Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottimaisemat

Kirjoittanut: Signal (Jäsen)
    • Arvo: Tulokas
    • Lähetetty: 03.05.2012 16:51
    Kyselisin kauniiden goottimaisemien ja ehkä vähän matkakohteidenkin perään.
    Mistä löytyy teidän lempi(gootti)maisemanne? Tiedättekö jonkun erityisen tyylikkään kirkon, hautuumaan, kaupunginosan, hylätyn tehtaan tai jonkun muun näkemisen arvoisen paikan mitä voisivat muutkin tulla katsomaan?

Itselläni taitaa voiton viedä Lontoon Highgate Cemetery ja läheinen Holly Village. Lähempää löytyvä mielimaisemani avautuu Porvoon Vanhaan kaupunkiin tultaessa vanhimmalle sillalle Tykkipuiston ohi Helsingistä päin.
    Kirjoittanut: byron (Jäsen)
    • Arvo: Mahtigootti
    • Lähetetty: 03.05.2012 18:53
    Hyvä aihe! Oli pakko tulla sen verran tähän kommentoimaan. Minuakin kiinnostaa tietää, että missä päin maailmaa ja Suomea on näkemisen arvoisia paikkoja. Kiinnostaa jo siinä mielessä, jos sattuisi kameran kanssa olemaan liikenteessä.

Itse tiesin yhden paikallisen huvilan raunion metsän keskeltä, mutta sitä paikkaa ei enää ole, koska joku halusi rakentaa ruman tyypillisen suomalaisen omakotitalon siihen tilalle. Kyseisestä paikasta on olemassa vain muutama surkeasti photoshopattu kuva minun Deviantart-galleriassani. Mutta muuten täällä kaupungissa ei tietääkseni ole mitään mielenkiintoisia nähtävyyksiä. Jokunen vanhempi rakennus löytyy, mutta ne eivät ole kovinkaan esteettisesti silmää miellyttäviä. Parempiakin rakennuksia on olemassa.

Ja jos joku osaa vinkata Hesan "goottimaisemia" tai toisin sanoen kauniita ja näkemisen arvoisia kohteita siellä päin, niin vinkatkaa, koska sinne ois kullan kanssa reissu suunnitteilla kesäkuun alussa.
    Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
    • Lähetetty: 03.05.2012 20:12

Lainaus: byron

Ja jos joku osaa vinkata Hesan "goottimaisemia" tai toisin sanoen kauniita ja näkemisen arvoisia kohteita siellä päin, niin vinkatkaa, koska sinne ois kullan kanssa reissu suunnitteilla kesäkuun alussa.

Hetken miettimisen jälkeen tuli mieleen kasvitieteellinen puutarha, jonka päärakennus on näkemisen arvoinen. Joku natiivi osaa varmaan neuvoa paremmin Entisaikojen Helsingistä puolestaan löytyy joitakin aika päräyttäviä kuvia Arkistot auki -sivulta. Kuvia on paljon, mutta valitettavasti ne eivät ole järjestyksessä muutoin kuin kaupunginosittain ja aika on ajanut hieman ohi niiden resoluutiosta. Silti tuo on ihan selaamisen arvoinen sivusto:

Ehkä synkänsiistein näkemäni paikka ikinä oli tämä hautausmaa, se onnistui tekemään vaikutuksen vaikka näin sen vain pikaisesti auton ikkunasta. Jos Irlannissa sattuu reippailemaan niin Killarneyn kansallispuistosta löytyvä vanha hautausmaa on sekin aika tunnelmallinen paikka ympäröivän luonnon ansiosta. Saarella on varmasti sadoittain hienoja paikkoja, mutta mainitaan vielä erikseen Rock Of Cashel ja sitä ympäröivä hautausmaa joiden luulisi olevan synkiön mieleen varsinkin synkällä säällä

Kuva lienee toistaiseksi paras tapa kertoa paikoista, joten laittakaa toki muutkin linkkejä.
    Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
    • Arvo: Mahtigootti+
    • • Muokkasi: Giffirt
    • Lähetetty: 04.05.2012 12:46
    Tiedä häntä monetko näistä paikoista luokitellaan kovinkin gooteiksi, mutta laitetaan nyt joitain sellaisia joissa synkiöt voisivat kenties viihtyä.

Turun linna puistoineen on ihan mukava miljöö. Puisto on kiva paikka piknikille tai kävelylle, jos tuijottelee satama-altaan nostureiden sijasta itse linnaa. Suosittelen käymään myös ihan sisällä ihmettelemässä. Linnassa järjestetään myös kauhukierroksia (muistaakseni ikäraja K-15), mutta ne ovat tosi suosittuja ja myydään aika äkkiä loppuun.

Sitten on Pähkinämäen rautakautinen röykkiöhauta. Ei nyt ihan sitä gooteinta goottia, mutta hei, hautausmaa tämäkin on! Mitkään kuvat eivät tee oikeutta tälle paikalle. Aivan mielettömän kaunis alue. Suosittelen käymään täällä sateen jälkeen, kun aurinko taas paistaa. Pähkinämäki on osa isompaa Virnamäen muinaismuistopuistoa, jossa kannattaa ehdottomasti käydä lampsimassa. Eksyminen pienellä metsäpläntillä on lähes mahdotonta, mutta jotain alueesta tietävä opas kannattaa ottaa mukaan koska monissa muinaismuistokohteissa ei ole kylttejä kertomassa että mitä kaikkea hienoa paikkoihin liittyy. Alueella on esimerkiksi uhrikivi, joka vaikuttaisi olevan edelleen paikallisten muinaisuskojien käytössä.

Sitten on Turun tuomiokirkko, jonka sisäosissa voi käydä vilkaisemassa muutamia melko näyttäviä hautoja.
    Kirkoista voisi vielä mainita uusgottiikkaa/jugendia edustavan Mikaelinkirkon, joka on ainakin allekirjoittaneen mielestä Tuomiokirkkoa nätimpi rakennus:

Post-Apocalyptista rappioromantiikkaa arvostaville voin suositella myös kävelykierrosta Turun sataman liepeillä olevan tehdasalueen tai vanhan Öljysataman alueilla. Graffiteja, hylättyjä rakennuksia ja hyvin vähän ihmisiä missään.

Näitä ja muutamia jugend-rakennuksia lukuunottamatta Turussa on hiukan pulaa kauniimmista maisemista. Minua pidempään kaupungissa asuneet voisivat vinkata minullekin nättejä paikkoja joissa kannattaa käydä pyörähtämässä.

Niille jotka viihtyvät pienemmissä kaupungeissa voisi vinkata ainakin Rauman Pyhän Kolminaisuuden kirkon rauniot. Rauniot sijaitsevat vieläpä vanhan Kalatorin reunalla Vanhassa Raumassa, joka on muutenkin kaunis puutaloalue.

Vanhimmat rakennukset taitavat olla jostain 1700-luvulta, koska kuten suurin osa muistakin Suomen vanhoista kaupungeista, Raumakin on palanut maan tasalle ainakin pariin otteeseen.

Niille jotka ovat kiinnostuneet vielä vanhemmista maisemista voisi vinkata että myös Rauman alueella löytyy reippaasti esihistoriallista nähtävää. Esimerkiksi Sammallahdenmäen röykkiöt. Lisäksi Raumalla on Kokkovuori, josta ei tietenkään löydy mitään hienoa kuvaa, koska Rauma. Mutta Kokkovuori on uskoakseni kaupungin korkein paikka ja kaikki mitä on jäljellä alueella olleesta muinaisvuoristosta. Sieltä näkee käytännössä koko kaupungin.

Sitten on vielä Karhulinnan juoksuhaudat I maailmansodan ajoilta. Lapsena tuli leikittyä tuolla useasti ja ainakin silloin juoksuhaudat olivat osittain umpeenkasvaneita ja täynnä polkypyöränraatoja ja kaljapulloja. Nykyisestä kunnosta en tiedä juurikaan. Jos aluetta nykyisin hoidetaan niin takuuvarmasti todella hieno paikka.
    Kirjoittanut: Carmel (Jäsen)
    • Arvo: Edistynyt
    • • Muokkasi: Carmel
    • Lähetetty: 10.05.2012 23:44
    Jos joku eksyy Lontooseen, niin Highgaten hautausmaa on tosiaan kuin vanhasta vampyyrifilmistä. Siellä myös on kuvattu ainakin Taste the blood of Dracula (1970), ja kaupunkilegendan mukaan hautausmaalla vaani 60- ja 70-luvulla oikeita vampyyreitä (itse en skeptikkona tätä usko mutta mielenkiintoinen legenda).
    Kirjoittanut: Bloody Monster (Jäsen)
    • Arvo: Edistynyt
    • Lähetetty: 21.07.2012 23:56
    Mä olin pianoleirillä tänä kesänä ja siinä ihan lähellä oli autiotalo. Sen ovi oli lukossa, mutta rikkinäisestä ikkunasta olis päässyt sisään. Viime vuonna jotkut leiriläiset olivat kuulemma menneet taloon sisään ja löytäneet vaatekaapin, joka oli täynnä mustia kaapuja. Nyt kukaan meistä ei mennyt sisään, sillä lattia vaikutti jo aika laholta.
    Kirjoittanut: katavor (Jäsen)
    • Lähetetty: 06.01.2013 11:59
    Olen aina halunnut mennä saksaan katsomaan keskitysleiriä/leirejä. Suomessa minun suosikkini on ehdottomasti Porin Yyteri. Kerran olen siellä käynyt ja olisi kiva käydä uudestaan.
    Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
    • Lähetetty: 06.02.2013 09:18
    Nykyajan keskitysleirifiilistä voi kokea Pohjois-Koreassa, jossa on ainakin 200 000 tyyppiä harrastamassa campingia kolmanteen polveen asti jos oikein huono mäihä on käynyt. En pidä niitä kovin viehättäväinä. Luulen Saksassa olevan sellainen tapa, että kouluissa tehdään luokkaretkiäkin leirien paikoille, jottei menneisyys pääse unohtumaan.
      Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
      Järjestä treffit