Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kuinka sinusta tuli gootti?

Kirjoittanut: Penni (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.03.2008 00:11
Mitenkä miusta gootti tuli?
Kaipa olen aina ollut outo lintu. Kuulemma pienenä kun tarhasta tultiin noutamaan olin aina istunut jossain syrjässä yksin ja tuijottanut muita poissaolevasti.
Ala-asteella muistan kuinka lainasin kirjastosta joka viikko, uudestaan ja uudestaan, "Noidan käsikirja" nimisen kirjan. (Viime kesänä metsästin tämän nostalgisen kirjan antikvariaateista itselleni). Siitä kai kiinnostukseni kaikkeen pimeään alkoi. Kun muut kaverini pihalla leikkivät olevansa hevosia tai prinsessoja olin mie ihmis-susi tai vampyyri.
Huomaamatta kai minä gootiksi muutuin vuosien mittaan (en jaksa selittää kaikkea.. olen siis laiska..). Lukiossa kun kysyttiin: "Oletko sä sellainen gootti?." niin kohautin olkiani. Kaipa olen. Ei sen väliä. Satun pitämään asioista joista harvoin voin muille puhua ilman että alkavat voimaan pahoin tai sitten eivät vain halua kuulla. Eipä heidän tarvitse, kavereiden tosin pitää välillä jos innostun. ;P
Nyt huoneeni ja vaatekaappini ovat sellaiset mistä unelmoin 13-15 vuotiaana. Korulippaissa Alchemyn koruja. Kaapeissa pitsiä ja samettia. Lattialla Pleaserin kenkiä. Hyllyillä kauhu DVD:tä ja Living Dead Dolleja.
Olen ylpeä gootti (ja wicca). Jos jonkun mielestä kasvoin vinoon. Sitten kasvoin.
Kirjoittanut: Rawling (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 20.04.2008 23:12
Uutena foorumilaisena täältä lienee hyvä aloittaa.

Vaikken itse luokittele itseäni suoraan gootiksi, muut tuntuvat alinomaa niin tekevän. Helpoimmalla pääsen, kun tyyliä kysyttäessä sanon olevani tällainen teinigootin rääpäle. "Jaahas, ok." Goottikulttuuri pitää sisällään paljon asioita, joihin en halua itseäni luokiteltavan pelkästään musiikkimakuni ja pukeutumiseni perusteella. Gootiksi (sana jota käytän, koska "stereotyyppisesti ajateltuna goottityylisesti pukeutuva" on liian pitkä ilmaus) olen aika yksinkertainen, käytänöllisyys on platformien rinnallakin valttia!

Niin joo, se aihe... Aika hiljalleen maku on muuttunut ihan normaalin teini-iässä tapahtuvan henkisen kasvun rinnalla. Tässä tyylissä, näillä vaatteilla, koen olevani enemmän oma itseni kuin koskaan. (En usko kenenkään syntyneen goottina, kaikilla on oma polkunsa, mihin se sitten johtaakaan.) Ei kai siihen sen kummempaa vaadita, jos fiilis olisi enemmän oma ns. massavaatteissa, niin äiti tykkäisi varmasti enemmän. .
Kirjoittanut: Arawyn (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 21.04.2008 08:22

Lainaus: Penni

Ala-asteella muistan kuinka lainasin kirjastosta joka viikko, uudestaan ja uudestaan, "Noidan käsikirja" nimisen kirjan.

Katsos, ollaan lähdetty aika samasta asiasta liikkeelle Luin sitä ihan ensimmäisistä luokista lähtien innolla lähes koko ajan. Nytkin vielä muistan siitä jonkun verran juttuja ulkoa, vaikka en kirjastosta tai muualtakaan ole vähään aikaan löytänyt :|

Eli tästä vähitellen mie olen vaan mennyt tällaiseksi. En tiedä voinko sanoa "gootimmaksi". Itse asiassa eilen mietin miten olen löytänyt näitä nykyään itselle rakkaita asioita. Nimittän ensin tuli Sormusten Herra. Siihen liittyvien nettisivujen käyttäjien ansiosta löysin metallin, ja sen kautta taas kuutit. Ja nuo kaikki kuuluvat miun elämään tärkeinä. Nykyään löytyy vielä lisää kaikkia juttuja, että turha kai sitä on enää takaisinkaan mennä Näin olen eniten oma itseni ja tyytyväinen.
Kirjoittanut: HowlingCat (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • • Muokkasi: HowlingCat
  • Lähetetty: 21.04.2008 19:08
Hmm... Mä en oikee ees tiiä Mä oon aina kersasta asti pitäny mustasta (mm. Olin aina ni "ylpee" mu mustasta pyöräilykypärästä xD ) ja tykkäsin Nightwishistä vaik en ees tieny koko bändin nimee. Sit sain joskus 6 tai 7 luokalla päähäni maalata mu kynnet äiskän tummanruskeella kynsilakalla joka näytti iha mustalt ja kiepasin pari kertaa muovipiikkilankaa mu ranteen ympärille ja tulin siihe tuloksee et oon aika siistin näkönen (Oikeesti olin aika kauheen näkönen ) Siitä se kait sit lähti
Kirjoittanut: Kryptonice (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.04.2008 18:52
Jaa-a... Ala asteella tärkeintä mulle oli urheilu enkä välitänny et minkä värisii mun vaatteet oli, mut ylä asteelle mennesäni kapini tyhjensin ja takasin pääs vaan mustat vaateet siinä ohella lopetin kaikki muut harrastukset ku musiikin soittamisen. Paljon dissauksii sain ja mut leimattiin satanistiks ku koko koulu oli täynnä fruidei, se kyl johti vaan siihen et halusin olla erillainen ku ne ****** ja rupesin pukeutuu vaa radikaalimmin ja ********* kaikille jotka rupes aukoo päätään. Kyl mul kaverei oli ja neki sit ajan mittaan tajus et en kyl aijjo muuttuu mikskää tästä. Helpotus oli se et tutusuin koulus ja muual enemmän mun kaltasiin ihmisiin tai semmosiin jotka ei välittänny siitä miten pukeudun ja mitä musaa kuuntelen.
Kirjoittanut: vampyr (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 23.04.2008 08:49

Lainaus: Penni

Ala-asteella muistan kuinka lainasin kirjastosta joka viikko, uudestaan ja uudestaan, "Noidan käsikirja" nimisen kirjan.

Täälläkin yksi kirjan uhri!

En tiedä mikä muu vaikutti tyylini muutokseen, joskus ala-asteella sitä vain rupesi pukeutumaan pikkuhiljaa mustempaan ja vuosien aikana saavuinn sitten tähän. Ei kai siihen mikään yksi asia erityisemmin vaikuttanut, musiikkimaun lisäksi sekin että tyylisuuntaus, yö ja yliluonnollinen kiinnostivat ja olivat mielestäni kauniita. En osaa tän paremmin kertoa
Kirjoittanut: Falling (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.04.2008 10:36
Mä koitan miettiä, mutta en osaa vastata.
Aina olen ollut minä, en koe että missään vaheessa olisi tapahtunut mitään radikaalia muutosta, tai tiedostamista.

Varmaan se lähti siitä musiikista, tai siihen kasvettiin.
Mulla on nuori äiti (nuorekas on edelleen) ja kuuneltiin mm. Depeche Modea ja The Curea kotona. Meillä kävi kylässä aina todella persoonallista porukkaa. Mulla oli 5vuotiaana punaiseksi värjätty otsatukka.

Joo, mutta en mä sen perusteella mitenkään ryhtynyt. Olin enemmänkin aktivisti nuorena ja teininä. Olin ruma rääsyläinen ja maiharit jalassa kuunneltiin punkkia ja turkis on murha juttuja lauottiin.. Kamala kapina.

Nyt mä olen vain rotta hienoissa vaatteissa. Eli rahalla saa ja mopolla pääsee, jos mopo ei ole rikki. Ei musta mitään yönkuningatarta saa, sama räkäpää siellä pinnan alla.
Mä kasvoin, rauhotuin ja elän vain sen mukaan, mistä tykkään.
Kirjoittanut: Kharon (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 23.04.2008 10:51
Jaa-a, pienenä mut aina puetiin johonkin kauniiseen ruusumekkoon ja tykkäsin itekin pukeutuu kaikkiin "nätteihin" vaatteisiin.
Sitten tuli se aika kun en tykänny mistään nätistä tai likkamaisesta pukeutumisesta joten luultavasti siitä alkoi se mustien vaatteiden ostaminen eikä sille ole vielä loppua näkynyt xD.
Sitten jossain vaiheessa, muistaakseni ammattikouluaikoina aloin vähitellen pukeutumaan gootisti kun tutustuin muutamaan goottiin siellä ja vaihdettiin muutaman ajatusta ja sitten vaan tuntui siltä että viimeinkin tiesi mikä oli. Ja loppujen lopuksi ne kaikki hullut ideat jotka muhivat päässäni ei enää tuntunutkaan niin hulluilta koska osasi ajatella ns. gootisti kaiken.
Kirjoittanut: MissAnnThrope (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 23.04.2008 14:15
Ala-aste ikäisenä tykkäsin raskaammasta musiikista kuin muut ikäiseni, mutta olin vielä aika tavallisen näköinen. Olin kaverini kanssa kauhuelokuvafrikki ja sen saman Noidan käsikirjan harras fanittaja. Seiskaluokalla aloin sitte käyttämään jotain ihme ernuvaatteita (rumia sellaisia). Asun täällä hevonkuusessa maalla, eikä täällä pahemmin näy mitään erikoisempia ilmiöitä, joten kun näin koulussa ensimmäistä kertaa ikinä cybergootti tytön, jolla oli joka kuukausi aina eriväriset rastat päässä , aloin luonnollisesti ihailemaan ko. henkilöä ihan kympillä, kun sillä oli niin upea tyyli ja pokkaa ollla erilainen kuin kaikki muut juntit täällä. Jotenkin tyyli sitten vuosien varrella jalostui tälläiseksi mitä se nyt on.
Kirjoittanut: Death Angel (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 23.04.2008 20:42
Olin aina kuunnellut jotain pilipali poppia mutta sitten koska vanhempani kuuntelevat "rankempaa" musiikkia niin se tarttui sitten minuunkin.. Aloin siis kuunnella hevi-metall bändejä ja pukeutua pikkuhiljaa tummempaan.. Sitten tajusin, että ei juma gootit on niin kauniitakin/komeita ja niillä on mahtavia vaatteita!! Myös musiikki maku oli muttumassa ainavaan gootimpaan ja muuttuse siihen suuntaan vieläkin..
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit