Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Déjà vu -- kokemuksia siitä?

Kirjoittanut: kalmakalle (Aktiivi)
  • Lähetetty: 04.12.2007 21:35
Joo voihan se noinkin olla mutta jos muistaa unensa aamulla ja sitten se tapahtuu parinpäivän päästä, mitäs sitten?
Kirjoittanut: Yuffie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 20.03.2009 15:28
Just tässä elilen terveystiedon tunnilla yks meiän luokkalainen poika rupes selittämään mikä on korvalehden tarkoitus, joten siitä minulle tuli sellainen olo että tämä kyseinen poika olisi ennenkin kertonut saman asian...
Kirjoittanut: Tifa (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 01.04.2009 21:01
onhan noita tapahtunu useammankin kerran. Kaikista parhaiten muistan sen kun olin ratsastanut puol vuotta ja mentiin ekan kerran maastoon. No sit ne hevoset säikähti jotai ja lähettiin hirveetä vauhtia talleille päin. Siinä sit ku yritin pysyä kyydissä, tuli semmonen tunne et ois joskus ennenki käyny tälläi. Siinä sit mieleen tuli ajatus et "koht mult lähtee taju ja putoon jossain mutkassa valkosen otuksen eteen". Näin kävi, multa lähti taju putosin mutkassa (jota ei vielä näkynyt kun edellä oleva ajatus tuli mieleeni) ja lensin aidan ali aitaukseen valkosen hevosen eteen. En oo halunnu kertoo tost ennen kenellekkään, koska luulin et kaikki pitää mua ihan pöpinä, mut pääasiahan on se et tiedän ite ton olevan totta, ihan sama uskooko muut siihen. Tämmöstä, en nyt ole ihan varma onko tuo sellanen "deja vu" ilmiö, mutta luulisin niin.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 01.04.2009 21:12

Lainaus: Tifa

Näin kävi, multa lähti taju putosin mutkassa (jota ei vielä näkynyt kun edellä oleva ajatus tuli mieleeni) ja lensin aidan ali aitaukseen valkosen hevosen eteen. En oo halunnu kertoo tost ennen kenellekkään, koska luulin et kaikki pitää mua ihan pöpinä, mut pääasiahan on se et tiedän ite ton olevan totta, ihan sama uskooko muut siihen. Tämmöstä, en nyt ole ihan varma onko tuo sellanen "deja vu" ilmiö, mutta luulisin niin.

Itse asiassa ei. Dejavussa asia on jo tapahtunut, kun siitä mietitään että "hei, tämä on tapahtunut ennenkin."
Kirjoittanut: Tifa (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.04.2009 17:00
Heetteri
Okra, hyvä kun valaisit tyhmää
Mut kyllä juu on käyny useinki, tuon äskösen jutun oon sit vaa jotenki sekottanu tähän.
Kirjoittanut: Endelin (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.04.2009 10:02
Heh harvase päivä, tunnen jonkun tapahtuneen jossain aiemmin ja usein ne esiintyvät ensin painajaisina ja sitten toteutuvat...
Matikan tunnit olivat pahimpii..
  • Lähetetty: 03.04.2009 10:13

Lainaus: Endelin

Heh harvase päivä, tunnen jonkun tapahtuneen jossain aiemmin ja usein ne esiintyvät ensin painajaisina ja sitten toteutuvat...

Tuokaan ei ole dejávu. Lue aiempi viestini. Enneuni/ennefiilis ei ole sama kuin desavuu.
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 03.04.2009 10:49

Lainaus: Heetteri

Kyseessä on käsittääkseni ilmiö, joka liittyy siihen, että tieto tekemisistämme ei välity aivoihin aivan niin nopeasti kuin normaalisti tämän pienen häiriön vuoksi, jonka takia meistä tuntuu, että tämä on jo nähty/tehty. Niin kuin se onkin, mutta aivomme eivät ihan vielä tajunneet sitä.

Kyse on kuitenkin teoriasta, koska tätä ilmiötä on melkoisen vaikeaa tutkia laboratorio-oloissa, joten tieteellinen tutkimus tästä aiheesta on oikeastaan aivan yhtä todenmukainen teoria kuin näkeminen tulevaisuuteen. Tiedemiehilläkin kun on ilmiöstä monenlaisia näkemyksiä.

Itse aiheesta; viimeaikoina en muista hirveästi kokeneeni tätä tunnetta, mutta joskus amiksessa muistan useinkin kokeneeni näitä tuntemuksia , koin vahvasti nähneeni tämän ennenkin - Mutta näkemykseni lyhyen ajan ennustamisesta saanee pontta siitä, että osasin välillä lopettaa muiden ihmisten lauseita ja sain pöllämystyneitä katseita ja kysymyksiä "miten sä tiesit?" Sillon kun vielä muistin uniani (lyhyeksi jäävät yöunet ovat lopettaneet nämä melkein kokonaan), muistan nähneeni ihan oikeita enneunia. Tapahtumat olivat suhteellisen arkipäiväisiä, mutta tiesin joskus jo monta minuuttia etukäteen mitä tulisi tapahtumaan, kompastuuko joku kynnykseen pian jne. Varsinkin tuo, että aloin muistaa jonkun sanomisista että olen nähnyt tämän ennenkin ja osasin ennustaa asioiden kulkua jonkin matkaa eteenpäin, mielestäni antaa tälle jotain mystisyyttä. Muutaman minuutin asioiden ennustaminen virheettömästi ei oikein voi olla tilapäinen aivohäiriö tai aivopuoliskojen koomailua.
  • Lähetetty: 03.04.2009 11:05

Lainaus: Abigor

Kyse on kuitenkin teoriasta, koska tätä ilmiötä on melkoisen vaikeaa tutkia laboratorio-oloissa, joten tieteellinen tutkimus tästä aiheesta on oikeastaan aivan yhtä todenmukainen teoria kuin näkeminen tulevaisuuteen. Tiedemiehilläkin kun on ilmiöstä monenlaisia näkemyksiä.

Ei kyseessä voi olla näkeminen tulevaisuuteen, uskokaa nyt jo. Dejávu -tunne tulee JÄLKEENPÄIN. Se on tunne siitä että tämä on tehty/nähty ennenkin. Rajatietohörhöt voisivat siis pitää sitä entisen elämän muistamisena, ei mitenkään päin ennustamisena.
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 03.04.2009 12:04
Miten sitten selität meikäläisen kokemukset tieteellä? Tiesin tasan tarkkaan mitä tulee käymään jo monta minuuttia etukäteen - sitä on vähän huono selittää sillä että aivopuolisko laahaa millisekunnin jäljessä. Se alkoi deja vulla, mutta tilanteen ymmärrettyäni muistin ja tiesin mitä tulee käymään tästä jonkin aikaa teenpäin.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit