Gootti.net

Steiner-koulu

Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 27.04.2011 08:53
Komppaan hiukan Nordista tässä. Minuakin semisti huolettaa että perustajan ajatusmaailmaan liittyneet jokseenkin epätieteelliset näkemykset vuotavat silleen että oppilaat alkavat pitää faktoina asioita joita sitä eivät ehkä ole, mutta yksiselitteisen mätänä en tuollaista opetusta pidä. Kaverin pikkusiskolla on paha keskittymishäiriö ja tyttö on pari vuotta normikehityksen jäljessä. Normaalissa koulussa ei sujunut sitten millään, koska hän ei yksinkertaisesti opi samalla tapaa kuin muut. Vaihtoi Steineriin ja lintsaaminen ja "mä en osaa mitään ja olen ihan tyhmä" -puheet ovat jääneet, tykkää käydä koulussa ja tiedot ja taidotkin selvästi lisääntyneet.

En missään nimessä allekirjoita kaikkea Steiner-koulujen opetussysteemissä, mutta en allekirjoita ns. normaalien koulujenkaan toimintaa suinkaan täysin. Pseudotiede lasten läheisyydessä on aina pelottava ajatus, mutta tuollainen opetus saattaa oikeasti antaa ihan uutta potkua sellaiselle oppilaalle, jolle perinteiset opetusmetodit eivät sovellu.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 27.04.2011 09:40

Lainaus: Nordis

Turhanpäiväisyys on jossakin määrin subjektiivinen käsite, mutta sanoisin että valtaosa juurikin nykymallisen peruskoulun opiskelusta on juuri niiden turhanpäiväisten asioiden ulkoaopettelua.

Voin lähettää tähän ketjuun yhden viestin päivässä ja sen jälkeen antaa sen roihuta. Lämmittää mukavasti. Koululaitoksen pitäisi huomioida oppilaan vahvuudet ja heikkoudet, ja jos vahvuudet ovat jollain lailla järkeviä, tarjota mahdollisuuden opiskella niitä. Jos pikkulapsesta asti esim. matemaattisesti lahjakas oppilas voisi skipata liikunnan, kuviksen, pakkoruotsin, musiikin, köksän ja uskonnon tai sen korvikkeen, ja käyttää vapautuneet tunnit matikan opiskelemiseen, oppilaasta voisi tulla nuorempana enemmän kuin nykyisessä mallissa, jossa kaikki tasapäistetään.
Kirjoittanut: Lily Symphony (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 16.05.2011 21:45
Ehkä kirjoitan myöhemmin mitä varsinaisesti ajattelen Steiner-koulusta, mutta ihan ensiksi siitä tulee mieleen tämmöinen.
Kirjoittanut: Faery (Nimetön)
  • Lähetetty: 17.05.2011 13:12
Yläasteella, kun jatko-opintoja mietittiin niin Steiner tuli vastaan. Empä kuitenkaan stressiltäni sitä jaksanut tutkia, enkä hakenut. Olen kuitenkin miettinyt, että olisi voinut olla minulle ihan hyvä opetuspaikka. Kuvataide sekä muutenkin itse tekeminen on lähellä sydäntä ja lukihäiriö haitannut lukiossaa päntäämistä.

Ns. normi lukiokin on kuitenkin nyt mennyt ja sujunut tuo opiskelu sielläkin. Tässä saa taas etsiä uusia opetus paikkoja.
Kirjoittanut: Pelkuri (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 01.07.2012 19:11
Jepulis... Älkää ihmeessä laittako lapsianne steinerkouluun. Minä vaihdoin ala-asteella peruskouluun. (Jouduin käymään yhden luokan kaksi kertaa koska en olisi muuten pärjännyt! Ja nyt kaikki jotka ei tunne minua ihmettelee sitä ja kiusaa minua siitä. On rasittavaa selitellä etten "jäänyt luokalle" siksi että olisin huono tai jotain. Ala-asteen päättötodistuksessa keskiarvoni oli 9.6 :P.) Nyt kun olen peruskoulussa, voi minulla olla tulevaisuuskin.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit