Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Minkä ikäisestä asti olet ollut gootti?

Kirjoittanut: _De4dPl4stic_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.04.2008 14:42
Jaa-a,mitenköhän tämäkin sitten määritellään...Toiset syntyvät gooteiksi omien sanojensa mukaan,toiset pikkuhiljaa kasvavat elämänsä aikana ikään kuin kiinni tähän alakulttuuriin...Riippuu vähän ihmisestä.

Itse voisin kyllä sanoa,että olen koko ikäni ollut hiukan outo ja omituinen,en niin kuin muut.Olen aina tuntenut jollain kummalla tavalla eroavani joukosta.Lisäksi jo pienestä pitäen on ollut kauhea mieltymys vampyyreihin ja kaikkeen muuhunkin yliluonnolliseen.

Joskus yläasteen aikana rupesin kuuntelemaan ensin metallimusiikkia.En kuitenkaan pukeutunut silloin mitenkään erityisesti.Siitä metallimusiikista siirryinkin sitten pikku hiljalleen koneellisen musiikin & goottirockin puolelle,ja siinä vaiheessa alkoi myös pikku hiljaa pukeutuminenkin muuttua gootahtavaksi.Nykyään muistutan aika lailla joulukuusta kaikkine cyber-releineni,mutta,mutta...

Ikää on nyt 24 vuotta.
Kirjoittanut: Penni (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.04.2008 20:12
14 vuotiaasta asti voisin sanoa olleeni gootti.
Sitä ennen olin tietenkin jo kummallinen tapaus, mutta aika tavis pukeutumiseltani, vaikkakin kaverit jo tuolloin kummeksui kiinnostuksen kohteitani.
Jo pikkuisena kavereista minun laatikollinen muovisia ötököitä, liskoja, käärmeitä, lepakoita ja luurankoja ei ollut se kaikkein kivoin "lelu-laari". Joten barbie tökättiin käteen aina, ja sitten se ostikin jo lemmikki tarantellan.
Mutta siis 14 vuotiaana "löysin itseni" (vai pitäisikö sanoa: hyväksyin etten voi esittää olevani kiinnostunut samoista asioista kuin ikätoverini?)
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 23.04.2008 21:00
Hhmm.. Enpä tiiä. Ehkä sitä on vaan aina ollut pieni mörkö, kuten jo joskus totesinkin täällä. Mutta tosiaan punkista se lähti ja tässä sitä ollaan... ja no yläasteen alussa sitä uskalsi sitten alkaa näyttämään ulospäin sitä mitä oli, joteeeeeeen jos lasketaan muuttuja x ja y ja kordinaattien muodostaman janan pituus ja kerrotaan se kolmella ja neliöjuurretaan niin... No varmaankin olen ollut noin 3-4 vuotta tälläinen, rajua sinänsä.
Alussa sai kuulla aika usein, että on joku vaihe päällä ja että kyllä se menee ohi, no tässäpä ollaan ja onpa pitkä vaihe *hehe*
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 23.04.2008 21:09

Lainaus: SirMarylee

Alussa sai kuulla aika usein, että on joku vaihe päällä ja että kyllä se menee ohi, no tässäpä ollaan ja onpa pitkä vaihe *hehe*

Samaa kuulin minä, mutta empäs kuule enää kun oma "vaihe" kestäny jo 16 vuotta! (vaikka ekat 5 vuotta en edes oikeen tienny "mikä" olin, kuuntelin lähinnä metallia, pukeuduin mustaan ja luulin itteeni jollain tapaa sairaaksi kun viehätti sellaset jutut jotka muita inhotti tai pelotti, vasta vuonna 1997 luin määritelmän gootista, ja voi sitä ahaa-elämystä kun hiffasin et sehän mä oonkin koko ajan ollut!)
Kirjoittanut: Tiragen (Nimetön)
  • Lähetetty: 22.06.2008 12:40
Öööm. Taisi olla iloisesti kasiluokan lopulla kun tuli jonkinmoinen synkistelykausi (siis teini-iän "ihana" angstikausi) ystävien takia. Suoraansanottuna kyllästyin kaikenmaailman massamuotiin ja rytkyihin mitä "tavalliset" vaatekaupat yms. tarjosi, ei olleet enää mun juttuni. Ekana taisi tulla musiikki, metallia ja sen sellaista ja sitten gootahtavat rytkyt, mustaa ja mustaa, ystävät ja vanhemmat tietenkin kauhistui. "Gootimpaan" suuntaan (eli vanhempien sanoin alamäkeen ) vaatteiden ja musiikin kannalta tämä kehityi joskus ysillä, isosisko mut johdatteli tälle polulle ja takaisin vanhaan en ole kääntynyt. Kakarasta asti on kaikki vähän synkempi kiinnostanut, liekö ihmekään, elämä kun on ollut yhtä vuoristorataa. Nykyään lukion toisella ja onnelinen olen. Pakko se on myöntää että p********n hieno alakulttuuri tämä on. Ei voi ymmärtää miksi jotkut ihmiset pitävät gootteja ynnä muita samanhenkisiä aivan friikkeinä. Sori pieni off topic.
Kirjoittanut: Not the nicest girl (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 23.06.2008 12:22
Itse olen ollut jonkin aikaa.
Cybershopissa vierailin kerran uteliaisuuttani ja näin aivan ihanan mustan paidan, missä oli remmejä ja hakaneulojen kuvia. Ostin sen ja kun rahaa oli tarpeeksi, ostin hameen, topin, laukun, pinnejä sun muuta. Tyylini menee koko ajan gootimpaan suuntaan
Aluksi äiti sanoi jotain: "En mä haluais, että sä pukeudut koko ajan mustaan."
Mutta onhan hän Cybershopissa käydessämme näyttänyt pari paitaa, mitkä sopisivat minulle
Goottivaatteissa minulla on todella hyvä ja itsevarma olo ja rakastan sitä tunnetta, kun erotun persoonallisesti massateineistä. Inhoan yli kaiken sitä, että halutaan pukeutua samalla tavalla!
Joskus voin kuitenkin laittaa eri tyylisuuntaa olevia vaatteita. Joskus vain tekee mieli olla tyttömäinen, mutta yleensä päällä on kuitenkin goottikuteita tai bändipaitoja Ja 16 olen tällä hetkellä.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 23.06.2008 12:33

Lainaus: Not the nicest girl

Goottivaatteissa minulla on todella hyvä ja itsevarma olo ja rakastan sitä tunnetta, kun erotun persoonallisesti massateineistä. Inhoan yli kaiken sitä, että halutaan pukeutua samalla tavalla!

Mutkun Morticia, Cybershop & Backstreet = Goottien H&M/Only. Meitä alkaa olla jo niin paljon, että muistutamme toisiamme hyvin suurissa määrin, eli pukeudumme samalla tavalla. *gasp*
Kirjoittanut: vampyr (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 23.06.2008 12:38
öööh, mulla ei kai alkanu sillee perinteisesti musiikista tämä ''goottius'' vai mikä nyt sitten loppujen lopuksi olenkaan. Joskus 11 vuotiaana aloin kiinnittää huomiota, että tuommoiset vaatteethan on iha sairaan nättejä ja sillälailla. En siinä vaiheessa kuitenkaan todelllakaan ollut tarpeeksi kiinnostunut koettaakseni itse, joskus 13 ikävuoden paikkeilla vasta jotenkin pikkuhiljaa alkoi muuttua tyyli, olin jo ala-asteella alkanut pukeutua mustaan yms. Mulla on ollu semmonen perinteinen samettigoottivaihe, sitä seurasi lyhyt cybervaihe ja nykyään näkyy pukeutumisessa eniten tuo marilynmansonilmiö sitten siinä on sekaisin vähän perkyä. >D en osaa määritellä enää enkä tahdokkaan.
Kirjoittanut: minikivi (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 23.06.2008 13:56
noin 13 vuotiaasta saakka eli noin vuoden
Kirjoittanut: Bloody Susie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 24.06.2008 09:13
Mitenhän tän nyt oikein edes aloittas
Mun elämään kuuluu niin monta tyyliä ja vaihetta(olen välillä ollutkin aika hukassa...).Varmaan kaikki tiet minun kohdallani vievät Michael Jacksoniin.Aloin ala-asteikäisenä pukeutua kouluun kuin Michael(Ihan tosi!!!). Piti olla mustat housut,musta tukka,valkoinen kauluspaita,upeat meikit ja ne hienoistakin hienoimmat sormikääreet!Jos kukaan on koskaan vilkuillut MJ:tä pidemmän aikaa, huomaa, että sillä karpaasilla on hieman pakkelia hipiöissään
Näin meikkauspohjalta lähti kaikki. Sen jälkeen alkoi hidas siirtymä kevyestä raskaampaan metalliin. En ole oikein ikinä osannut omaksua tätä gööttimusaa omakseni. Saankin usein kuulla tutuiltani, että olen jumahtanut teiniaikaan, kun kuuntelen vieläkin paljolti samoja yhtyeitä kuin jo silloin.
Jos minusta sitä goottimaisuutta haetaan niin uskon sen olevan itsessäni suurimmaksi osaksi ulkoista kuten vaatetyylini,meikki ja kaikki se muu härpäke. Kyllä minussa sitä syvääkin puolta löytyy mustan ja hurtin huumorin sekä mietteiden tasolt, mutta muuten ajattelen olevani vain yksi tallaaja muista miljardeista.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!