! Olen yhden jouluaaton ollut aamuvuorossa ja se meni ihan ok, mutta aattoiltana oli kotona todella vaisu olo. Odotin vaan seuraavaa päivää, että pääsisi taas töihin tekemään jotain järkevää. Viime vuonna sain viettää aaton ja joulupäivän miehekkeen kanssa, tästä joulusta ei tiedä onko koko miehekettä mutta kai sekin sinne jouluun mennessä selviää. Viettäisin mielellään jouluni Lahdessa äidin ja isäpuolen kanssa, niiden kanssa on aina niin leppoisaa, mutta kissa pitäisi jättää tänne Helsinkiin siksi aikaa. Ei raaski pientä harmaata pölypalloa jättää.

Joululahjojen suunnittelu on kyllä mukavaa, jos sille on aikaa. Viime tingassa niiden kanssa tuskailu on grande kataströöf. Työkaverini kertoi säilöneensä kurkkuja, mutta ei haluakaan syödä niitä itse, koska itse purkitetut tuntuukin yhtäkkiä epäilyttäviltä. Nauroin että jaat ne tietysti sukulaisille joululahjoina. No nyt hän aikoo tehdä niin. En tiedä, onko se hyvä vai huono idea, riippuu kurkuista. Mutta jotain pientä kivaa voisin jo alkaa kehittelemään minäkin.
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.10.2010 20:22
Hihhiii! En olekaan ainoo.
Nimittäin myös minä oon alkanu miettiä joululahjoja. Ja varsinkin kun lokakuun Suuri Käsityölehti saapui tänään, niin sain siitä yhdelle ystävälle lahjaidiksen. Semmonen pyöreä tilkkutyyny. Oli sen verta söpö ja helppo ohje, että niitä vois tehä vaikka muillekin kun sille yhdelle kaverille.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • • Muokkasi: Giffirt
  • Lähetetty: 08.10.2010 01:36
Lähinnä olen ihmetellyt, kun en ole ostanut vielä ainuttakaan joululahjaa. Yleensä ostan lahjoja pitkin vuotta, kun tulee aina välillä vastaan sellaisia "jestas, tää olis niin täydellinen just sille kaverille!" -juttuja. Sitten säilön ne komeroon ja sitten joulun alla kiroilen kun en muista minne olen ne säilönyt. Olen kuin mikäkin pähkinöitä hamstraava orava.

Joulu menee tänäkin vuonna varmaan lapsuudenkodissa perheen kanssa.

Miten muuten teillä on tapahtunut nämä juhlapyhien eriytymiset? Meillä joulu on aina ollut perhejuhla, mutta nyt kun itse seurustelen niin vähän harmittaa lähteä toiseen kaupunkiin koko jouluksi kun toinen puoliskoni on täällä. Äidilleni joulun vietto perheen kesken on hirmutärkeä, joten en tiedä josko sitä vielä tänä jouluna kehtaa jäädä omaan kotiin. Missä vaiheessa te ette enää osallistuneet sukujouluihin? Osallistutteko yhä? Onko muuten ollut tapana viettää joulu missä seurassa? Oletteko joutuneet valitsemaan kavereiden/seurustelukumppanin/vanhempien/pölypall ojen väliltä ja jätämään jonkun osapuolen joulusta pois? Tutkimus iän, välimatkojen ja siviilisäädyn vaikutuksesta joulunviettoon.
Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • • Muokkasi: groomeri
  • Lähetetty: 08.10.2010 10:01

Lainaus: Giffirt

Miten muuten teillä on tapahtunut nämä juhlapyhien eriytymiset?

Meillä ainakin eriytyminen tapahtui samaan aikaan kuin kotoa pois muutto. Sisko tosiaan muutti samana vuonna Saksaan ja minä muutin melko kauas toiselle paikkakunnalle. Siskoni yrittää edelleen päästä joka joulu käymään Suomessa, mutta aina se ei onnistu (liian lyhyt vapaa jakso töistä tms.). Itse taas olen kotoa muuttamisen jälkeen joutunut lähes joka joulu töihin (päässyt?) joten joulua vietämme poikakaverin kanssa yhdessä kotosalla. Tosin poikakaverin vanhemmat asuvat lähellä, joten heillä käymme usein syömässä jouluruuan - itse kun olemme niin vallan mainioita ruuan laittajia...
Lapsena meillä oli tapana kerääntyä koko suku yhteen joulua viettämään, jos me emme olleet jommalla kummalla mummulla ja siellä sen puolen suku niin mummit, tädit ja serkut tulivat meille. Joulu on myös aina ollut se päivä vuodesta, kun hyvällä omallatunnolla saa olla tekemättä mitään, tai tekee vain sitä mitä sattuu huvittamaan. Sellaista rauhallista olemista kun ei ole mihinkään kiire.

Ja mitä lahjoihin tulee: itse olen jo muutaman lahjan saanut valmiiksikin tykkään näissä asioissa olla mieluummin liian ajoissa kuin liian myöhässä. Tykkään myös itse tehdä lahjat, ja se aina vie jonkun verran aikaa. Yksi kaulahuivi, pari pipoa, yhdet säärystimet ja pari paria villasukkia on jo valmiina. Vielä pitäisi muutama lahja tehdä
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 08.10.2010 10:33

Lainaus: groomeri

Yksi kaulahuivi, pari pipoa, yhdet säärystimet ja pari paria villasukkia on jo valmiina. Vielä pitäisi muutama lahja tehdä

Itse en vielä oikeasti tiedä mitä kellekin hankin, mutta loka-marraskuussa olen tavallisesti ryhtynyt asiaa miettimään. Lahjansaajia on tänä vuonna 5-7, ja vanhempani ovat erityisen vaikeita tapauksia, etenkin iskä. :3
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.10.2010 10:55
Mä vihaan joulua yli kaiken. Voisin skipata sen kokonaan yli...jos lähtisinkin ulkomaille joulua karkuun
Kirjoittanut: SuZiC (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 09.10.2010 11:03
Mä olen just sellanen itseni pahin painajainen. Jouluaaton aattona mä yleensä herään siihen, että lahjat on ostamatta ja porkkanalaatikko tekemättä. Porkkanalaatikko on nimittäin joulussa ihan parasta
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit