Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kielenkäyttönne?

Kirjoittanut: Irodorareta (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 30.07.2007 10:40

Lainaus: nocturnal_chimaira

Ja minä vihaan minun eksääni, joten vihaan myös Vernjuarmua..

Sehän on hyvä bändi!!! Älä ole ilkeä...
Kirjoittanut: midnight (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 30.07.2007 11:37

Lainaus: Irodorareta

Sehän on hyvä bändi!!! Älä ole ilkeä...

Jos vihaa eksäänsä se ei tarkoita että pitäisi vihata Verjnuormua!!!

MUR!! Minä kostan sinulle "verisesti" tai en niin "verisesti"!!
Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • Lähetetty: 30.07.2007 12:26
Noh, noh! Alkaa mennä yli. Ei nyt pidä niin kovasti hlökohtaisesti ottaa.
Jos joku ei tykkää niin ei.
Kirjoittanut: liothe (Nimetön)
  • • Muokkasi: liothe
  • Lähetetty: 01.08.2007 09:44

Lainaus: Swanette

Kivaa kuulla, että muillekin on käynyt samanlailla noiden sanojen kanssa. Minusta on ihanaa, kun joku sanoo (tai kirjoittaa) "mie" tai "sie" ja siksi käytän niitä toisinaan itsekin, vaikka normaalisti puhun samantyylistä puhekieltä kuin useimmat muutkin pääkaupunkiseudulla asuvat.

Niin. Ihastuin tuossa eilen vielä ikihyvikseni kun meidän kahvilaan tuli asiakas, joka jutteli kaikkea ja välissä tuli aina, että "en mie tarvii" tai jotain vastaavaa. Ajattelin, että ole hyvä ihminen ylpeä murteestasi. Se on aivan ihana.

Lainaus: nocturnal_chimaira

savosta, jos nyt oikein muistan

Myö ja syö ovat kanssa olleet käytössä mien ja sien ohella

Savon murteen tunnistan kyllä. Mie ja sie ei ole savosta.. eikä itse asiassa "syö" ole miusta edes mikään murresana (en kai mene pahasti metsään väittäessäni näin), ainakaan savoilaiset ei sitä käytä.. "myö" on kyllä yleisesti siellä käytössä.

Lainaus: M Chaosbreather

No jos olette tutustuneet sellaiseen kuin Verjnuarmu-bändiin. Niin siinä on sitä savvoo.

Bändi on suhteellisen tuttu.
Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • Lähetetty: 01.08.2007 11:16

Lainaus: liothe

eikä itse asiassa "syö" ole miusta

Ei minustakaan, ihan perusuomea esim. "Syö nyt"
(muussa tuota ei käsittääkseni käytetä)
Murteessa:
mie, sie, hiän = minä, sinä, hän
myö, työ, hyö = me, te, he.
Kirjoittanut: liothe (Nimetön)
  • Lähetetty: 02.08.2007 10:55

Lainaus: M Chaosbreather

Ei minustakaan, ihan perusuomea esim. "Syö nyt"

Näinpä.
Kirjoittanut: Stuntgirl (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 05.08.2007 10:46
Minä kiroilen joskus, mutta yleensä sana on joko se hi**o tai pa**a. Ja yleensä tilanne on jos jotain on sattunu (esim lyöny varpaansa jonnekki tai jtn.)
Eli en kait kovin pahasti, enhän?
Kirjoittanut: Pudotus (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 22.09.2007 20:07
Kiroilua ei minun puheestani paljon kuulu. Korkeintaan silloin jos sattuu tai haluan erityisesti korostaa jotain asiaa.
Sekoitan puheessani lapin, oulun ja savon murretta. Ei siitä aina selvää saa:"Tuukko nä nyt sieltä mettäst loreveksimast?"
Ja välillä se on hyvinkin kirjakieltä.
Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 22.09.2007 21:05

Lainaus: TheSecret

Ja puhetyyliini on vahvasti juurtunut kirjakieli.

Sori, pakko viilata pilkkua: kirjakieltä ei koskaan puhuta, se on vain kirjoitettua kieltä. Yleiskieli jakautuu kirjakieleen ja puhuttuun yleiskieleen, eli se, jota usein virheellisesti nimitetään kirjakilellä puhumiseksi, on oikeasti puhuttua yleiskieltä.
Ja jotten vain nussisi pilkkua täällä, voinkin ilmoittaa puhuvani Hesan murteella, en siis mitään slangia vaan ihan mä ja sä.
Kirjoittanut: Evelyn (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 22.09.2007 22:24
Kiroiltua tuloo melkeen joka päivä, se vaihtelee Leviää tuloo puhuttua, esim "mun on näläkä".
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 6 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit