Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oletteko voitonhimoisia?

Kirjoittanut: AuroraBorealis (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 07.08.2007 14:16
Tuli mieleen tällainen juttu. En ainakaan löytänyt vastaavaa aihetta tai sitten olen sokea. Mutta tuli näin mieleeni että oletteko voiton himoisia? Haluatteko aina voittaa ja olla ykkösiä joka jutussa? Ostatteko arpoja? Kuinka moni lottoaa?
Minkälaisissa asioissa olette kokeneet voittaneenne tai oletteko koskaan voittaneet missään arpajaisissa yms?

Muistelin tässä vanhoja ja muistin että voitin joskus ala-asteella luokkani missikisat! Jossain arvonnassa olen voittanut kameran ja lotossa olen joskus voittanut huimat 10 euroa.
  • Lähetetty: 07.08.2007 14:17
Silloin on kanssa tosi voittaja-fiilis kun on saavuttanut omia tavoitteitansa.
Kirjoittanut: DeathMask (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 07.08.2007 14:20
Aina kun ostan arvan, toivon että voittaisin, mutta tiedän että en voita kuin max arvan hinnan. Minulla on ongelma, pelihimo, eli en voi paljon pelata muuten ei oikein halua olla voittaja, tai haluaa mutta ei sillä tavalla että 'olen ykkönen'. Ennemmin haluan voittaa itseni ja olla ainutlaatuinen. Kilpailu-/voittohenkeä oli enemmän kun pelasin lentopalloa, nykyään ei ole, kun ei ole uhrheiluakaan.
Kirjoittanut: Barokki (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.08.2007 14:23
Minulla ei ole kilpailuhenkeä, varmaan johtuu siitä etten ole "voitellut" paljon mitään.
  • Lähetetty: 07.08.2007 14:26
Ja sitten vielä se että olen koukussa näihin peliautomaatteihin mitä on kaupat ja kioskit pullollaan. Joskus voitan hyvinkin, max 20 e oon voittanu kun euron oon työntäny sisään. Useimmiten kyllä käy niin etten osaa lopettaa ajoissa ja häviän kaiken.. :/
Kirjoittanut: DeathMask (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.08.2007 14:28

Lainaus: AuroraBorealis

Ja sitten vielä se että olen koukussa näihin peliautomaatteihin mitä on kaupat ja kioskit pullollaan. Joskus voitan hyvinkin, max 20 e oon voittanu kun euron oon työntäny sisään. Useimmiten kyllä käy niin etten osaa lopettaa ajoissa ja häviän kaiken.. :/

yritän vältellä niitä, muuten käy pahasti
Kirjoittanut: Lovekiva (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Lovekiva
  • Lähetetty: 07.08.2007 14:42
En ole voitonhimoinen. Johtunee huonosta itseluottamuksesta, en uskalla kilpailla kun kuitenkin häviän. (ja se ajatus ei ole lähtöisin pienen pääni sisältä, ihan oikeasti käy niin vaikka olisinkin joskus ajatellut että minulla on mahdollisuus voittaa. olen ihan oikeasti surkea monissa asioissa) Tämän vuoksi inhoan peruskoulun (juu, olen kakara)liikuntatunteja, se on liian kilpailullista. Liikuntatuntien nimi pitäisi vaihtaa urheilutunniksi, koska eikös urheilussa ole kyse kilpailulajeista ja liikunta on vaan mukavaa liikuntaa? No kuitenkin, tällaiset kilpailutilanteet ovat pelkkää tuskaa minulle, yritän parhaani mutta epäonnistun kuitenkin ja kaikki nauravat minulle.

Arpajaisiin tms. en osallistu, ehkä pari kertaa olen osallistunut mutten koskaan voittanut mitään, siitä nyt ei voi syyttää sitä ettei se ole minun juttu, koska eihän parista kerrasta mitään voi sanoa. kyllähän sitä todennäköisesti jotain saisikin jos jokaikiseen vastaan tulevaan arvontaan osallistustuisi.

Eli lyhyesti sanottuna kierrän kilpailutilanteet kaukaa aina jos pystyn. Ei saa voittamisen aikaan saamaa hyvää oloa, mutta eipähän tule hävittyäkään.
  • Lähetetty: 07.08.2007 14:44
Biljardi on muuten sellainen joka todella herättää kilpailuviettini, silloin haluan voittaa. Ja toki oon aina vääntämässä kättä vahvojen miesten kanssa ja tiedän häviäväni. Silti pitää päästä vain uhoamaan.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.08.2007 15:54
Miksipä muutenkaan osallistuisin ratsastuskilpailuihin. Harvemmin niissä kyllä voitan, mutku haluu ainaski yrittää...

Lotto ja kaikenkarvaiset arpajaiset ylipäätään ovat aika turhauttavia, niissä kun ei itse voi vaikuttaa voittamiseensa.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 07.08.2007 16:24

Lainaus: Lovekiva

Liikuntatuntien nimi pitäisi vaihtaa urheilutunniksi, koska eikös urheilussa ole kyse kilpailulajeista ja liikunta on vaan mukavaa liikuntaa?

Ei. On olemassa myös kuntourheilua, jossa ei katsota mihinkään tulosrajoihin ja tavoitella kuuta taivaalta. Liikuntatuntien nimi pysyköön nykyisellään, mutta opettajien pitäisi mennä vähän itseensä ja miettiä, mikä on liikunnassa tärkeintä. Kannattaa muistaa, että Suomessa on Länsi-Euroopan valtioista vähiten liikuntaa peruskoulussa, mutta silti olemme ylipaino-ongelmassa kärkinimiä. Tämä johtunee aika pitkälle siitä, että koululiikunnassa keskitytään kilpailuttamiseen (tosin ongelma on yhteiskunnallinen, koko kapitalistinen järjestelmämme on kovin kilpailupainotteinen) ja opettajat haluavat joka vuosi käydä koko lajikategorian läpi pesäpallosta hiihtoon ja telinevoimisteluun, vaikka yleisen liikkumisen kannalta siinä ei ole mitään järkeä.

Olisi huomattavasti kannattavampaa peluuttaa lapsilla ja nuorilla vaikka pelkästään koripalloa ja sählyä läpi talven, jos sillä saisi kaikki osallistumaan. Jotain hemmetin telinevoimistelun liikkeitä on turha yrittää opettaa kaikille, koska kyseessä on kuitenkin marginaalilaji ja kyseisillä tunneilla puolet possesta seisoskelee nurkissa hankkimatta hikeä. Joukkuelajeissa on sekin hyvä puoli, että niissä ei ole yksilöllistä tulosta, eli liikunnallisesti huonompikin yksilö voi päästä kokemaan voittamisen riemua. Toki miinuspuolena on se, että osa haluaa olla erakkoja ja eivät siedä tällaista ryhmäpeliä, mutta sille taas ei voi mitään. Siitä on nimittäin pakko päästä eroon, jos kyseinen ihminen haluaa ikinä tehdä elämässään mitään, koska työmaailma ja yhteiskunta kokonaisuudessaan vaatii yhteistyötä muiden ihmisten kanssa.

Todella pätevä opettaja osaa yksilölajeissakin asettaa jokaiselle oppilaalle omat tulosrajansa, joihin päästessään oppilas saa olla tyytyväinen. Jos esim. syksyllä pidettäisiin tasotestit ja määriteltäisiin jokaiselle tavoitteeksi vaikkapa joku viiden sekunnin parannus johonkin yksilösuoritukseen, niin tällöin niitä tuloksia ei tarvitsisi vertailla keskenään ja heikompikin liikkuja voisi ylittää itsensä ja olla tyytyväinen itseensä, vaikka häviäisikin muille. Ennätys se on omakin ennätys.

Jottei tämä totaalisen off-topiciksi menisi, niin sanonpa nyt sitten itsestänikin jotain. Kyllä, olen kilpailuhenkinen. Se on kuitenkin eri asia kuin voitonhimo, sillä olen enemmän tyytyväinen hyvään suoritukseen kuin johonkin voittoon. Sen suurempaa voitonhimoa minulla ei ole, vaikkakin pyrin useimmiten tekemään asiat kunnolla. Todellinen voitonhimo on vääristää mielestäni ihmisen näkemystä asioihin: voittamisen ei pitäisi koskaan nousta itse suorituksesta saavutettavan nautinnon yläpuolelle. En kuitenkaan kiistä sitä, etteikö voittaminen olisi kivempaa kuin häviäminen, se kuuluu ihmisen perusluonteeseen.

Voitonhimolla ei mielestäni muuten ole mitään tekemistä pelihimon tai puhtaasti tuuriin liittyvien pelien kanssa. Niihin kun ei voitonhimoinenkaan henkilö voi vaikuttaa. Voitonhimoinen on sellainen, joka todella tekee työtä voittamisen eteen, esimerkiksi treenaa hitosti suksimista, jos haluaa voittaa muut hiidossa. Tai voihan sitä olla voitonhimoinen koulussakin: jos kiikarissa on luokan paras keskiarvo, niin silloin vain istutaan kotona ja päntätään läksyjä. Sitä on voitonhimo ja se on eri asia kuin kilpailuvietti tai pelihimo.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit