Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Syömishäiriöitä?

Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 19.08.2008 19:12

Lainaus: kismet

on aivan fakta et jos elimistön natriumpitoisuus menee liian alhaiseksi, tulee rytmihäröjä. Se ei oo kivaa se. Sköt om dig.

Joo, mulla tuli rytmihäiriöitä, kun harrastin paastoja, vuosia sitten. Avuksi piti syödä aamuisin kauravelliä, jossa oli suolaa.
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 19.08.2008 19:27

Lainaus: poison

Avuksi piti syödä aamuisin kauravelliä

Nimimerkillä kokemusta on: Se ei maistu hyvälle ja olo, kun on muutenkin aika palasina niin sitten pitää lapata naamaan jotain noinkin kamalan makuista..
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 19.08.2008 21:18

Lainaus: kismet

Koetahan edes vähän proteiinia

Kannattaa juoda maitoa esimerkiksi, ja jos tuota proteiinipuolta haluaa ylläpitää, mutta syödä mahdollisimman vähän, niin kannattaa tuota raejuustoa vetää (16% proteiiniä)
Kirjoittanut: pikkupeikko (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 25.08.2008 19:21

Lainaus: LadyDarkSoul

Sitten vielä 5kiloa ja vielä 5 ja vielä 5 ja taas 5... Ana on pitkäaikainen sairaus ja harva siitä on parantunut koskaan täysin..

Olisihan tämän tottakai voinut liittää edelliseen, mutta arvaa tajusinko..

ite en ole ainakaan,välilä haluaisin lopettaa mutta silti jatkan, ajattelen että jos lopetan niin sitte musta tulee ruma:/
Kirjoittanut: Dead disco dancer (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Dead disco dancer
  • Lähetetty: 25.08.2008 19:57
Kamalaa miten noin monella on ongelmia syömisen kanssa...vaikka goottikulttuurihan laihuusihanteineen tavallaan painostaa (sairaaseenkin) laihduttamiseen.
Itse laihduin vajaassa vuodessa yli kymmenen kiloa, oli niin paljon stressiä ja aloin vielä tarkkailemaan mitä syön (siis karkit ja sipsit yms. pois, pidin hetken ihan ruokapäiväkirjaakin) ja käymään aamulenkeilläkin.
Mielestäni aivan terveellisellä pohjalla oli tämä laihdutus, varsinkin kun en kokenut itseäni lihavaksi aiemmin. Se oli enemmänkin itsestäni huolehtimista.
Vasta myöhemmin katsoin vanhoja valokuvia että olin näköjään hiukan pulleampi.
Nyt on taas tullut välillä nameja syötyä mutta pizzat, sipsit ja semmoiset ovat poisjääneitä asioita. Eivät vaan maistu. Tietysti näin vegaanina niitä houkutuksia ei niin hirmuisesti edes ole.
Ruokaa syön joka päivä kunnon annoksen ja täysjyväleipää, hedelmiä ja vihanneksia sen lisäksi.
Suosittelen kaikille syömishäiriöisille että pitäisitte vaikka sen viikon ajan ruokapäiväkirjaa niin näette mitä syötte (ja mitä ette) ..sitä kun vertaa siihen mitä ja paljonko ihmisen pitäisi syödä voidakseen hyvin, saa aika hyvän ja terveellisen kuvan siitä missä on parantamisen varaa.
Kirjoittanut: Tyhjäpää (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.08.2008 21:11
Anoreksia on ollut, tai no on vieläkin. Nyt tosin kaikki tarkkailee mun syömistä että varmasti syön tarpeeksi. Se ärsyttää aika reilusti, mutta kun ajattelee tarkemmin, niin kai he yrittävät vain ajatella mun parasta. Vaikka ei aina siltä tunnukkaan, kun katsoo peiliin ja toteaa olevansa hyllyvä löllökasa...
Mutta paranemaan päin ollaan menossa, ja siitä olen erittäin iloinen. Vielä ei pysty syömään hervottoman kokoisia annoksia, kun vatsalaukku on pienentynyt aika reilusti. Mutta ehkä sekin päivä on vielä joskus edessä [: (joo vähän sekavasti kirjoitettu tiedän...)
Kirjoittanut: Morfinsia (Aktiivi)
  • Lähetetty: 13.10.2008 16:12

Lainaus: Heetteri

Jotenkin itselleni käsittämätöntä miten jengi luettelee täällä häiriöitään kuin apteekin hyllyltä, osa jopa melkein ylpeinä siitä että heillä on sellainen kokoelma. Itse en näin kipeästä asiasta osaa, tai edes halua puhua kaiken kansan nähtävissä olevalla foorumilla. Call me stupid and closed-up.

Ehkä sitä ei aina ajattele että kirjoitukset ovat kaikkien nähtävissä. Ja voihan se tehdä hyvääkin..? kun ei kukaan välttämättä tiedä kuka nimimerkin takana on.
Kirjoittanut: oneesan (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.10.2008 17:28
Itselläni oli ortoreksiaa ja bulimiaakin oli poikimassa, tulin kuitenkin suht. ajoissa järkiini, useamman kuukauden tuli vessassa ravattua ruokailujen perään, ja se pakkomielteinen ruoka-aineiden erittely ja pois jättäminen yms. on laantunut (vieläkin tutkin kyllä kaikki ravintosisällöt kaikesta mitä suuhuni pistän, mutta en enää ihan niin pakkomielteisesti) Kyllähän nykyäänkin jos, ja kun syön makeaa, rasvaista yms. tulle huono omatunto, ja kauhea tarve oksentaa, mutta olen aina saanut itseni vaivoin hillittyä, viimeistään siinä vaiheessa kun on polvillaan vessanpöntön edessä. Varsinkin kun söin masennuslääkkeitä, jotka aiheuttivat syömishimoa, ja nesteen kertymistä ---> paino nousi, tämä ongelma oli pakkomielteisimmillään. Nyt kun olen lääkkeet omatoimisesti lopettanut, ja paino on laskenut, olen voinut paljon paremmin.

Ja Heetterille: On paljon helpompaa avautua tuntemattomille, puolueettomille ihmisille :) Varsinkin jos on itse sinut ongelmiensa kanssa.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.10.2008 22:09

Lainaus: oneesan

Itselläni oli ortoreksiaa

Se on siis pakkomielle syödä terveellisesti? Mulla on taipumusta sellaiseen, siis kytätä hiilareita ja proteiineja, rasvoista nyt puhumattakaan, ja suhteuttaa energiamäärät ja sisällöt liikunnan määrään. Joskus on ollu niin, että olen jättäny syömättä kaikki sellaiset jutut, joita elimistö ei tarvitse. Periaatteessa jääkapin sisältö on silloin näyttäny tosi ankealta, ei mitään mistä olis oikeasti voinut nauttia. Olen aina vihannut vihanneksia mutta "tarkkailun alla" tuli niitä syötyä väkisin, koska rehut on terveellisiä. Syömisestä piti olla hyötyä kropalle.

Tiettyyn rajaan asti on hyväkin juttu syödä terveellisesti, mutta kyttääminen vie liikaa aikaa normaalielämästä ja aiheuttaa vaan ahdistusta pidemmän päälle. Onneksi homma ei päässyt ihan riistäytymään käsistäni. Laihduttaminen ei koskaan ole ollu mielessäni eikä mulla ole ylipainoa ollutkaan. Nyt en ole aikoihin katsellut tuoteselosteita vaan teen tavallista kotiruokaa, käytän voita ja täysrasvaisia juustoja ja mitä vaan. Syön herkkuja silloin kun sattuu tekemään mieli. Enkä pakota itseäni puputtamaan vihanneksia. Olen antanu itselleni luvan syödä mitä haluan, miten paljon haluan ja vaikka keskellä yötä.

Juoksen ja käyn krav magassa joten tehokasta urheilua tulee vähintään 4 kertaa viikossa. Krav magassa tarvitsisi kehittää lihasvoimaa, ja hetken mielessäni kävi taas ne proteiiniruuat, mutta sille tielle en enää lähde. Olen sopinut itseni kanssa, että urheiluharrastukset loppuu jos alan syömisiä kyttäämään. Olen kertonut asiasta hyvälle ystävälleni ja miesystävälleni, sekin jo helpottaa. Tosin heidän tarjoamistaan ruuista/herkuista ei voi enää millään syyllä kieltäytyä. Nyt onkin ollut huomattavasti parempi olo, psyykkisesti ja fyysisesti.

Käsittääkseni "terveellisesti syömisen pakko" onkin sellainen kolme- neljäkymppisten naisten ongelma? (Mä olen 32.) Olisikohan vanhenemisen tai kuoleman pelkoa? Paikat alkaa kremppaamaan niin pitää hoitaa itseään paremmin?
Kirjoittanut: Nemi (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 14.10.2008 18:54
Mjoo. Noh mulla ei mitään vakavaa onneksi ollut, mutta kun argh
Aina tuntuu siltä että on lihavampi ku jotkut toiset ja alkaa laihduttaa.
Mutta sitten ei enää jaksa ku ehkä pari päivää ja syö ihan kauheen määrän ruokaa ja sitten alkaa tuntuu pahemmalle ku koskaan. Sekä fyysisesti että moraalisesti.
Olen silti semmosel 'dieetil' etten syö illalla, mut päivällä syön niin paljon ku jaksan :--)
It vorrrkss! 8)
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit