Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Dreadviolet-yrityksen toiminta ja tuotteet

Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 26.03.2008 16:10

Lainaus: Heiaken

Rastojen teko-ohjeita on netti pullollaan

En oikeastaan tarkoittanut että miten rastoja tehdään vaan, että miten tuommoisen lisäkkeen saisi aikaan (koska olen nähnyt monilla tuon näköisiä lisäkkeitä päässä. Ovatkohan ne kaikki sitten olleet peruukkeja? En suostu uskomaan sitä ).

Tekisi mieli tilata Dreadvioletilta tuommoisia cyberloxeja ja alkaa itse väsäilemään niistä jonkinmoista lisäkettä...
Kirjoittanut: Heiaken (Nimetön)
  • Lähetetty: 26.03.2008 16:16
Rastoja voi siis päässään pitää periaatteessa kolmella eri tavalla, suoraan omiin hiukseen letitettyinä (saattaa loppupeleissä näyttää aika samalta kuin peruukki toisinaan), peruukkina tai sitten irtolisäkkeinä. Jos tarkoitit irtolisäkkeitä niin esim. tässä on hyvä ohje niiden tekoon:
http://www.extra-muffins.com/hair/viewtopic.php?t= 10140

ja tässä myös hieman toisenlainen metodi:
http://delicstutorials.livejournal.com/644.html#cu tid1
  • Lähetetty: 26.03.2008 16:17
ja tässä vielä oiva ohje irtolisäkkeiden kiinnitykseen: http://delicstutorials.livejournal.com/6701.html#c utid1
  • Lähetetty: 27.03.2008 20:12
Kiitoksia Heiaken noista erittäin hyödyllisistä linkeistä! Onneksi englannintaitoni on suhtkoht hyvä, niin ymmärsinkin suurimman osan.

Ja kyllä, tarkoitin ihan irtolisäkkeitä.
Kirjoittanut: kismet (Nimetön)
  • Lähetetty: 29.03.2008 08:33
Minä olen tosi surkea netinkäyttäjä, mutta googlella yritin etsiä suomeksi rastojenteko-ohjeita. En kyllä tajua. Mun tarvisi nähdä. En osaa itse edes tupeerata niin se ei mulle sano oikein mitään... Nyt on päässä kuiturastaa, joukossa pari kerää fanttilankaa, mutta kuidut alkoivat about viikon kuluttua jo hapsottaa, tarttua toisiinsa niin ettei saanut irroitettua hyvin! Enkä edes ole kokeillut laittaa mitään ns. kampauksia vaan varoen ollut niiden kanssa. Mitä olen tehnyt väärin... Tuntuu maailmanlopulta kun odotti vuoden et pääsee parturiin ja nyt on näin kun on. *rypee syvimmissä pohjamudissa* Jos vielä tulevaisuudessa joskus pystyn ottamaan feikkirastat niin mietityttää et miten/mistä materiaalista saisi semmoiset ettei pelkoa tästä hapsottamisesta. Märkä huovutuksella kokeilin tehdä rastoja mutta ei minun voimilla onnistu. Tää fanttilanka nyt on valmista näin, mutta en tiedä jäisikö törröttämään ikävästi tyvestä jos laittaisi koko päähän (fanttilanka on paksumpaa kuin kuiturasta). Ja kun laitetaan letittämällä niin et yhdestä tulee aina 2 rastaa.
Neuvoja rakkaat ystävät?
  • Lähetetty: 15.05.2008 19:50
Kismet:
Jos sulla on ollut ihan noita tehdasvalmisteisia kuiturastoja niin ne onkin todella kökköä tekoa.
Suomenkielisiä ohjeita ei rastojen tekoon ole tarjolla, mutta tämä kuvallinen ohje on minusta varsin selkeä vaikka ei englantia hirmuisesti ymmärtäisikään:
http://www.daniello.dk/iron.html
Kirjoittanut: Vampira_666 (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: Vampira_666
  • Lähetetty: 17.05.2008 15:14

Lainaus: Mina

Voi kun osais ruotsia

Niinpä. Mä en osaa yhtään. Offia sori.
Kirjoittanut: MetalMama (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.11.2008 22:46
Tuli tämä ketju esiin kun haeskelin ohjetta rastojen huovuttamiseen, käsitöissä kun olen toivoton.
Lueskelin noita kuiturastojen teko-ohjeita. Mulle tehtiin aikanaan niin että oma tukka letitettiin (kuidun avulla että tuli tasaista) vähän haluttua rastaa ohkasemmiksi "pikkuleteiksi". Sinetöinti käy vaikka sytkärillä, niin letti ei purkaannu.

Sitten kampaaja otti ohuen nipun kuitua ja veti sen läpi letin juuresta, ja veti päät tasan (eli kuitunippu roikkui keskeltä). Kuitu tupeerattiin (ne sivuilla roikkuvat osat yhteen) vähän niinkuin tuossa erinomaisessa kuvallisessa ohjeessa, niin että saatiin pitkä ja hyvin ohut ehkä 2-3 cm leveä pitkä suikale aikaiseksi - niin ohut että sai näkyä läpikin reilusti. Tässä vaiheessa siis tuo "takkusuikale" jää tyveen kiinni kun puoliskot on tupeerattu yhteen. Ei siis tupeerata kumpaakin päätä erikseen eikä tehdä pyöreää vaan mahdollisuuksien mukaan litteää.

Lopulta suikale kieputettiin letin ympäri tyvestä latvaan. Ei haittaa vaikka raoista näkyikin vähän lettiä sieltä täältä. Sitten kampaaja kävi koko komeuden läpi kuumalla raudalla jotta suikale lämpeni vähän kiinni lettiin. Lopuksi neulaan vähän kuitua langaksi ja harsittiin harvakseltaan läpi rastan tyvestä latvaan.

Sitä sai sitten raudalla vielä vähän lämmitellä ja hyvä tuli. Käyttöohjeeksi annettiin että paljon saunomista ja pesua, niin kuitu pehmenee ja himmeneekin hiukan, ja tasoittuu. Toimi loistavasti, vaikkei olisi raudalla niin sileäksi saanutkaan noita rastoja, kun jaksoi jonkun viikon odottaa. Tuloksena siistit kuiturastat jotka ei takertunu toisiinsa. Alussa ne oli siis todella jäykät.

Homman huono puoli on se että pitää varautua siihen että oma tukka menee rastoille - jos siis ei halua luonnonrastoja kaupan päälle. Ja silloin kun on kasa raskasta kuitua pää täynnä niin oma tukka menee varsin tiukoille rastoille nopeasti. Mua se ei haitannut koska halusin että rastat jää. On edelleen. Jossain vaiheessa revin kuituja veks, niin että oli oman rastan jatkona letti (eli revin sen suikaleen pois), sitten lopulta katkoin letitkin.

Joku aika sitten revin otsalta ja päälaelta rastoja auki, kun halusin otsatukan, mutta sitten kyllästyin käyttämään kampaa. Mun mielestä rastojen paras puoli on se ettei tarvi mitään kemikaaleja tukkaan, ja selviää reissuilla ilman kampaa Siispä rullasin omaa tukkaa taas hennoille pötköille ja kumilenkillä kiinni. Aika hassuja ne vauvarastat oli hetken päästä, joten ostin valmisjatkot. Ne tosin on ihan syvältä, kun hajoavat käsiin todella nopeasti.

Mutta saapahan ehkä omat vauvarastat pysymään tiukassa vedossa kunnes ne on ehtineet takkuuntua kunnolla.
Kirjoittanut: kissamaki (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: kissamaki
  • Lähetetty: 21.11.2008 23:24
Tämä on ehkä tyhmä kysymys, mutta millä tavalla nuo wool fallsit eroavat muista dread fallseista?

Muoks:
Kiitos, Faith Black. ^_^
  • Lähetetty: 22.11.2008 12:43

Lainaus: kissamaki

millä tavalla nuo wool fallsit eroavat muista dread fallseista?

Wool fallsit ovat nimensämukaisesti tehty villasta, kun taas ns. normi fallsit tekokuidusta. Ja kun vertaat villalisäkkeiden ja kuiturastalisäkkeiden kuvia toisiinsa, voit huomata, että villarastat ovat usein hieman aaltoilevia.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit