Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Ulkonäköön panostaminen ja siihen kuluvat rahat

Kirjoittanut: Ania (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 04.08.2008 20:43
Mulla menee tällä hetkellä eniten rahaa varmaankin vaatteisiin (jos siis näistä ulkonäköhommista puhutaan), mikä ei sekään kyllä ole kovin paljon. Välillä tulee ostettua jotain kalliimpaa ja laadukkaampaa, esmes korsetteja, mutta aika pitkälle näissä tavisvaatteissa mennään kirppis/HM/jne linjalla. Äitini on onneksi hyvä ompelija (harmi, ettei se periytynyt :P), ja hän ompelee minulle aina välistä hameita. Kankaat kustannan itse, muttei siihenkään mene kuin muutama kymppi. Hiukset värjään itse, ehkä kerran vuodessa panostan ja menen kampaajalle kunnon käsittelyyn. Kynsille en tee mitään lakkausta kummallisempaa, töissä menevät kuitenkin huonoon kuntoon.
Olen aivan koukussa ripsien ja kulmien kestovärjäykseen, siihen menee kuukaudessa pari kymppiä (huomaa kyllä, että asuu Helsingissä, mökkipaikkakunnallamme saman käsittelyn saa kymmenellä eurolla..). Muuten meikkeihin menee ehkä parikymppiä kuussa, jos nyt jotain tarvitsen, ostan yleensä vasta sitten, kun on ihan pakko. Lähikauppaan voi vielä tallustella ilman meikkiä ja pskaverkkareissa, mutta muualle ihmisten ilmoille laitan vähintään pohjan ja hieman kajalia, ihoni on niin epätasainen, etten hirveästi halua esitellä sitä luonnontilassaan.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 11.11.2008 17:53
Vaatteisiin menee taas reilusti lähemmäs pari sataa kun täydennän kokoelmaani.
Kirjoittanut: pimeyden_hehku (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 01.12.2008 20:25
kyllä mä panostan mun vaatteisiin ja ulkonäköön aika paljon ja en menisi kouluun ilman meikkiä tms

mutta himassa vaihan heti himavaatteisiin ja kauppaan ym voin mennnä ihan hyvin rikkinäisissä verkkareissa, ilman meikkiä ja hiukset sekaisin
Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.12.2008 04:14
Panostin ennen ulkonäkööni enemmän esim. meikkasin lähes joka päivä. Nykyään harvemmin ja muutenkin meikkityyli on hieman "naturalisoitunut". Joskus on kuitenkin kiva laittaa ittensä viimosen päälle tällinkiin. Kotona ollessani harvemmin meikkaan ja on päiviä että lähden ulos ilman mitään meikkiä.
Kirjoittanut: Lacy gloom (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 04.12.2008 10:10

Lainaus: BlackWidow

Panostin ennen ulkonäkööni enemmän esim. meikkasin lähes joka päivä. Nykyään harvemmin ja muutenkin meikkityyli on hieman "naturalisoitunut". Joskus on kuitenkin kiva laittaa ittensä viimosen päälle tällinkiin. Kotona ollessani harvemmin meikkaan ja on päiviä että lähden ulos ilman mitään meikkiä.

Täsmälleen sama. Itseänikin harmittaa kun ei jaksa enää panostaa. Kun lähden kaupungille asioille (vain kauppaan, postiin tms.) niin en jaksa laittaa kun puuteria ja ripsiväriä. Enkä paljon sen kummemmin meikkaa enää muutenkaan. Baarireissulle rajaukset lisäksi. Enkä tiedä johtuuko tämä laiskuudesta vai mistä. Tuntuu että mulla on joku "ulkonäkökriisi", enkä sen takia jaksa panostaa. No jospa tästä vaikka piristyisi. Huomenna pääsen vetämään koko naaman harmaaksi+muuta ehostusta kun naamiaisiin menemme..
Kirjoittanut: tuulikello (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.12.2008 16:03

Lainaus: Lacy gloom

kun naamiaisiin menemme

Huh huh minua, luin että kun NAIMISIIN menemme

Itselläni taas sitten on tapahtunut vähän päin vastoin kuin että ulkonäköön panostus olisi vähentynyt, se vain lisääntyy... Sinänsä rakastan meikkausta ja muuta, mutta kun sitten siihen alkaa mennä aikaa ja rahaa, ja tottuu katselemaan itseään niin erinäköisenä, ettei enää mihinkään pysty ilman meikkiä menemään. Esimerkiksi, jos olen koko päivän ihan vain kotona, melkein on pakko meikata että pystyy katsomaan itseään peilistä. En usko, että olen välttämättä niin ruma kuin mitä ajattelen, mutta tästä on vain tullut tapa. Tunnen olevani enemmän itseni meikin kanssa kuin ilman. Ja uskokaa tai älkää, joskus todellakin olisi kivempi olla ilman meikkiä kuin naama täydessä tällingissä. Pitäisi kai opetella joskus pistämään vähän vähemmän meikkiä... Vaikka ei sitä omaan silmään näytä olevan paljon, mutta niin käy, aina pitää lisätä vähitellen.
Pukeutumisessa oli tässä vähän syksymmällä sellainen jakso, etten oikein jaksanut, mutta nyt olen sitten taas kiinnostunut panostamaan siihenkin enemmän kuin ennen. Sekin vähän vaihtelee päivän ja fiiliksen mukaan, joskus tulee vain niin kiire että ensimmäiset käteen osuvat vaatteet vain ylle ja menoksi.
Rahaa menisi varmasti paljon enemmänkin, jos oikeasti ostaisin kaiken sen, mitä tahtoisin tai edes kokisin "tarvitsevani". Silti, vaikka yrittääkin hillitä ostelua, tulee pienistäkin ostoksista ja kirpparilöydöistä helposti pidemmän päälle iso summa rahaa.
Kirjoittanut: Toxo (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.12.2008 16:32
Vaatteita tulee yleensä ostettua pari-kolme kertaa vuodessa - yleensä lomilla. Rastoja ja muuta pientä tilaan vähä tiheämpää tahtii netistä. (Oon alottanu eri väriste rastojen keräilyn ) Pakko kyl myöntää, et mun vaatekaappi on aika ykspuoline täl hetkel. Muutama hame, kahet pitkät housut, t-paitoja ja pitkähihasia iso kasa ja kaks kauluspaitaa. Goottikaupoist ja perinteisist Seppälöist sun muist ei oo pahemmi mieluisii yläosia löytyny. Pari toppia tosin roikkuu henkareil, mut en suostu niitäkää pitämää enää, ko ne mukavast korostaa miun pömppistä. Pysyköön pömppiksein omana tietonani, sanon ma. Oon yrittäny täs suunnitellaki omia kuteit, mut ei oo pitkää aikaa inspannu ja oman tyylin ettimine o viel vähä hakuses.
Kirjoittanut: Lacy gloom (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 04.12.2008 17:00

Lainaus: tuulikello

kun naamiaisiin menemme

Huh huh minua, luin että kun NAIMISIIN menemme

No sekin on edessä, mutta silloin tuskin naamaani harmaaksi vedän
Kirjoittanut: tuulikello (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.12.2008 17:18

No sekin on edessä, mutta silloin tuskin naamaani harmaaksi vedän

Mietinkin, että aika eksoottinen ratkaisu, mutta mikäpäs siinä
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 04.12.2008 19:16

Lainaus: tuulikello

Pitäisi kai opetella joskus pistämään vähän vähemmän meikkiä... Vaikka ei sitä omaan silmään näytä olevan paljon, mutta niin käy, aina pitää lisätä vähitellen.

Olen huomannut aina ajoittain saman, se on ärsyttävää. Varsinkin rajausten ja luomivärin suhteen minulla tuntuu usein olevan "vielä pikkuisen"-mentaliteetti. Aina sitä löytää paranneltavaa tai ajattelee että eiväthän nämä rajaukset näy mihinkään tms. Onneksi minulla tämä on vain kausiluontoista.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit