Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Pitäisiköhän miettiä tätä uusiksi?

Kirjoittanut: AmAstermind (Jäsen)
    • Arvo: Edistynyt
    • • Muokkasi: AmAstermind
    • Lähetetty: 11.07.2013 03:40
    Olen miettinyt pidemmän päälle hakeutuisinko terapeutin puheille uudestaan. Tähän asti kokemukset on ollut vähän negatiivisia. Nyt on ollut pidempään ns. parempi kausi päällä. Silti, usein aamuisin herätessä ahdistaa, ei haluaisi nousta eikä lähteä, sille ei tunnu olevan rationaalista syytä. Usein iltaisin itkeskelen ja pelottaa, ilman rationaalista syytä. On tosi jees miettiä välillä reagoinko alitajuisesti johonkin, voisinko tehdä asialle jotain, vai onko se vaan päästä kiinni.

Minulla on ollut aiemmin mielenkiintoisia masennusjaksoja, ja todettu ahdistuneisuushäiriö. En ole kokenut tarpeelliseksi mennä takaisin hoitoon, kun tilanne ei ole ollut niin paha mitä ennen. Pienen kokemuksen jälkeen mulle on jääny tunne, ettei siellä polilla oteta kovin vakavasti, jos kävelet vastaanotolle päällepäin ihan hyvältä vaikuttavassa kunnossa. Katsokaas, viimeisimmän masennusjakson jälkeen menin valittamaan etten saa nukuttua öisin kun pelottaa ja ahdistaa, mutta pystyin silti elämään arkeni. Ei otettu kovin vakavasti.

Nykyistä suhdetta minun olotila hiertää. Toki mies ymmärtää, muttei täysin. Hän on kamalan turhautunut kun ei voi auttaa, kun ei minun pahalle ololle ole useimmiten selitettävää syytä. Minua hävettää vollottaa kotona, tuntuu kamalan turhanpäiväiseltä. Ihan kuin itselleenkin pitää selitellä oloa. Ahdistaa ja hävettää lisää. Tahtoisi piilottaa sen kumppanilta. Samalla tuntuu ettei haluaisi yhtään useammalle ihmiselle myöntää. Ei minulla nyt niin hyvin menekkään miltä näyttää. (lähes kaikki kaverit, tutu ja perheenjäsenet kuiten tietää millaista meininkiä joskus on tullut elettyä, josta johtuen varmaan hävettää vielä enemmän myöntää, "taas mennään!")

Nyt ollaankin siinä vaiheessa kun en saa nukuttua. Onneksi kuiten työsoppari loppui, olen tämän kuun vapaalla. Pitäisi muuttaa uudelle paikkakunnalle viikon päästä. Mutta kuitenkin, näin osittain anonyymisti uskallan kysyä, pitäisikö uuteen kotiin muutettuani hakeutua hoidon piiriin? (Viimeisin diagnoosini oli vähän huterasti tehty, minun mielestä. Tohtori kuunteli puolet ja arvioi loput itse, päätellen minun papereista ) Haluaisin ehkä toisenkin mielipiteen mielentilasta, ja yhteisen elon vuoksi vähän parempaa kartoitusta missä mennään.

Kommenttia kaipaillen rakkailta foorumin jäseniltä
    *edit/ tosiaan, mielipiteen mielentilasta toiselta alan ammattilaiselta ei tarvitse minua nyt analysoida huteran tekstin perusteella D
    Kirjoittanut: black cat (Nimetön)
    • Lähetetty: 12.07.2013 00:36
    Riippuu miten itse koet terapian. Joillekkin se auttaa mutta toisille taas yhtä tehokasta kuin vessapaperi rullalle juttelu. Kuvaamasi perusteella voisi olla hyvä hakea jotain jos tohtori kerran vaikutti vain heittäneen jonkun arvauksen. Jos on etsit apua uudella paikka kunnalla kannattaa yrittää etsiä apua,jos tuntuu siltä. Jos tuntuu siltä että olisi tarpeen mennä hoitoa hakemaan niin sitten sitä toden näköisesti tarvitseekin.
    Tulipa sekava teksti, toivottavasti saa selvää.
      Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
      Järjestä treffit