Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kuinka sinusta tuli gootti?

Kirjoittanut: UndyingDreams (Mister Halloween 2008)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 05.11.2008 23:57
No sit en tiedä kyl
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • • Muokkasi: Swanette
  • Lähetetty: 07.11.2008 02:38

Lainaus: Heetteri

Tiedän itse täsmälleen mitä siihen "kuuluu", mutta kukaan muu ei minulle määrittele olenko gootti vai en sen perusteella mitä kuuntelen. I'd like to see you try, people. Tyyleihini, elämäntapaani ja ajatusmaailmaani kuuluu niin paljon enemmänkin kuin pikkumainen foorumikinastelu siitä mikä on tr00 ja mikä ei.

Tässä olen nyt kyllä niin pitkälti samoilla linjoilla Heetterin kanssa, että en voi muuta kuin kompata.

Minua nyt jotenkin ottaa päähän, kun näissä goottipiireissä on niin paljon tyyppejä, jotka uskovat olevansa ainoina oikeassa määrittelemään, mikä on tr00 ja mikä ei, ja mitä tarkaan rajattua musiikkia gootin pitää ehdottomasti kuunnella jotta on gootti ja niin edelleen. -.- Ja usein kuvaan kuuluu vielä oman truu-Goottiuden jatkuva korostaminen. Eikös tämä goottius kuitenkin ole aika laaja ja tarkkaanmäärittelemätön alakulttuuri ja tyylisuunta, johon nimenomaan kuuluu avarakatseisuus ja suvaitsevaisuus muita kohtaan...?

Plus että goottikulttuuri, kuten mikä tahansa alakulttuuri, muuttuu ajan mukana. Ei voi enää olettaa, että goottikulttuuri olisi nykypäivänä täysin samanlaista kuin sen perustamisaikoina ja siinä päteisivät samat "säännöt". Sanotaan nyt vaikka, että jos metallistit olisivat jämähtäneet jonnekin 80-luvulle, kaikki metallibändit näyttäisivät varmaan nykyisinkin tältä ja Sonata Arcticat ja muut olisivat ihan epätrue.

Mutta en nyt sitten missään nimessä tarkoittanut loukata ketään, enkä aloittaa mitään vihaista kiistelyä, enkä kohdistanut tätä kellekään tietylle henkilölle, halusin vain ilmaista kantani ihan näin yleisesti. (Siitäkin huolimatta, että tämä on armotonta off-topiccia, josta pyydänkin nöyrästi anteeksi.)
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 07.11.2008 18:23

Lainaus: Swanette

Sonata Arcticat ja muut olisivat ihan epätrue.

mutta.. nehän on?
Ainakin, kun olen hengaillut bändini kanss ni eihän ne kuuntele muutaku Slayeriä, Metallicaa, Megadeathia ja Panteraa yms. Kaikki tommonen "teini-vääntö" on niiden mielest noooloo, tosin niin myös kasarigootti, että myönnän niiden olevan tyhmiä.

Lainaus: Swanette

Minua nyt jotenkin ottaa päähän, kun näissä goottipiireissä on niin paljon tyyppejä, jotka uskovat olevansa ainoina oikeassa määrittelemään, mikä on tr00 ja mikä ei

Mua ärsyttää tällaiset myös, mutta enempi mua häiritsee tyypit, jotka eivät jaksa ottaa asioista selvää ja liittävät goottikulttuuriin mitä kummallisimpia asioita kuten Heavy Metal musiikin(sekä kaikki sen 1000 ja yksi alagenreä), 69 Eyesin, hautakivien kaatamisen, Vision Thingin, vampyyriviitat ja mustat hiukset.

ja offia(nöyrimmät anteeksipyyntöni viestin sisältö on lähinnä viihteellistä, eikä mua kande ottaa todesta)
Kirjoittanut: Death Goth (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 09.11.2008 18:38
Alaasteella en niinkään ollut gootti, mutta mustasta pidin. Yläasteella seiskan lopussa pukeuduin pelkästään mustiin, sitten kasilla tuli mustien vaatteiden kavereiksi niittejä..... Ihan lyhyesti aloin ihailla yhtä ylempi luokkalaista, joka siis on gootti.
Kirjoittanut: UndyingDreams (Mister Halloween 2008)
  • Lähetetty: 09.11.2008 22:53

Lainaus: HepZusi

Heavy Metal musiikin(sekä kaikki sen 1000 ja yksi alagenreä), 69 Eyesin, hautakivien kaatamisen, Vision Thingin, vampyyriviitat ja mustat hiukset.

Muut jutut ymmärrän mut mikäs tuossa Vision Thingissä sitten on?
  • Lähetetty: 10.11.2008 00:31

Lainaus: UndyingDreams

Vision Thingissä sitten on?

Noo, eihän siinä ole, ku parissa biisissä jotain gootimpia/post-punkkeja vaikutelmia. Hiton hyvä levy, mutta kuten A. Eldritch itekkin myöntää on meininki aika Motörheadmäistä hardrokkia. Muutenkin Sisterssit on tehny just sen First and last and alwaysin goottia kamaa ja sekin sattu olemaan lähinnä turhan synkkää rokkia ******* aikaan niille, kun ei niillä ollu tarkotus olla mikään goottibändi. :P
80-luvullahan Sistersiä ei vielä hirveesti kelailtu goottibändinä ja olihan sillä iha erilaiset soundit, ku vaikka Bauhausilla ym. batcavebändeillä , mutta sen vaikutus ysärin gothic rockiin oli niin iso, että sitä on myöhemmin ruvettu yleisesti pitämään goottibändinä.
Eldritchän vihaa koko goottialakulttuuria ja halusi irrottautua siitä goottimaineesta jo Floodlandilla(kato dominion/mother russian video), Visionilla se sit onnistuki jo vähän paremmin.
Mikä tekee asiasta mielenkiintosen on Tempe Of Love(joka tuli 1992) yllättävän paljon lähempänä sitä ihan alkuaikojen Sisterssiä. Tosin en oo psykologi niin en osaa ottaa selvää jonkun tuntemattoman häiskän ajatuksista.

Anteeks törkiä offaus, mutta pakko vastata kun kysytään.
Kirjoittanut: pimeyden_hehku (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.11.2008 07:09
kun aloin kuunnella black metallia, niin tyyli muuttui siinä kutosluokan alussa vasta niin, että pukeuduin mustiin, käytin ketjuja ym,

mutta seiskaluokan alussa minusta tuli sittten ihan gootti.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 10.11.2008 08:39
Vai sitten tuli ihan gootti..
Musta ei koskaa oo tullu mitää, mä oon ollu mitä oon ollu ja mä oon kasvanu tällaiseks.
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 10.11.2008 08:52
Kyllä Frozen, hänestä on tullut gootti aivan kuten sinustakin metallisti tai kojootti. Toiset tulevat mystisesti yhden yön aikana uskoon, toiset gootinpuolikkaiksi.

End of story, no picking up on little kids.
  • Lähetetty: 10.11.2008 15:33

Lainaus: FrozenCorpse

Vai sitten tuli ihan gootti..

DFTT

Lainaus: Chrystalis

End of story, no picking up on little kids.

Joo, ei saa kiusaa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit