Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Nykylasten liian vapaa kasvatus?

Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 19.03.2007 11:07

Lainaus: Melia

Ja minä olen paljasjalkainen Tamperelainen, eikä se mielestäni ole tehnyt minusta yhtään huonompaa kuin niistä Lempääläläisistä.

Joo, niin minäkin ,nyt tosin helsingissä
Ei siinä munkaan mielestä ole eroa onko Tampereella, vai ympärys kunnissa.
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 21.03.2007 21:46
samanlaista sitä kaikkialla on, ei saa yleistää. ihmetyttää kun muutamat alaikäiset ja yläikäiset ystäväni saavat tulla kaikkialle, pitävät kännibileitä kotonaan ja ottavat tatskoja ja läväreitä niin paljon kun sielu sietää. kysyin, mitä vanhemmat näihin sanovat, vastaukseksi: "mitä se niille kuuluu?"

niin just, mitä se joillekkin vanhemmille kuuluu, hehän ovat lapsistaan vastuussa?
Kirjoittanut: Sharwynn (Nimetön)
  • Lähetetty: 21.03.2007 22:18
Aivan niin. Itse ainakin olen vain tyytyväinen ettei vanhemmat antaneet minun ottaa huulilävistystä 14-vuotiaana, nyt se pitäisi aina jaksaa ottaa pois ennen töitä ja olisipa se fiksun näköinen reikä alahuulessa Ö.ö ja tuskin sitä sitten enää pitäisinkään.

Minut on kasvatettu kohtuullisen tiukasti, mutta en pidä sitä huonona eikä lapsuuteni ankea ollut. Tunnen vain itseni kamalan vanhaksi tädiksi kun katselen kolmekin vuotta nuorempien naurettavaa uhoamista jossain kaupungilla. Siitä nuoremmista en edes puhu. Minusta on kamalaa kun polvenkorkuiset pennut pompottavat vanhempiaan ja kiroilevat sitten päin naamaa kun eivät saakaan sitä tikkaria. Ja sama homma koulussa opettajille jopa ala-asteella. Minne on hävinnyt vanhempien kunnioittaminen?
Kirjoittanut: MrLuckarin (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 22.03.2007 06:46
minun mielestäni lapsilla täytyy olla kasvamisvaiheessaan tietty vapaus, mutta silti kontrollin tulee säilyä.
se että joku rajoittaa heidän toimiaan, ei vahingoita persoonan ja itsen kehitystä vaan tukee ja antaa turvaa, jota noina vuosina kaivataan.
sellaisina hetkinä kun kasvatettavaa tulee ojentaa, on se tehtävä niin, että rangaistus on reilu ja oikeudenmukainen.
eikä niin että jos leikkiessäsi pallolla rikot pöydän reunalla olleesta mukista kahvan, ja otat tapauksen johdosta ensin remmiä ja sitten tupakki stumpataan niskaan. ei ei.

huonohin lopputuloksiin päästään helposti silloin, kun vielä itsekkin lapsia (huom. ei fyysiseen vaan henkiseen ikään viittaus) olevat koettavat kasvattaa lapsia. ja jälkeä syntyy.
Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • Lähetetty: 22.03.2007 18:02

Lainaus: Melia

Ja minä olen paljasjalkainen Tamperelainen, eikä se mielestäni ole tehnyt minusta yhtään huonompaa kuin niistä Lempääläläisistä.

Ei niin välttämättä, mutta jos vertaat ns. normaalikasvatuksella kasvatettuja nuoria Tampereella ja Lempäälässä, niin kyllä eroa löytyy.
Ja minä olen fyysisesti Kangasalta, henkisesti ihan jostain muualta
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 22.03.2007 20:51
Kuljinpas kadulla. Sisäpihalta kuuluu "*****! PERKELE!!!" 2 n. 10-vuotiasta poikaa pelasivat jalkapalloa. Että näin taas tänään.
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 22.03.2007 22:38
Oon vantaalla asusteleva henkisesti stadilainen (jos niin voi sanoo) ja sen voin sanoo et niin stadis ku vantaallaki on kasvatukset perseelleen. Nää nuoret parit joilla ei oo kasvatustaitoo (joo, ei kyl oo mullakaa, so ?) sysää enemmän ja enemmän sitä kasvatusta kunnalle/kaupungille, ottaen itse yhä vähemmän ja vähemmän sen aikuisen roolia. Voisin sanoa että tämä johtuu usein siitä vanhemman nuoresta iästä johtuen on nuorelleen se 'hyvä kaveri'.. Voisin muutamat hyvät esimerkit sanoa, mut se ois vaitiololupauksen pettämistä, ja sitä ei mun käsittääksee hirveen hyväl katottas...

Tästä liian vapaasta kasvatuksesta kertonee se, että kun kuulin 'troo-stoories' opistolla, ku oli 5-6 luokkalaisia kymmenisen henkee... Ja kellon pirahtaessa jätkät totee 'jaha se on sit röökitauko' näist jätkist yks jäi luokkaan...

Sit kans nää 3-6 vuotiaat jotka jo viljelee *******... :O
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 25.03.2007 20:28
Saan nyt ottaa tatuoinnin, vaikka alaikäinen olen. ei nuo sitä mielellään antaisi, mutta sen verran luottavat arvostelukykyyni, että sallivat sen. Äitikin totesi että eihän hän ruumistani omista. Totta se kyllä on, mutta alaikäisyytenikin kestää reilun vuoden viellä, joten siinäkin mielessä he antavat mulle enemmän vastuuta itsestäni. Kyllä ymmärtäisin, jos joskus 13-vuotiaana haluisin tatskan ja lävärin ja irokeesin ja sheivaa kulmat veke ymym ja vastaus olisi ei
Kirjoittanut: Sharwynn (Nimetön)
  • Lähetetty: 25.03.2007 21:58

Lainaus: Kuunsilta

Saan nyt ottaa tatuoinnin, vaikka alaikäinen olen. ei nuo sitä mielellään antaisi, mutta sen verran luottavat arvostelukykyyni, että sallivat sen.

Tuokin riippuu niin ihmisestä, eräs vuotta nuorempi tuttunikin sai vanhemmiltaan rippilahjaksi (siis 14-15v) tatuoinnin, mutta sitä oli pitkään harkittu ja muutenkin hän vaikuttaa kypsältä ja fiksulta. Itse olen vain iloinen etten itse olisi sen ikäisenä saanut mitään tuommoisia, koska tuntuu että olin silloin vielä todella kakara ja se kaduttaisi nyt. Nyt minulla on puoli vuotta aikaa täysi-ikäistymiseen, ja tuntuu että olen vieläkin aika kakara mutta silti paljon aikuisempi kuin 14-vuotiaana.
Kirjoittanut: diz (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 25.03.2007 23:31
Itse olen saanut kymmenvuotiaaksi asti aika vapaan kasvatuksen. Tietenkin oli kotiintuloajat sun muut. Nyt tällä hetkellä (14v) olen lähes kaveri isukille =) Sain sääntökertauksen tuossa pari kuukautta sitten ja se kuului kutakuinkin näin:

"Ollaa kavereita, mut mun säännöillä. Mun säännöillä mennään eteenpäin. Jos äiti alkaa jotain sanomaan, niin sitten mun pitää joustaa äidin sääntöihin."

Onhan nuo vanhemmat ihan reiluja, varsinkin isä. Jos kysyn jotain, saan suoran vastauksen. Jos haluan jotain, asiasta neuvotellaan eikä sitä hylätä ennakkoluulojen myötä.

Olen mielestäni ja muiden kypsä ikäisekseni ja häpeän naamani lattiaan, jos kaverit tekevät jotain todella tyhmää tai kiroilevat yleisillä paikoilla ylenpalttisesti. En voi sietää sitä, koska lapsellisempaa touhua ei ole. Huutaa *ttua ja *tanaa joka väliin :/
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit