Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Ekogootit

Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 05.10.2011 02:29

Lainaus: Piiskansiima

En kyllä hyvällä tahdollakaan keksi, mitä kovin ekoa on siinä, että ostaa turhaan vain löytääkseen ne hyvät tuotteet, oli tuote sitten kuinka luonnonkosmetiikkaa hyvänsä. Eiköhän ole loppupeleissä ekompaa ostaa se yksi hyvä purkki ei-luonnonkosmetiikkaa kuin plärätä läpi useita purkkeja jotka pahimmillaan jäävät vain nurkkiin pölyttymään

Puhut asiaa. Tottahan se on, ettei kannata turhaan kokeilla kaikenlaisia itselle sopimattomia tuotteita, jos niitä tosiaan ei tule käytettyä loppuun. Siksi käytän myöskin ei-luonnonkosmetiikkatököttini ennen kuin ostan taas uuden luonnonkosmetiikkakokeilun (ot, sanahirviö, pitäisi keksiä joku lyhenne). Tässä olen kuitenkin samoilla linjoilla kuin Giffirt:

Lainaus: Giffirt

Ainakin meikäläisellä se on aika periaatekysymys, että jos jotain ostetaan, niin se sitten käytetään loppuun myös eikä anneta vain mädäntyä kaappiin.

Minulla ja kavereilla toimii aika hyvin vaihto- ja edelleenlahjoittamisperiaate kosmetiikkakokeiluissa. Jos joku ostaa itselle sopimattoman tuotteen (olettaen että ongelman huomaa ensimmäisillä käyttökerroilla), sen voi antaa toiselle kaverille, jolla ei ehkä ole ominaisuuksiltaan ihan samanoloiset hiukset tai iho. Tämä toimii sellaisissa tuotteissa jotka säilyvät hygieenisinä, kuten shampoot tai muut pullosaippuat, ehkä jotkin kasvovoiteet yms.

Pirkan luomusoijamaito houkuttaisi muakin, mutta onko se sitä ihan kuran makuista? Muistaakseni Pirkan perussoijamaito oli aivan kamalaa.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 05.10.2011 16:22
Vinkataas nyt täälläkin, että YLEllä alkoi uusi kolmiosainen dokumenttisarja, Lisäaineet lautasellamme. http://areena.yle.fi/video/1317663119201

Eka osa ei ainakaan meikäläiselle tarjonnut vielä hirveästi, mutta saattaapi kiinnostaa muita silti. Aiheesta kiinnostuneiden kantsii tuo tsekata, vaikka aika peruskauraa tuo eka osa olikin.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.10.2011 19:32
Tulipa tänään duunissa kyllä hekoteltua päivän luomunaurut... Erään sertifioidun luonnonkosmetiikkamerkin pakkaussaaste ja hiilijalanjälki oli kyllä turboluokkaa, kun kolme tuotetta kerrallaan oli pakattu muovin ympäröimänä tuotteen kokoon nähden valtavaan pahvilootaan ja lootat sitten vielä isompaan laatikkoon! Loppujen lopuksi lavallinen kamaa mahtui pariin hassuun lootaan, eli jos merkki olisi ollut oikeasti ekoystävällinen hienon brändäyksen sijaan, niin he olisivat pakanneet kamppeensa tiiviimmin ja ilman muoviroinaa. Ihanan tekopyhää.
  • Lähetetty: 19.10.2011 20:54
Laitetaas pientä tuotearvostelua:

Inkuton mustasaippua
Vaatii riivatusti kärsivällisyyttä ja meikällä se ei taida riittää. 100g näytepalanen (kyseessä siis palasaippua) on nyt lopuillaan ja luulen että toista en osta. Antaa järjettömästi tuuheutta, mutta tahmaisuusefekti ei minulla mennyt pois järin helposti. Tässä on nyt kuukauden päivät pesty tuolla ja vieläkään en ole täysin tyytyväinen.

Suosittelen kokeilemaan jos on kärsivällisyyttä ja kaipaa tuuheutta tai kärsii psoriasiksesta. Auttaa kuulemma monia psoripotilaita. Ja parhaimpina päivinä tällä saa tosiaan ihan yliluonnollisen näköisen prinsessatukan, kuten jossain aiemmassa viestissä jo mainitsin.

Hebatintin musta hiusväri
Värjäsin hiukset pari tuntia sitten tällä. Siitä en siis osaa sanoa vielä, että haalistuuko nopeasti tai muuta, mutta alkuvaikutelma on todella hyvä.
Etukäteen monet sanoivat, että mukana tuleva hoitoaine on aika huono, joten tästä viisastuneena heitin sen ohella samantien toisen kaapista löytyneen hoitoaineen tukkaan ja ainakin tällä combolla toimii oivasti. Tukka on pehmeä kuin jokin tosi pehmeä asia, ja mikä parasta väri ei tartu ihoon! Ei siis enää pandakuvioita ja kammottavaa värikypärää. Pää näyttää paljon luonnollisemmalta heti värjäyksen jälkeen.

Lainaus: Marraskuu

Herbatintiä olen kokeillut ja tukasta tuli oranssi. Hiusväri myös haisi ihan vehkeeltä.

Vehkeeltä tuo kieltämättä hieman haisi, mutta väitän että hieman tunkkainen haju on silti parempi kuin normaalien kaupanvärien katkut, jotka polttavat nenäkarvatkin. Ihokin tuntuu tykkäävän.

Herbatint on tosiaan vähäkemikaalinen, ei täysin kasviväri. Mutta väitän että jo muutaman myrkyn poistaminen tekee ihmeitä, vaikka kemikaalivapaa ei ole tämäkään. Suurin miinus on se, että hinta on tosiaan melkein kaksinkertainen tavallisiin väreihin nähden. Muutoin suosittelen lämpimästi. Hiukseni ja minä olemme tyytyväisiä.
Kirjoittanut: WintersWoe (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: WintersWoe
  • Lähetetty: 16.12.2011 21:33
Itselle ekologinen elemäntapa on sitä että elän niin vaatimattomasti kuin kykenen(otetaan huomioon kaikki inhimillest halut ja heikkoudet). En ole oikeutettu tekemään pahaa kenellekkään tai millekkään(enkä ole toisaalta velvoitettu tekemään hyvää). En syö lihaa , kierätän enkä osta turhaa roinaa.
Jos Homo sapiens tuhoaa elämän joskus tältä planeetalta niin se ei ole vastuullani(en ole politiikko).
Mutta ihannoin luonnon kiertokulkua ja toivon että elämää on olemassa ihmisenkin jälkeen.

anteeksi oudosta viestistäni.
Kirjoittanut: Morima (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • • Muokkasi: Morima
  • Lähetetty: 21.01.2012 14:26
Nostan ketjua, aihe kiinnostaa. Ja on miula kai sanomistaki.

Uskon (kuten vissiin moni muuki tässä ketjussa), että jokainen voi vaikuttaa ihan pienillä arkipäivän teoilla. Kierrättää - edes jotain. Jättää sen turhan vaatteen/herkun/meikin/muun ostamatta. Ei roskaa luontoa, tai kerää omat roskansa pois. Kulkee yhen matkan viikossa/kuussa jalan tai julkisilla oman auton sijaan.

Toinen miule tärkee seikka on asiallinen ja molemminpuolinen keskustelu niitten ihmisten kanssa, jotka syystä tai toisesta kokee, että ituhippeily/viherpiiperöinti/muu maailman parannus on turhaa ja hyödytöntä.
Kirjoittanut: Positiivinenpakana (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 21.01.2012 17:34
Ekoilua täälläkin. Ostin kokeiluun palashampoon kuun alussa ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Tahmaisuus on vähentynyt joka pesun jälkeen ja nyt jo kadonnut melkein kokonaan, hiukset tuntuu tuuheammilta, helpommin asettuvat muotoon ja ovat pehmeämmät kuin ennen. En käytä tuon hamppu-turve palashampoon lisäksi ollenkaan hoitoainetta, vaan teen lopuksi etikkahuuhtelun (1rkl omena-hunajaetikkaa puoleen litraan vettä). Saa nähdä miltä hiukset tuntuu suraavan pesun jälkeen, kun värjäsin ne toissapäivänä... Oman kokemuksen perusteella voin kyllä suositella, aikomusta ei ole palata tavallisiin shampoo-hoitoaine pesuihin, kärsivällisyyttä tämä hieman vaatii, mutta lopputulos on minusta sen arvoinen.
  • Lähetetty: 23.01.2012 08:46

Lainaus: Positiivinenpakana

Ekoilua täälläkin. Ostin kokeiluun palashampoon kuun alussa ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Tahmaisuus on vähentynyt joka pesun jälkeen ja nyt jo kadonnut melkein kokonaan, hiukset tuntuu tuuheammilta, helpommin asettuvat muotoon ja ovat pehmeämmät kuin ennen.

Olen käyttänyt melkein loppuun saman valmistajan teepuushampoopalan, Lopputulos oli sama kuin Inkuton mustasaippuan kanssa. Tukkani on yhä karmivan limainen ja tahmea, mutta tuuhea ja paksu kuin mikä. Etikkahuuhtelutkaan eivät ole limaisuuteen auttaneet.

Olisi hienoa jos tuo olisi sopinut meikäläiselle, mutta alkaa näyttää siltä että palashampoot eivät vain ole minua varten. Asiaa selittänee se, että minulla on muutenkin helposti rasvoittuva ongelmapäänahka.

Palaan varmaan käyttämään aktiivisemmin taas Frantsilan nokkosshampoota ja Osmian koivushampoota. Toistaiseksi ne ovat ainoat joilla on voinut juuri ja juuri pestä tukan vain jokatoinen päivä. Rasvoittuu se nopeasti niilläkin, mutta ei aivan niin pahasti kuin monilla muilla tuotteilla. Jatkan kuitenkin varmaan Ruohonjuuren hyllyjen koluamista. Suositus kuitenkin on käsittääkseni, että hiukset pestäisiin joka kolmas päivä, mutta ei toivoakaan että itse pystyisin siihen tällä hetkellä, kun näytän ihan hikiseltä teinihevarilta jo toisena päivänä.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.01.2012 11:59
Minkä väriset hiukset teillä palashampoiden käyttäjillä muuten on? Lähinnä kiinnostaisi tietää, liruvatko shokkivärit viemäriin kyseisillä aineilla, paloissa kun houkuttelee tuo luvattu tuuheus.
Kirjoittanut: Morima (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 23.01.2012 13:29

Lainaus: Giffirt

Asiaa selittänee se, että minulla on muutenkin helposti rasvoittuva ongelmapäänahka.
Palaan varmaan käyttämään aktiivisemmin taas Frantsilan nokkosshampoota

Miula oli teininä kanssa uskomattoman rasvanen päänähka, ja tuo kyseinen shampoo oli yhtä tyhjän kanssa. Mutta mikä sopii jollekki, ei käy toiselle...

Lainaus: Piiskansiima

Minkä väriset hiukset teillä palashampoiden käyttäjillä muuten on?

Pitkään olin värjäämättömällä tukalla tuon palashampoon kanssa, mutta miula on myös kokemusta vaalennetusta ja violetista tukasta siihen yhistettynä. Ittelläni en ainakaan huomannu sen suurempaa eroa ko normaalin shampoonkaan kanssa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit