Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Nykylasten liian vapaa kasvatus?

Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 16.01.2009 12:30

Lainaus: Chrystalis

Käsittääkseni enään ei diagnosoida muuta kuin adhd'ta..

Toki diagnosoidaan ihan oireiston mukaan. Pikemminkin nimikkeiden kirjo on laajenemassa sitä mukaa kun neuropsykologinen tuntemus kehittyy. AD/HD -diagnoosi on nykyisin enemmistönä neurologisissa häiriöissä, mutta tämä johtuu vain siitä että AD/HD:n oireluokitus on niin älyttömän laaja. Eli ihan niinkuin MustaHukka tuossa asiaa jo valotti, AD/HD jaetaan moneen erilaiseen tarkkaavaisuuden ja/tai ylivilkkauden häiriöön. Lisäksi vielä näiden nimikkeiden alla oleva kirjo (taudinkuva) on todella laaja.
Kirjoittanut: momo (Nimetön)
  • Lähetetty: 11.03.2009 09:47
Meillä on suvussa aika hyvä galleria erilaisista kasvatuksista. Tädin 2 tytärtä ovat aivan ihania - syövät ihan mitä vain ja kiittävät, tekevät kouluhommat ja ovat kaikin puolin kohteliaita. Sedällä taas on 4 lasta ja kaksi vanhinta ovat aivan järkyttäviä olleet jo pienestä asti. Kerran hoidin näitä ja vuorokauden aikana heittivät mua naamaan metallisella leikkiautolla, voitelivat voilla uudet nojatuolit ja yks niistä kävi vielä kakalla lattialla (ja ikää siis 5 vuotta). Vanhin on noista kaikkein pahin - ei suostu syömään mitään muuta kuin sipsejä, maustamatona jauhelihaa, vaaleaa leipää, voita ja pepsiä. En ymmärrä mikä saa antamaan lapselle vain ruokaa mitä se itse haluaa syödä!? Jos ei maistu tavallinen kunnon ruoka niin sitten ollaan ilman kunnes maistuu!!
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 11.03.2009 12:00
Tuolla hyvin kauan sitten tuli juttua kolmivuotiaasta äidistä tässä ketjussa. Ei nyt ihan niin nuori sentään, maailman todistettavasti nuorin äiti oli ja on5 -vuotias Perulainen Lina Medina.

-----

Mutta joo. Täytyy varmaan, jos joskus lapsi tulee kasvatettavaksi (adoptoitu 99.999% todennäköisyydellä), niin kysyä kasvatusvinkkejä omalta äidiltä. Jotain sen on täytynyt tehdä oikein kun (anteeksi nyt jos joku kokee minun leijuvan tässä) en ole ikinä varastanut, juopotellut, edes pohtinut koskevani huumeisiin. Tupakkaa kokeilin vanhempien luvalla, mutta sekin jäi ekaan kertaan. Minun taustallani - jos puoskareihin on uskomista - olisin ollut mitä mainion tulevan deekun alku, vaan jotain on minun kasvatuksessani kai mennyt sitten nappiin. En vain itsekään tiedä mikä... Kai osasksi se, että rajat oli, mutta niistäkin joustettiin tarpeeksi (mm. kotiintuloajat, mutta sitä sai soittamalla siirrettyä tunnin, pari jos ei ollut kovin myöhä) ettei kapinamieltä syntynyt.
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Lähetetty: 11.03.2009 12:15

Lainaus: Abigor

Jotain sen on täytynyt tehdä oikein kun (anteeksi nyt jos joku kokee minun leijuvan tässä) en ole ikinä varastanut, juopotellut, edes pohtinut koskevani huumeisiin.

Heh, tästä tuli mieleeni kun joskus n. 16-vuotiaana jäin kiinni tupakoinnista. Mutsi itkua puristaen huusi kurkku suorana "Mitä minä olen tehnyt väärin?!"
Siinä tuli kyllä aika huono omatunto ja paha mieli itsellekin kun äiti otti sen niin raskaasti...
Kirjoittanut: die Winterreise (Nimetön)
  • Lähetetty: 11.03.2009 12:23

Tuolla hyvin kauan sitten tuli juttua kolmivuotiaasta äidistä tässä ketjussa. Ei nyt ihan niin nuori sentään, maailman todistettavasti nuorin äiti oli ja on5 -vuotias Perulainen Lina Medina.

No huh huh...
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.03.2009 13:50

5 -vuotias Perulainen Lina Medina.

Joopa joo. Kirveelle olisi ollut taas töitä tämän pikkutytön raiskaajan ja näköjään monen muunkin kohdalla, kun lueskelin listaa noista lapsiäideistä. Vitutuksella ei ole tällä hetkellä mitään rajaa, kun yritän ymmärtää miten sairaskaan mieli voi tehdä lapselle tuollaista. Eipä siinä tosin taida mitään ymmärtämistä ollakaan, pedofiilit vaan riviin saunan taakse ja nappi otsaan, sillä niistä päästään.

Lainaus: Polyunsaturated Doll Blood

n. 16-vuotiaana jäin kiinni tupakoinnista. Mutsi itkua puristaen huusi kurkku suorana "Mitä minä olen tehnyt väärin?!"

Enpä kehtaa ajatella, mitä kaikkea olen itse tehnyt tuon ikäisenä. En enää edes asunut kotona silloin, vaikka mulla ihan hyvät vanhemmat onkin.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 11.03.2009 14:10

Lainaus: Severana

Enpä kehtaa ajatella, mitä kaikkea olen itse tehnyt tuon ikäisenä.

Hahaa, samoin täällä. Tuli elettyä kauniisti sanoen "tapahtumarikas" nuoruus. On siinä se hyvä puoli, ettei tarvi enää aikuisena haikailla elämätöntä nuoruutta.
Kirjoittanut: warheart (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.03.2009 15:44

Lainaus: poison

Tuli elettyä kauniisti sanoen "tapahtumarikas" nuoruus.

Just tollasta täälläkin päin on tullu kokeiltua vähän kaikenlaista, uhkarohkeuksia, ja päihteitäkin tietyssä määrin... Huumeisiin en koskaan koske, sen oon tehny itelleni selväks
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 11.03.2009 15:55

Lainaus: warheart

Huumeisiin en koskaan koske, sen oon tehny itelleni selväks

Tuo on hyvä periaate
Kirjoittanut: Nikkisuicide (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 31.08.2011 19:23
Kyllä tuo nykyajan "ES-Jonne"-villitys pistää päivä päivältä aina enemmän vituttamaan. Tunnustan, että minua lyötiin kotona ja se loppui siihen, kunnes aloin lyömään takaisin... Tosin eipä minusta moista ylipainoista rääväsuuta koskaan kasvanut.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit