Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

meikeistä.

Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 16.09.2008 13:16
silmien ihon kunto vaikuttaa meikin pysymiseen. Jos sinne jää liikaa rasvaa ja muuta epäpuhtauksia, niin meikki lähtee usein "pakenemaan" luomivakoon. Jos taas puhdistaa liian voimakkaasti, on iho kuiva ja silloin meikki menee paakuille kuiviin kohtiin/ ei tartu kunnolla

Lainaus: Iiriva

Kasvovesi on se, joka ottaa viimeisetkin meikin rippeet pois.

tätä en suosittele O_o kyllä se on meikinpoistoaine joka sen poistaa, tässä tapauksessa poistoaineet eivät siis vain poista meikkejä tarpeeksi. Kasvoveden tarkoitus on supistaa ihohuokosia ja näin estää epäpuhtauksien pääsyä ihoon. Myöskin usein näkee, että kasvovedellä "pyyhitään" naama, kun sillä pitäisi vain kostuttaa iho.
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • • Muokkasi: darkAngel
  • Lähetetty: 16.09.2008 13:20

Lainaus: Lucianne

Vaikuttaako silmänympärysvoide jotain meikin pysymiseenkin? O.o Olen luullut, että se vaan kosteuttais, auttais tummiin silmänalusiin

no sitä juuri että kun silmänaluset on kosteutettu oikein niin tuo meikki ei sitten niin sanotusti rapise. näin ainakin luulisin.
Kirjoittanut: raavittu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 16.09.2008 14:09
Kröhöm... Tuosta kasvoveden käytöstä... Se kyllä on tarkoitettu meikin viimeisten rippeiden puhditukseen ja ihon valmistamista seuraavaa tuotetta varten. Tietenkin se myös supistaa jne. mutta "päätarkoitus" on tosiaan puhdistaa iho meikistä, itse puhditustuotteesta ja liiasta rasvasta (jos on rasvainen iho).

Tämän minä kyllä myös uskon, koska yksi alan parhaista kosmetologeista sen minulle kertoi.
Kirjoittanut: kismet (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.09.2008 14:39

Lainaus: raavittu

Kröhöm... Tuosta kasvoveden käytöstä... Se kyllä on tarkoitettu meikin viimeisten rippeiden puhditukseen ja ihon valmistamista seuraavaa tuotetta varten. Tietenkin se myös supistaa jne. mutta "päätarkoitus" on tosiaan puhdistaa iho meikistä, itse puhditustuotteesta ja liiasta rasvasta (jos on rasvainen iho).

Samaa mieltä. Siis että meikin loput rippeet ja muu lika. Sillä lisäyksellä että kasvoveden on myös tarkoitus palauttaa ihon normaali ph-arvo - kyllä, olen kuullut kosmetologeilta. Mutta kosmetologeillakin voi olla asioista eriäviä mielipiteitä. Muun muassa joidenkin mielestä voidemaisen naamion voi jättää yöksi, eli siis kuten kosteusvoiteen. Joidenkin mielestä taas se pitäisi pestä pois tietyn ajan kuluttua. Itse olen aina jättänyt yöksi, ja kosmetologien mielestä ihossani ei ole juurikaan epäpuhtauksia ja että osaan hoitaa vaativaa nassuani. Savimaista naamiota ei tietenkään saa jättää!! Eikä kukaan varmaan jättäisikään... on aika kammottavan tuntuista ja näköistä. Itse käytän vain voidemaisia naamioita koska ne on kuivalle iholle tarkoitettu. Savimaiset ovat hyviä rasvaiselle ihotyypille.
Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 16.09.2008 15:04
yhdyn edelliseen, että kosmetologeilla on eriäviä mielipiteitä, sillä itse tuon antamani neuvon kuulin myös alalla pitkään olleelta kosmetologilta. Mutta hän myös mainitsi, että meikkaus/puhdistus tapoja on aivan yhtä monta kuin on meikkaajaakin.
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 16.09.2008 19:39
Miksi mä en jaksa pitää ihostani huolta? Onko teillä jtn "tsemppaus lauseita" yms, millä joka aamu ja ilta potkitte itteenne persaukselle?
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.09.2008 21:03

Lainaus: SirMarylee

Onko teillä jtn "tsemppaus lauseita" yms, millä joka aamu ja ilta potkitte itteenne persaukselle?

Ei, siitä on tullut tapa, kuten meikkauksestakin. Olen sen verran kuiva tyyppi, että tuo ihonhoito tulee ihan pakostakin, ei ole kovin hehkeää kun naama kiristää ja hilseilee joka suuntaan.
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 16.09.2008 21:14

Lainaus: Piiskansiima

Ei, siitä on tullut tapa, kuten meikkauksestakin

niinpä. sitä on vaan sisukkaasti jaksettava aamulla ja illalla puhdistaa ja hoitaa niin siitä tulee loppujen lopuksi rutiini jonka toistaa enempiä ajattelmatta.
Kirjoittanut: oneesan (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.09.2008 23:18
Juuri näin, kuten yllä. Tavaksi se muodostui. Itse käytän päivittäin kasvovettä, puhdistusgeeliä ja kuorintavoidetta (jälkimmäistä hiukka harvemmin) ja käytän sellaista e-pilleri valmistetta, joka tekee iholle hyvää (oli joskus tosi paha iho, nyt ei mittään). Kun vain aktiivisesti muistaa käyttää, niin ei sitä lopuksi edes ajattele, laittaa vain.
Kirjoittanut: oneesan (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.09.2008 23:20
Ja kyllä ne meikin rippeet voi kasvovedellä puhdistaa, tuskin se haitaksikaan on, mutta toki ihan tarkoitusta varten suunniteltu meikinpoistoaine on aina suositeltavin. Kasvovesi ei esim. silmänympärysiholle sovellu niin hyvin, (tietysti yksilökohtaista) sillä silmänympärysiho on herkkä, ja kasvovesi on meikinpoistoainetta jytympää.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit