Gootti.net

Voiko gootti kantaa ristiä ?

Kirjoittanut: eva (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 03.06.2014 13:57
Hei !
Voiko gootti kantaa ristiä vaikka ei olisikaan kirkon jäsen ? mitä tämä sympoloi kenellekkin yksilönä?
Kannan ristiä mukana vaikka en ole kirkon jäsen siinä on jotain mikä kietoo minua jollain tavalla.
Oisi kiva kuulla mitä mieltä muut ovat tästä asiasta?
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 04.06.2014 01:18
Tuskinpa siitä kenellekään haittaa on.

Taitaa olla kysymys siitä mitä koruja haluaa kantaa.
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Wormboy
  • Lähetetty: 04.06.2014 21:02
Onhan se hyvä olla tietoinen siitä mitä kantamansa symbolit merkitsee mutta en mä ite ristiä liitä enää juurikaan kristinuskoon kun sitä ihan oikeasti on joka paikassa ja pitäähän jotkut esim. rippiristiä vaikka sen takia että sen on saanut sukulaisilta ja riparilla oli kivaa.
Että joo miksei voisi.
Kirjoittanut: Idiot (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.06.2014 23:00
Mulle risti on jotenkin liian outo asia. Sain rippilahjaksi jännän kaksiosaisen ristin, ihan vain sen takia kun en usko oikein mihinkään. En ole käyttänyt sitä ollenkaan. Täysi-ikäisenä erosin samantien kirkosta. Omistan kyllä yhden Alchemy England -ristin, mutta eipä sitäkään tule käytettyä. Kaunis se on, ja se onkin hyllyssä koristeena. Jotenkin en pysty itse pitämään mitään ristiä mukanani; tuntuu väärältä.
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 09.06.2014 17:43
Jokainen makunsa mukaan. Itse käytän ristiä joskus, mutta kyllä aika harvoin. Ellei sitten Ankhia joku muukin kuin kotioveni takana silloin tällöin poikkeava todistaja laske ristiksi.
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • • Muokkasi: Abigor
  • Lähetetty: 11.06.2014 23:15
Kirjoittanut: Wednesday (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.06.2014 18:45
Miksikäs ei. Muistan joskus kuulleeni "I'm so goth I'm Catholic" -läpän. Toisekseen, sillä kädensijalla varustettu risti on paitsi kristittyjen tunnus, myös kuoleman symboli, että eiköhään se synkiöille sovi.
Itselläni on parit ristikorvikset, ja nyt kun mietin, niin myös pari kaulapantaa, joissa on ristikoristeet. Käytän itse päivittäin pentagrammia, mutta se on uskon asia, eikä liity gootti-minään, enkä näe suurempaa ristiriitaa ristikorujen samanaikaisen käytön kanssa. Risti lieneekin katsojan silmässä, ja kuten tässä esitettiinkin jo, että jokainen tavallaan.
Kirjoittanut: Mirilla (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.06.2014 20:40
Parempi kysymys varmaan olisi, miksi gootti ei voisi kantaa ristiä. Ei sitä yleensä ihmisestä päällepäin näe, kenelle se kaulalla kannettu risti merkkaa jotakin ja kenelle ei. Itse kannan yleensä sitä korua, josta sillä hetkellä pidän eniten. Yhdessä vaiheessa kannoin ristiä päivittäin, nykyään olen käyttänyt ankhia tai jotakin korukivikäätyjä.
Sitäpaitsi, ristin kantamisella voi olla arvaamattomia hyötyjä. Innokkaat uskonnontuputtajat näkevät kantajan olevan jo pelastettu ja jos siitä huolimatta tuppaavat turhan lähelle, voi vaikka kääntää sen ristin ympäri ja huitoa sillä.
Kirjoittanut: Magnolia (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.06.2014 21:23

Lainaus: Mirilla

voi vaikka kääntää sen ristin ympäri
Kirjoittanut: Deternity (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.07.2014 13:39
Jos joku muu gootti voi kantaa pentagrammia kuulumatta mihinkään uskontoon, joka sitä symbolinaan läyttää, voit varmaan säkin kantaa ristiä.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit