Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Yleiset korinat: Suomalaisia kirjailijoita

• Vastaa
Niin kun mun pitäis tehä koulussa esitelmä jostain suomalaisesta kirjailijasta ja sen jostain kirjasta, mutta en keksi oikee mitään hyvää minkä jaksais lukea.
Joten jos kertoisitte mitä olette lukeneet ja oletteko pitäneet, vähän myös mistä kirja kertoo

~

• Vastaa
Lauri Viita on mun suosikki. Olen lukenut sen kirjan : Moreeni, varmaan sata kertaa. Se kertoo Tamperelaisen työläisperheen elämästä 1900-luvun alkupuoliskolla

pimeys=hulluus

• Vastaa
Yksi suomalainen suosikkini on Ilkka Remes, jonka kirjoja jaksaa kyllä lukea kun ovat sen verran jännittäviä ja kertovat suomalaisista mistä myös plussaa. Sitten tietysti Mika Waltarin Sinuhe, mutta siinä on aika paljon luettavaa.

Does it really matter?

• Vastaa
miä tykkään ihan hirmusti lukea Seppo Jokisen kirjoja. Kirjoittaa dekkareita joissa päähenkilönä ompi Komisario Koskinen. Piripolkka kirja on ollut erittäin suosittu ja todellakin hyvä kirja. kannattaa lukea

kaukaNa

• Vastaa
Kaari Utrio. Tekee hienoja, historiallisia kirjoja.

Vah! Denuone latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur.

• Vastaa
Kauko Röyhkä. Oikeasti. Kaksi aurinkoa on hieno kirja.

mä en suosittele sinulle tuolla tavalla kahta miestä, ansaitsisit vähintään kolme...

• Vastaa
Aino Kallas: Sudenmorsian. Kieli on ehkä vähän vaikeaa, mutta todella hyvä.
Tove Jansson: Muumi-kirjat. Maailman parasta viihdettä ikinä. Sopii myös todella hyvin isommille, nämä alkuperäiset sopivatkin ehkä paremmin vanhemmille, kuin 1-5-vuotiaille.
Timo K. Mukka: Melankoliaa.

Siinä jotain vaihtoehtoja.

Pääsisinpä niin pitkälle, että voisi vielä kerran alkaa kokonaan alusta. (Jouko Tyyri)

• Vastaa
Kaari Utrion joku taisi mainitakin, lisäksi pidän Leena Krohnin novelleista ja hmm. Itseasiassa olen lukenut enemmän suomalaista runoutta kuin varsinaista kirjallisuutta. Aila Meriluoto ja Eeva Kilpi varsinkin kuuluvat suosikkeihini.
  • Vastaa
Kiitos, täytyy käydä kirjastossa kurkkimassa jos joku olis kiva

~

• Vastaa
olen tylsä, tykkään tuija lehtisestä. varmasti kuuluu viidenkymmenen vuoden päästä legendakirjailijoihin kaari utrio on kyllä hyvä, juhani ahon rautatie oli aika hupaisa, samoin aleksis kiven tuotokset on tullut luettua (ehkä koska nurmijärvellä majailen...)

The best things in our life are unseen, that's why er close our eyes when we dream, kiss...

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 1 goottiyhteisön jäsentä (Pudotus). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23.23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!