Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Rasismi ja muu yleinen asenteenne?

Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.09.2011 17:08

Lainaus: The Trap-door lover

Olitpa ihastuttavan suvaitsevainen isoäitiäsi ja hänen mielipidettään kohtaan, tiesitkö että myös kansallis-sosialistit tappoivat ihmisiä heidän mielipiteidensä takia, eivät tosin leikkuupuimureilla vaan kaasulla ja ampumalla.

no huhhuh en ehkä ihan noin kirjaimellisesti sitä tarkoittanut, ei kaikkea pidä tosissaan ottaa DDD suutuin vaan tilanteessa niin järkyttävästi sillä suvussammekin on homoja ja tämä silti sanoo näin.
Kirjoittanut: The Trap-door lover (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 06.09.2011 19:04
Tuota ...kuules nyt siinä, senkin... tuota.. me ei olla koskaan otettu mitään tosissamme, hyvinpitkälti ...eikä tulla varmana ottamaankaan, nii, ettäs tiijät!

En minä täällä kauhean vakavissani kirjoittele.
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.09.2011 21:11
en minäkään ei nää keskusteluaiheet niin kuolemanvakavia olekaan.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.09.2011 09:11
Piti oikein miettiä että mikä tässä nyt on ongelmana, kannatanhan itsekin täyttä mielipiteen- ja sananvapautta vaikka mielipiteen omistaja olisikin väärässä ja yksinkertaisesti niin tyhmä ettei suostu luopumaan kannastaan vaikka sen todistaisi sata kertaa vääräksi. Se, mikä hommassa kuitenkin mättää on tämä:

Lainaus: The Trap-door lover

Vaikka maailmassa on paljon typeriä ja jopa sairaita ideoita, mielipiteitä ja aatteita ajattelevilla ihmisillä on mahdollisuus olla antamatta painoarvoa irrationaalisille ja loukkaaville mielipiteille.

Juurikin tämä olankohauttelu ja norsunluutornista kurkisteleminen on johtanut siihen, että kun avaat netistä sattumanvaraisen kotimaan uutisen kommentit, on 5 ensimmäisen viestin joukossa varmasti täysin uutiseen liittymätöntä rasistista huutelua. Rasistit ja äärioikeistolaiset näkevät itsensä "kansana" eli valtaväestönä, kun taas liberaalimpi puoli näyttäytyy heille joinakin mystisinä kukkahattuina, mokuttajina (mitä tämä edes tarkoittaa?), rikkaina ja minä tahansa muuna porukkana jolla he eivät kuvittele olevan mitään kosketuspintaa suomalaisen duunarin, köyhän tai *insert-mikä-tahansa-arkkityyppi* kanssa. "Kansa" huutaa nimimerkin takaa kommenttipalstalla, "kukkahattu" vastaa kirjoittamalla blogin. Homma on lähtenyt jo sen verran lapasesta, että sen huutavan massan kanssa keskustelu on käynyt mahdottomaksi. Jos sille on joskus pystynyt näyttämään mustaa valkoisella että Eurooppa ei ole kalifaatti 20 vuoden päästä tai että blondit eivät ole kuolemassa sukupuuttoon, niin ei enää. Jokaista perusteltua kommenttia vastaan löytyy 20 äänekästä mutu-huutajaa, oli kyseessä sitten foorumi tai Esson baari. Tämän vuoksi on ihan hyvä että tekee kantansa selväksi edes niille lähisukulaisilleen, mieluummin toki hyvin perusteltuna, eikä vain hymistele itsekseen omassa ylemmyydentunnossaan. Demokratiassa se on kuitenkin massan mielipide joka painaa ja tieteelliset faktatkin ovat sille alisteisia. Tällä hetkellä tuo massan mielipide tuntuu olevan kaiken lisäksi oikein erityisen umpipäinen ja kaikenlaisen erilaisuuden sortoa ajava
Kirjoittanut: vampirequeen (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.09.2011 18:13
En koe olevani rasisti ollenkaan. Muutenkin se on outo käsite minulle. En ymärrä ihmisiä ketkä luulevat olevansa toista paremopia. Jos on vaikka valkoihoinen,hetero tai vaikkapa "oikeassa uskonnossa", ei oikeuta tuomitsemaan muita. Itselläni on monikulttuurinen ystäväpiiri. Ja pidän ihmisistä. Ei tuppaa mennä toisten tontille siivoomaa ku omakaa ei oo ihan kunnos
Kirjoittanut: snowprints (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 21.09.2011 19:42
Kantani asiaan on se, että ulkomaalaiset ovat todella tervetulleita ELLEI he tule tänne pelkästään rikoksia tekemään, eivät opettele suomen kieltä ollenkaan eivätkä hankkiudu töihin vaan pummivat sossulta. En pidä suomalaisistakaan, jotka tekevät näitä asioita, Mutta vielä vähemmän ulkomaalaisista koska meidän maa antaa heille tilaisuuden tulla tänne pakoon huonoja oloja eikä siitä pitäisi kiittää rötöstelemällä ja raiskaamalla.

Ymmärrän sen, että heillä on erilaiset tavat, eivätkä ehkä ymmärrä mitä ei saa tehdä. Sen takia siitä pitäisi ottaa selvää! Tämä menee jo maahanmuuttoviraston hommiksikin.

Minulla on kuitenkin monta ulkomaalaista ystävää ja olen heihin enemmän kun tyytyväinen, joten en ole rasisti. Vaikka monet niin väittävätkin.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 21.09.2011 23:37

Lainaus: snowprints

eivät opettele suomen kieltä

En pidä suomalaisistakaan, jotka tekevät näitä asioita

Onnea!

Omasta mielestäni tollanen "Ne jotka osaa sopeutua yhteiskuntaan meidän säännöillä saa tulla" on sellasta itsekästä perseilyä, jossa ei uhrata ajatustakaan sen miettimiseen että miks eri kulttuureista tulevat ihmiset tekee asioita toisin kuin me länsimaalaiset niin hyvässä kuin pahassa. Tietysti jos on joku raiskaava hullu taparikollinen niin vaikeetahan sellasen on "normaalien" ihmisten keskuudessa elää.

Aika usein mun mielestä kuitenkin tuntuu siltä että rikoksen syyksi leimataan heti etnisen tausta tai kulttuuri vaikka useimmiten syy rikoksien tekemisiin voi olla hyvinkin yhteiskunnallinen.

Sitäpaitsi miks kaikkien tarvitsee mennä jonkun yhen standardin mukana? Joskus ennen goottikin oli sellasta individualistista vastakulttuuria jotta kaikkien ei tarvitsis mennä yhden muotin mukana.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.09.2011 09:45

Kantani asiaan on se, että ulkomaalaiset ovat todella tervetulleita ELLEI he tule tänne pelkästään rikoksia tekemään, eivät opettele suomen kieltä ollenkaan eivätkä hankkiudu töihin vaan pummivat sossulta. En pidä suomalaisistakaan, jotka tekevät näitä asioita, Mutta vielä vähemmän ulkomaalaisista koska meidän maa antaa heille tilaisuuden tulla tänne pakoon huonoja oloja eikä siitä pitäisi kiittää rötöstelemällä ja raiskaamalla.

Ymmärrän sen, että heillä on erilaiset tavat, eivätkä ehkä ymmärrä mitä ei saa tehdä. Sen takia siitä pitäisi ottaa selvää! Tämä menee jo maahanmuuttoviraston hommiksikin.

Ihmisiltä menee kamalan usein sekaisin maahanmuuttajat ja pakolaiset. Ensimmäiset muuttavat tänne omista syistään, tulivat he sitten Afrikan sarvesta tai Ruotsista. Jälkimmäiset lähtevät maastaan pitääkseen henkensä ja päätyvät joko tänne tai johonkin toiseen EU-maahan paperien pyörityksen seurauksena. Kummankaan ryhmän edustajat tuskin lähtevät vieraaseen maahan vain rötöstelläkseen kuin merirosvot ja monet pakolaiset ovat myös halukkaita palaamaan kotimaahansa jos se joskus on turvallista.

Usein unohdetaan mistä oloista valtaosa niistä ulkomaalaisista joihin rasismi kohdistuu on lähtöisin. "Huonot olot" on melko nätti ilmaisu kidutuksesta, julkisista teloituksista, valtion systemaattisesta murhakoneistosta ja sorrosta, silpomisrangaistuksista ja kokonaisten kylien raiskauksista. Ihmisen psyyke kestää aika heikosti oman tai läheisten veren ja suolenpätkien näkemistä, oli henkilön maantieteellinen sijainti sitten mikä tahansa. Raiskaava ja väkivaltainen ihminen on päästään vialla, syystä tai toisesta, ihan kansalaisuuteen tai ihon väriin katsomatta. Kuten Suomenkin sodat nähneistä, osa selviää ja pystyy jatkamaan normaalia elämää kun taas toisista tulee vainoharhaisia ja väkivaltaisia loppuiäkseen.

Siinä, että muuttaa toiseen maahan pelkästään paremman elämän perässä ei ole minusta mitään väärää. Vieraan kielen ja kulttuurin kanssa saa kuitenkin tehdä paljon töitä saadakseen homman toimimaan, eivätkä läheskään kaikki onnistu siinä. Asiaa ei myöskään auta jos vallalla on ilmapiiri jossa sinun täytyy todistaa arvosi päivittäin tullaksesi edes suvaituksi, saati sitten hyväksytyksi. Valtaväestö sortuu usein näkemään epäonnistumiset standardina ja onnistumiset poikkeuksina, ei suinkaan toisin päin. Ei ruotsissakaan oltu mitenkään avosylin kun Suomesta lappasi 60-luvulla rajan yli köyhää kielitaidotonta sakkia josta iso osa spurguuntui kadulle ja loput veivät matalapalkkaiset työt.

Homma tulee kusemaan niin pitkään kun ihmiset nähdään joinakin helposti lokeroitavina massoina ja ryhminä sen sijaan että meitä kohdeltaisiin yksiöinä. Jokaisella on varmasti jokin mielikuva myös tavallisesta suomalaisesta, mutta kuinka moni kokee itse sopivansa siihen muottiin?
Kirjoittanut: NemuritorNoapte (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.09.2011 19:30
Olen ulkomaalainen, enkä kato mistä päin kukakin on tullut, mut on kait mussa vähän rasismia joitain vähemmistöjä kohtaan(
Kirjoittanut: Sad Angel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 15.04.2012 16:24
kukaan ei ole vielä tuominnut minua, enpäs ala muita tuomitsemaan... Kuvittelen, että jos itse muutan maailman toiselle puolen, niin toivon että minut otetaan siellä ystävällisesti vastaan... tulipas mieleen tällainen (en ole keksinyt tätä itse):
Valkoinen mies haukkui mustaa värilliseksi. Musta sanoi:
Kuules nyt!
Kun minä synnyin, olin musta.
Kun minä olin kipeä, olin musta.
Kun minä olin kylmissäni, olin musta.
Kun minä olin hämilläni, olin musta.
Kun minä kuolen, tulen olemaan musta.
Mutta kun sinä synnyit, olit vaaleanpunainen.
Kun sinä olit kipeä, olit vihreä.
Kun sinä olit kylmissäsi, olit sininen.
Kun sinä olit hämilläsi, olit punainen.
kun sinä kuolet, tulet olemaan kalmanvalkea; tai jopa keltainen.
ja sinä kehtaat sanoa minua värilliseksi?!
joo, no suurinpiirtein noin se meni.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit