Niin että tällainen olisi nyt meneillään, kestää tammikuun alkuun saakka. Perjantaina siellä oltiin Aditun ja Saarroksen kanssa aika kauankin, oli niin upeita ne teokset. Eli näyttely koostuu kolmesta osiosta: ensimmäisenä alastonkuvia Sallyn omista lapsista (aiheutti vuonna 1992 kohun Usa:ssa), toisena "Syvä etelä", jossa upeita maisemakuvia (kaikki Mannin valokuvat mustavalkoisia) ja kolmantena käsitellään kuolemaa. Sally kaivoi jopa oman koiransa haudasta ja kuvasi sen luita, nahkaa ym, ja pääsi kuvaamaan mädäntyviä ruumiita tutkimuspaikalle, jossa tutkittiin ruumiiden hajoamista luonnontilassa. Osa kuvista saattaa järkyttää joitain herkempiä, mutta on se niin ihmeellistä, miten Sally löytää mätänevästä ruumiistakin niin paljon kauneutta! Kannattaa todellakin mennä katsomaan, ja 16.11 paikalle saapuu itse Sally Mann, Amerikan paras valokuvaaja kertomaan teoksistaan, joten meikäläinen menee taatusti toistamiseen silloin!
SUOSITTELEN EHDOTTOMASTI JOKAISELLE TAITEESTA JA VALOKUVISTA KIINNOSTUNEELLE!
Vain Viikatemiehelle on ovi avattava. Itse Kuolema on kunkin tavattava. Taipaleellaan ruusut kitkee, lakoon iskee kauran. Vaikka silmäni nyt verta itkee, silti minä nauran.
oh, kuulostaa upealta! Pakkohan tuolla on piipahtaa!
Ihmiselle on enemmän etua siitä, että kukin saa elää mielensä mukaan kuin että hänet pakotettaisiin elämään niin kuin kaikista muista näyttäisi parhaalta.
- J. S. Mill
Se Sally Mannin vierailu Tennarissa on muuten 13. eikä 16.11 esitteen mukaan. Mäkin olen menossa, jos mitenkään on aikaa. Kiinnostaa jo ihan vaan siksi, että Mann sai niin huonoa palautetta Jenkeissä. Ehkäpä täällä Suomessa ollaan kiinostuneempia :>
what about the fairies?
Minä käväisin ihailemassa kyseisen näyttelyn kuvia viime kuussa. Voi miten upeita kyllä olivat, täytyy myöntää. Erityisesti pidin maisemakuvista, niissä oli kaikissa jotakin mystistä tunnelmaa.
Oliko kukaan muuten kuitenkaan siellä silloin, kun itse Sally Mann oli paikalla?
I'm not your chambermaid. You're not my lord.