Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kauneus(?)leikkaukset

Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.07.2010 17:00
Tuntuu toki hieman merkilliseltä että kauneusleikkaukset ovat nykyään lähinnä arkipäivää, niitä ottaa jo ihan tavan ihmisetkin vaikkei olisi mitään varsinaista syytä. Halutaan vain kauniimmiksi. Mikä sitten kenenkin mielestä on kaunista.

Ymmärrän leikkaukset siinä tapauksessa jos on oikeasti jokin kosmetologinen vika joka oikeasti haittaa elämää, esim. onnettomuuksissa tulleet arvet, syntymästä asti olleet epämuodostumat yms.

Toisaalta ymmärrän senkin jos joku ns. tavallisen näköinen haluaa olla kauniimpi mutta mielestäni leikkaukset ovat kuitenkin aika äärimmäinen keino kaunistaa itseään "turhaan". Kun meikillä, siistillä ja omaan vartaloon sopivalla pukeutumisella, hiustyylillä jne. saa niilläkin jo ihmeitä aikaan.
Ja itsensä kaunistamisessa leikkauksilla (vaikkei siihen tarvetta olisikaan) kyse on kuitenkin omista päätöksistä ja valinnoista, kukaan ei ole pakottanut ja toisekseen luulisi näiden leikkauksiin hakeutuneiden olevan tietoisia riskeistä. Eri asia sitten se ymmärtävätkö ne todellisiksi tai välittävätkö niistä (siitäkään huolimatta että noilla kuvilla repostellaan julkisuudessa niin että vaikea niitä on täysin kenenkään sivuuttaakaan.).
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 20.07.2010 17:59

Lainaus: Malys_

itsensä kaunistamisessa leikkauksilla (vaikkei siihen tarvetta olisikaan) kyse on kuitenkin omista päätöksistä ja valinnoista, kukaan ei ole pakottanut ja toisekseen luulisi näiden leikkauksiin hakeutuneiden olevan tietoisia riskeistä.

Kyllä, omista valinnoista on kyse. Mikä sitten on tarpeellista ja mikä ei, kukin arvioi itse. Minulla on pari keski-ikäistä (siis yli 50-v.) tuttavaa, jotka ovat käyneet kohottamassa yläluomiaan. Lopputulos oli loistava. Se ei tehnyt heistä ikäistään nuoremman näköisiä vaan huolitellumman ja todellakin pirteämmän näköisiä. Itse olivat tyytyväisiä. Äitini on käynyt jo kaksi kertaa suonikohjujen vaahtoruiskutuksessa ja kerran isommassa suonikohjuoperaatiossa, vaikkei se välttämätöntä olekaan, mutta tekee arkipäivästä siedettävämpää kun pääasiassa seisomatyötä tekee. Hoito ei tehnyt hänen kintuistaan nuorekkaita vaan kyllä niissä edelleen suonia näkyy, mutta selkeimmät suonirykelmät ihon pinnalla saatiin pois. Leikkauksiin liittyy aina riskejä, mutta jotkut ovat vaarattomampia ja pienempiä operaatioita kuin toiset.

Itse en ole kiinnostunut hakeutumaan kauneusleikkauksiin, mutta hylauronihapporuiskuja olen harkinnut ottavani jossain vaiheessa. Niiden vaikutus kestää noin vuoden, riippuen mitä sorttia käyttää ja mihin kohtaan. Huuliin en laittaisi mitään, niissä riskit ovat isot.
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • • Muokkasi: Faith Black
  • Lähetetty: 20.07.2010 18:20

Lainaus: Ferrum

Minun mielestäni on siis parempi vaihtoehto maksaa jotain 10e hameesta kuin satoja euroja laihdutusleikkauksesta.

Niin minustakin. Siksi menenkin siihen kauneusleikkaukseen. Jotta voisin ostaa juuri sen vartalonmyötäisen, tiimalasivartaloani korostavan halvan mekon, jonka näin viime viikolla kaupassa. Nimittäin se mekko, samalla kun korostaa parhaimpia puoliani tuo esille myös vartaloni huonoimman puolen. Ja niin ollen, mikäli en poista sitä ongelmakohtaa leikkauksella, joudun ostamaan vierestä paljon kalliimman mekon, joka peittää kyseisen ongelmakohdan ja myös osan parhaista puolistani. Ja siltikin, kun riisun mekon, ongelma on yhä siellä, enkä voi kokea vartaloani kauniiksi.

televisiossahan pyörii jatkuvasti dokkareita jotka käsittelevät aihetta monista eri näkökulmista, ja myöskin internet on melkoinen tiedonlähde.

Varsinkin kun on kyse kauneudesta ja erityisesti sen parantelemisesta plastiikkakirurgisin toimenpitein, pitää olla todella mediakriittinen. Media on sensaatiohakuinen ja rakastaa raflaavia otsikoita joten mikä olisikaan parempi aihe, kuin pieleen menneet plastiikkakirurgiset leikkaukset ja niihin pettyneet ihmiset. Juuri siksi esimerkiksi televisiossa esitetään enemmän ohjelmia epäonnistuneista kauneusleikkauksista, kuin niistä onnistuneista. Ketä tavallista Pirkkoa tai Petteriä kiinnostaisi kun leikkauksella itsetuntonsa parantanut ja upeakroppaiseksi tullut henkilö hehkuttaisi kauneusleikkauksia? Pirkot ja Petterit tulisivat vain kateelliseksi kun katsoisisvat omia epäkohtiaan, ja siksi he mielummin näkevät niitä epäonnistuneita, jotta voivat kokea itsensä fiksuiksi, kun eivät ole harkinneetkaan kauneusleikkauksia! Media näyttää juuri sitä, mikä valtaosaa kiinnostaa. Siksi sinullekin on voinut tulla kuva, että suurin osa leikkauksista epäonnistuu joko ihan fyysiseltä tulokseltaan tai sitten henkiseltä.

Lainaus: BronzeRain

Minusta on hyvin outoa, että monet jo alkujaan todella kauniit naiset käyvät läpi leikkauksia.

Minusta se ei ole outoa. Esimerkiksi minä; minulla on ihan sievät kasvot eli niiden perusteella minua voisi sanoa kauniiksi (heh, kuulostaa jo itsekehulta), mutta vartalo ei mielestäni vastaa omaa kauneuskäsitystäni. Eriasia sitten nämä kauniskasvoiset, jotka korjailevat kasvojaan. Sitä en minäkään ymmärrä.

Lupaan tulla tänne kertomaan sitten kun olen leikkaukseni läpikäynyt, että mitkä ovat fiilikset ja tulokset.
Kirjoittanut: Ferrum (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.07.2010 13:36

Lainaus: Faith Black

Juuri siksi esimerkiksi televisiossa esitetään enemmän ohjelmia epäonnistuneista kauneusleikkauksista, kuin niistä onnistuneista.

Itselläni heti ensimmäisenä mielen päällä on tapaus, jossa nainen pienensi rintojaan ja arpien ja muiden paranemisten jälkeen tulos oli hyvä, mutta häntä silti kadutti että oli tukenut sellaista asiaa kuin kauneusleikkaukset. Minun mielestäni on aika tasapuolisesti sekä onnistuneista että epäonnistuneista leikkauksista, koska suhtautuminen kauneusleikkauksiin on paljon neutraalimpi kuin esim. 10 vuotta sitten.

Lainaus: Faith Black

Ja siltikin, kun riisun mekon, ongelma on yhä siellä, enkä voi kokea vartaloani kauniiksi.

Kysymys on vain asenneongelmasta, ei kaikesta ulkonäöllisestä tarvitsisi tehdä näin isoa numeroa Voisin vaikka lyödä vetoa että tämä puhuttu ongelmakohta ei johdu ylipainosta tai mistään muusta terveydellisestä syystä.

Itsehän ihminen päättää mitä vartalollensa tekee. Mutta mielipiteethän ovat kiistelyä varten
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.07.2010 14:59

Minun mielestäni on siis parempi vaihtoehto maksaa jotain 10e hameesta kuin satoja euroja laihdutusleikkauksesta. Vaatteilla pystyy paljon kompensoimaan niitä kohtia mistä ei itsessään pidä ja korostamaan taas niitä joita pitää vahvuuksinaan. Samalla pysyy omana luonnollisena itsenään.

En jaksa enkä kerkeä esittämään syvällistä mielipidettäni kauneusleikkauksista yleensä, mutta haluaisin puuttua tuohon ylläolevaan Ferrumin kommenttiin. En nimittäin allekirjoita väitettä, että ulkonäkön kohentaminen kauneusleikkauksitta olisi sen kummempaa kuin maltillinen leikkelykään. Varsinkin tuo luonnollisuuden mukaan vetäminen mitetityttää, sillä eihän kukaan joka valitsee vaatteensa, värjää hiuksensa, meikkaa, ottaa tatuointeja ja lävistyksiä jne. ole oikeastaan oma luonnollinen itsensä. Jokainen em. asioita tekevä on jollain tavalla muokannut ulkonäköään. Onko uuden hameen shoppailu nyt oikeastaan sen kummempaa kuin uuden nenän shoppailu jos unohdetaan nyt kokonaan se, että nenää ei saa kympillä kirpparilta (paitsi ehkä vappunenän... )? Jotain vikaahan siinä vanhassa hameessakin on oltava jos haluaa uuden.

Tämä nyt on tällaista ei-niin-vakavaa pohdintaa joka lähti juuri tuosta luonnollisudesta koska mielestäni äärimmäisen aniharva länsimainen ihminen on oikeastaan luonnollinen.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 22.07.2010 15:13

Lainaus: Piiskansiima

mielestäni äärimmäisen aniharva länsimainen ihminen on oikeastaan luonnollinen.

Luonnollisuus on yliarvostettua, eikä täällä olla vieläkään vastattu kysymykseeni, mitä sillä tarkoitetaan kun sanotaan että ihmisen pitäisi olla luonnollinen itsensä. Minkä mukaan pitäisi? Kristillisen tai naturalistisen ihmiskäsityksen mukaanko? Mikä se luonnollinen enää tässä maailmassa on? Ulkonäön muokkaus on tuhansia vuosia vanha juttu. Eihän ihminen ole enää oma luonnollinen itsensä senkään jälkeen, kun sydämentahdistin on asennettu, tatuoidaan tai laitetaan lävistyksiä. Onko se raja kauneusleikkauksien ja muun kehon muokkauksen välillä vain moraalinen, jota ei pysty perustelemaan järkisyin? Miksi oman kauneuskäsityksen toteuttaminen kauneusleikkauksin on "sairasta" tai vähemmän hyväksyttävää?
  • Lähetetty: 22.07.2010 18:30

Varsinkin tuo luonnollisuuden mukaan vetäminen mitetityttää, sillä eihän kukaan joka valitsee vaatteensa, värjää hiuksensa, meikkaa, ottaa tatuointeja ja lävistyksiä jne. ole oikeastaan oma luonnollinen itsensä.

Tarkoitan siis luonnollista sillä tavalla, ettei ulkonäön "muokkaaminen" mene kauneusleikkauksen kaltaiseen operaatioon asti Minun mielestäni silloin kauneuden tavoittelu on vain mennyt liian pitkälle. Jos ihminen olisi sitten "täysin" luonnollinen ja naturalisti, tarkoittaisi se pikemminkin sitä ettei ole koskaan koskenutkaan meikkiin tai vaikkapa karvojenajelulaitteisiin.

Natassja, uskon kyllä että kauneusleikkauksia vastustavien mielipiteen taustalta löytyy sekä moraali- että järkisyitä. Myös niitä puoltavilta varmasti löytyy järkisyitä, vaikka tästäkin voi toki olla montaa mieltä että mikä perustelu on sitten järkevä ja mikä ei. Minun mielestäni pelkkä kauneuden tavoittelu ei riitä syyksi.

Mielipiteet ovat kiistelyä varten, ja minun mielestäni itseään itsevarmana kantava ihminen on kauniimpi kuin sellainen ihminen, joka ei ole luonnostaan laiha vaan hakenut tämän vartalonrakenteen leikkausoperaation avulla.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.07.2010 20:07

itseään itsevarmana kantava ihminen on kauniimpi kuin sellainen ihminen, joka ei ole luonnostaan laiha vaan hakenut tämän vartalonrakenteen leikkausoperaation avulla.

Siis vastustatko nyt myös siis vatsalaukun ohitusleikkausta (mikä ei kyllä taas ole esteettistä kirurgiaa...) vai plastiikkakirurgiaa vai mitä? Kyllä minun mielestäni ainakin "laihennusleikkaus" on huomattava muutos parempaan niille jotka eivät millään kykene hallitsemaan painoaan muilla keinoin.

Tarkoitan siis luonnollista sillä tavalla, ettei ulkonäön "muokkaaminen" mene kauneusleikkauksen kaltaiseen operaatioon asti

Kumpi on sitten mielestäsi "hyväksyttävämpää": laitattaa rakennekynnet, rakennevarpaankynnet, ripsenpidennykset, tekotukkaa ja lastin pakkelia vai korjauttaa vaikkapa häiritsevän suuren nenän tai laitattaa järkevän kokoiset ja näköiset silikonit? Kyllä sitä ilmankin kauneusleikkauksia saadaan ihmisistä melkoisia muoviotuksia, eli tämä perustelusi ei nyt oikein uponnut minuun.
  • Lähetetty: 22.07.2010 20:43

Siis vastustatko nyt myös siis vatsalaukun ohitusleikkausta (mikä ei kyllä taas ole esteettistä kirurgiaa...) vai plastiikkakirurgiaa vai mitä?

Plastiikkakirurgia jaetaan kahteen "alueeseen" eli rekonstruktiiviseen (ruumiinosan toiminnan ja ulkonäön palauttaminen normaaliksi) ja tähän kosmeettiseen/esteettiseen (ruumiinosan ulkonäkö leikataan vastaamaan henkilön toiveita) plastiikkakirurgiaan. Minä vastustan esteettistä plastiikkakirurgiaa, koska minun mielestäni kertakaikkiaan esim. normaalikokoisen ihmisen takapuolen muotoilu muhkeammaksi on todella turha toimenpide verrattuna synnynnäisten epämuodostumien korjaamiseen.

Mainitsinkin jo yhdessä aiemmassa postauksessani, että esim. selkävaivoja aiheuttavat, suuret rinnat ovat parempi leikata. Samoin esimerkiksi juuri ylisuuri nenä, jos se todella häiritsee elämää. Tai vaikka vanhuusiässä niin roikkuvat silmäluomet että rajoittaa näkemistä. Nämä tapaukset ovat luettavissa enemmänkin rekonstruktiiviseen plastiikkakirurgiaan kuin esteettiseen.

Nyt kun tämä vatsalaukun ohitusleikkaus tuli puheeksi. Työpaikallani käy eräs henkilö, joka on ollut kyseisessä toimenpiteessä. Hän laihtui, kyllä - mutta vanhat tavat eivät ole kaikonneet mihinkään. Joka kerta, hän syö vanhan, tutun kokoisen annoksen (eli TODELLA suuren annoksen) ja ottaa lisää ja lisää, kunnes vatsa on niin täynnä että hän joutuu juoksemaan vessaan oksentamaan kaiken pois. Tästä syystä näen vaikkapa henkilökohtaisen kunto-ohjaajan palkkaamisen ja uuden elämäntavan opettelemisen parempana vaihtoehtona kuin leikkauksen suorittamisen (tässäkin tapauksessa valtion rahoilla..) Toki tämäkin on vain yksittäinen tapaus, mutta juuri sellainen joka vain tukee tätä mielipidettäni.

Ehkäpä kyseisen henkilön käytös johtuu juuri siitä, että hän koki ainoastaan fyysisen muutoksen - henkisesti hän oli kuitenkin edelleen se sama isokokoinen mies joka syö niin paljon kuin sietää. Asenteen korjaaminen laihdutuskuurin aikana olisi muuttanut koko ihmisen täksi "laihaksi ihmiseksi". Valitettavasti mieltä ei voi vielä tällä tavalla leikata - mutta joku varmasti senkin tulee vielä keksimään

Samoin voisi käydä esim. rintojen suurennoksessa. Henkilön identiteettiin on aikaisemmin kuulunut se pienirintainen nainen. Suuri muutos voi joillakin olla jotain muuta kuin itsetuntoa kohottavaa tai kauneudentunteen kokemisen kasvamista.

Mieleeni juolahti tässä yhden toisenkin tutun samanlainen leikkaus, mutta jospa nyt en kaikkea luettele D
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 22.07.2010 22:58

minun mielestäni itseään itsevarmana kantava ihminen on kauniimpi kuin sellainen ihminen, joka ei ole luonnostaan laiha vaan hakenut tämän vartalonrakenteen leikkausoperaation avulla.

Ai itseään ei voi kantaa itsevarmana mikäli on käynyt plastiikkakirurgisessa leikkauksessa?
Yleensä leikkaus myöskin pyritään tekemään niin huomaamattomalla tavalla, että mitään merkkejä siitä ei jää (muuta kuin arvet, ja nekin voivat olla niin pienet, että niitä ei kissanraapaisusta erota), joten harvemmin sitä erottaa leikatun ja ei-leikatun kropan toisistaan. Mikäli siis, korostan, leikattu alue on haluttu saada nimenomaan luonnolliseksi eikä liioitelluksi barbivartaloksi. Se onkin yleensä leikkauksen pointti (omalla kohdallani myöskin), että siitä vartalosta/kasvoista halutaan normaalimman/huomaamattomamman näköiset. Minä ainakin kiinnitän enemmän huomiota roikkuvaan perseeseen kuin ei-roikkuvaan, ja näin ollen myöskin koen, että ei-roikkuva on normaalimpi ja huomaamattomampi kuin roikkuva. Menipä monimutkaiseksi .

Samoin voisi käydä esim. rintojen suurennoksessa. Henkilön identiteettiin on aikaisemmin kuulunut se pienirintainen nainen.

Mutta entäs sitten me, jotka koemme, että identiteettiimme kuuluu isot rinnat vaikka olemme pienirintaisia (tämä on nyt sitten vain esimerkki, en siis ole menossa laitattamaan silikoneja)? Eikö tässä tapauksessa ole siis varsin todennäköistä että rintojensuurennusoperaation jälkeen koemme olevamme enemmän itsemme?

Myös minä tunnen henkilön (oma tätini itseasiassa), joka on käynyt ohitusleikkauksessa ja vatsalaukun piennennysleikkauksessa, ja hän kyllä kykeni muuttamaan tapojaan. Juurikin siksi, ettei halua oksentaa. Vatsalaukunpienennysleikkaushan perustuu oikeastaan juuri siihen, että sen jälkeen on vain yksinkertaisesti pakko lopettaa se syöminen, kun sinne mahalaukkuun ei mene määräänsä enempää tavaraa tai muuten se repeää (varsinkin alkuvaiheessa riski on suuri) tai tulee oksennus. Työkaverisi on kyllä varsinainen hölmöyden perikuva, kun kuvittelee voivansa jatkaa syömistä kuten ennenkin. Tai sitten hänelle ei vain painotettu riittävästi riskejä ja seurauksia.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit