Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Sairaudet/Allergiat (ne omituiset ja normaalit)

Kirjoittanut: Elegia (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.07.2008 13:49
Fyysiset vaivat.. Ei ainakaan juuri nyt tule muuta mieleen kuin tämä ihana laktoosi-intoleranssi. Lääkitys on.
Psyykkiset vaivat ovat mm. jonkinlainen ahdistuneisuus/paniikkihäiriö(?) ja masennus.
Masennukseen on lääkkeet ja kerran kuukaudessa käyn psykiatrilla ja psykologilla (paitsi nyt kesällä). Luultavasti annosta tullaan taas nostamaan.
Ja tottakai sitten on olemassa myös nämä univaikeudet (en saa unta ja heräilen kesken unien), tähänkin lääkitys.
Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Melia
  • Lähetetty: 10.07.2008 17:53
Ei hemmetti... sain melko pahan kohtauksen (henkeä ei onneksi ahdistanut juurikaan, mutta silmät ja huulet turpos ja kaikkialta kutitti...), ilmeisesti Buranasta kun en ollut mitään muutakaan siinä kohtaa syönyt. Tuskin olen yllättäen kahvillekaan tullut allergiseksi... Oon popsinut Buranaa ennen ilman ongelmia, muttei se voi olla mikään muukaan. Ehkä tuo 1200 mg päivässä oli vaan juuri se "hieman liikaa"? Meni parissa tunnissa kokonaan ohi, nyt olo ihan hyvä kunhan tuo silmien turvotus vielä laskee.

Kortisoonia naamaan, melkoinen annos, nyt odotellaan mitä kroppa tykkää jos en otakaan siihen sitä "pehmeää laskua" kuten mulle on neuvottu... en vaan nyt jak-sa lähteä hakemaan uutta reseptiä tuon takia ja jonottamaan arvauskeskukseen tunti tolkulla.

Allergiat on hanurista, piste.
Kirjoittanut: Jezebel (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Jezebel
  • Lähetetty: 10.07.2008 20:00
Huoh allergioita. Meikäläisen riesana on aika monta: villa, banaani, tomaatin kuoret, pähkinät ynnä mantelit, pujo/paju/koivu ja ehkä kiivi (tai kiwi, miten vaan). Lisäksi laktoosi-intoleranssi, migreeni ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Ihan vatun kivaa.

Kyllä noiden kanssa on oppinut elämään, joskus harmittaa tosi paljon kun ei voi syödä mitä haluaa vaan aina pitää lukea tuoteselosteet niin tarkasti. Ravintolassa pitää kysyä melkein puolen ruokalistan sisältö, yleensä jälkkärit ovat mulle se nou nou. Ketuttaa, kun nimenomaan tykkään banskusta ja pähkinöistä, mutta olen niille niin pahasti allerginen, että en voi syödä niitä muruakaan.

muoks. unohtui vielä hajuste-allergia. Eli kaupan hajuvesi osastot ei ole mun paikka... Höh.
Kirjoittanut: Vulpecula (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Vulpecula
  • Lähetetty: 10.07.2008 23:59
Allerginen olen ollut lapsena useammallekin ruoka-aineelle, mutta nyt vanhemmalla iällä vain suuret määrät esim. sitrushedelmiä, hunajaa tai omenaa saattavat laukaista allergiset oireet (käsivarret punottaa ja kutiaa mahrottomasti).
Lisäksi olen psyykkisesti allerginen monelle asialle.
Kirjoittanut: Penni (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.07.2008 18:27
En ole allerginen millekään.
Ja sairauksiakaan ei ole. Paitsi ainainen anemisuus, ja siitä johtuvat "harmaat" olot. En halua sanoa olevani masentunut, koska se on enempi mielentila. Itselläni hetkellinen heikko olo, väsymys, surullisuus, jne. johtuu syömisestäni, joka on heikonlaista.
Mutta, olenpa yllättävän terve. Vaikka moni vissiin luulee toisin kun olen kalpea kuin aave.
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 11.07.2008 23:37
Olen allerginen mm; vehnälle, maidolle, omenalle, tomaatille, siitepölyille, eläinten hilseelle [= kaikille karvaisille elukoille], hasselpähkinälle, herneelle, banaanille, sitrushedelmille sekä useille lääkkeille. Siitepölyallergioiden takia olen ympärivuotisesti kokussa nenäsuihkeisiin (imppaan! O.O) yms. tavaraan.
Ja psyykkisesti olen allerginen huonolle musiikille, erityisesti Celine Dionille sekä matematiikalle.
Kirjoittanut: Lady_Nightmare (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 01.08.2008 15:09
allergioita löytyy... tomaatti, paprika, omena, koivu, pujo, heinä mm.
ja sit löytyy piirtoherkkä iho, atooppinen iho,
kodoksen liikakasvu nivelien sisään, tästä syystä polvi leikattu
sit pääkopan sisässä jyllää masennus joka säännöllisin väliajoin hyökkää päälle...

sekä mulla on leikattu kohdusta toisen munasarjan johtimestä tomaatin kokoinen kysta...
Kirjoittanut: Azop (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.08.2008 17:36
Vaivojahan riittää, mutta eniten elämääni vaikuttava (ja rajoittava) sairaus on tuo ADHD (F90.0).. Jonka lisäksi on todettu vielä erittäin vajaa avaruudellinen hahmottaminen... Ja sitten fyysisellä puolella on lähinnä tuo maitovammaisuus...
Kirjoittanut: Mystification (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 02.08.2008 18:34

Lainaus: Melia

Kortisoonia naamaan

Anteeksi, saanko kysellä Melia, että minkä vuoksi syöt kortisonilääkkeitä?
Itselläni on niistä kokemusta, muttei niinkään mukavaa.
Toki kortisonia käytetään moneen eri tarkoitukseen.
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 02.08.2008 18:47

Lainaus: Melia

Ei hemmetti... sain melko pahan kohtauksen (henkeä ei onneksi ahdistanut juurikaan, mutta silmät ja huulet turpos ja kaikkialta kutitti...), ilmeisesti Buranasta kun en ollut mitään muutakaan siinä kohtaa syönyt.

Oho. Tuossa vaiheessa kannattaisi jo miettiä oletko allerginen ibuprofeenille.

itse sain samanlaisen kohtauksen eräästä kasvovoiteesta (näpyille tarkoitettu, Clindoxyl), levitin yhtenä iltana kasvoille ja heräsin yöllä aivan hirveään pistelyyn ja tietysti puolitajuttomana vielä raavin kasvojani jonkin verran. Aamulla kauhistuin, kasvot oli aivan punaiset ja turvonneet. se oli kamala näky. : | sitten mentiinkin päivystykseen, koska en saanut henkeä kunnolla. Äiti ja systerit kokeili samaa voidetta, heillä voide auttoi eikä tullut mitään oireita.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit