Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kuinka sinusta tuli gootti?

Kirjoittanut: pimeyden_hehku (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 10.11.2008 15:59
ja tuossa siis kun sanoin, että "ihan gootti" ni tarkotin sillä pukeutumistyyliä......
Kirjoittanut: UndyingDreams (Mister Halloween 2008)
  • • Muokkasi: UndyingDreams
  • Lähetetty: 10.11.2008 19:40

Lainaus: HepZusi

Eldritchän vihaa koko goottialakulttuuria ja halusi irrottautua siitä goottimaineest

Tyypillinen goottibändi siis. Siouxsie and the Bansheesilläkään ei kuulemma ole mitään tekemistä goottimusan kanssa ja Sean Brennanin mielestä London After Midnight ei todellakaan ole mitään goottirokkia, eikä sitä voida kuvata muuten kuin sanoilla "London After Midnight".

Oma johtopäätökseni on, että bändin oma mielipide ei vaikuta siihen, millaisia genrejä ne edustaa. Toinen ääripää on sitten The 69 Eyes, joiden jäsenet jossakin vaiheessa mainostivat musiikkiaan goottirokiksi, mitä se ei monien mielestä todellakaan ole.

Mutta niin, ettei menis ihan offtopiciksi, niin minusta tuli gootti kun tajusin, et enhän mä mikään hevarikaan ole. Aloitin etsimisen Himistä ja Nightwishistä ja st löysin lisää true-goottibändejä, kuten 69 Eyesin, Lacuna Coilin jne.. Ja sitten ihmettelin et miks hevipiireissä mua pidetään jotenkin erikoisena ja miks en tykkää mistään samasta kun ne hevi-tuttuni.

Sit vaan aloin huomaamaan, että on olemassa tällainen alakulttuuri, jota mä oon aina tavallaan "hakenu", mutta erehtyny etsimään sitä metalli-ihmisten parista. Sit kun pikkuhiljaa löysin goottialakulttuurin, niin tajusin, että täähän on sitä musiikkia mitä oon hakenu ja tää on se vaatetyyli, mistä pidän ja tää yleis-estetiikka on jotain, mikä tuntuu omalta ja kiinnostaa enemmän kuin muut vaihtoehdot.

Minusta ei siis tullut goottia. Se mitä olen, niin olen ollut niin kauan kuin olen ollut edes kiinnostunut moisista asioista.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 17.11.2008 01:26
Tämä viesti sisältää hyvin paljon offia, joten jossei hassu analyysi mm. sistersseistä, mun musiikillisesta matkastani(erittäin suppeasti tosin) ja sen kytköksistä mun pukeutumiseen kiinnosta se kandee skipata. (Tylsää se minustakin on, että nää keskustelut ei herää tuolla musiikkiosiossa, mutta jotenkin mä yritän nyt saada tästä semmosen ettei ois ihan täyttä offia.)

Lainaus: UndyingDreams

Tyypillinen goottibändi siis.

Er. Meinasin siis, että kun Floodland tehtiin niin se bändi oli kokonaan Eldritchin päätäntävallassa ja se koko teoshan on miehen omaa mielentuotosta toisinkuin FaLaA, johon vaikuttivat niin Gary Marx, kuin Craig Adams.
Kun Sisters Of Mercy hajosi Eldritch halusi tehä jotain erilaista, kuitenkin aina sillä omalla hienostuneella synkeähköllä tylillään, josta kaikki gootit intoilee. Jos kuuntelee esim. Vision Thing sinkun(Tai Dr. Jeepin!) ja Black Planetin ymmärtänee mitä meinaan.

Bändien genretyksestä en diggaile, kun hirveen moni bändi tekee niin monenlaista matskua, että tulis aika järkkyjä listoja sitte. Esim. Bauhausilta, Lords of the New Churchilta ja The Missionilta löytyy niin monenlaista kamaa, että niiden genreluokituksethan ois ihan järkyttäviä!

Joo ja mä en ole/musta ei oo tullu goottia, tykkään vaa ******** musasta ja pukeutua vähän tummemmin ja näyttää p*e'rseeltä. Itseasiassa oon aika hippi: naivi, tylsä, heikko, ahdistunu,vapaamielinen, enkä juo verta enkä punaviiniä, enkä värjää tukkaani mustaks. Synkkää pukeutumista on kyllä tullu harrastettua siitä 13vuotiaasta, mutta vielä 14veenä kelasin että gootit on ihan homoja, ku ne kuuntelee homoa musaa ja meikkaa. Onneks tutustuin 15-16vuotiaana puolivahingossa semmosiin bändeihin, ku The Cure, Siouxsie & The Banshees ja The Sisters Of Mercy, kun luulin kansien perusteella niiden olevan heviä, jota kuuntelin lähinnä siks, että kaikki kaverit kuunteli eikä me kelattu että mitään hyvää musaa vois ees olla. Hassua, mutta iän myötä mä oon alkanut arvostamaan vähän eri asioita musiikissa ja muutenkin kuuntelen erilaista musiikkia ja hyvin paljon laajemmin. Lisäks se suuri selittämätön rakastuminen post-punkkiin ja etenkin goottirokkiin on mulla vieläkin jotenki hämärän peitossa.

Ps. Huomaa, että mulla on näihin vuorokaudenaikoihin hiukka tylsää, kun tulee näitä romaaneja.
Kirjoittanut: Jayne Dahmer (Aktiivi)
  • Lähetetty: 17.11.2008 02:27

Lainaus: Polyunsaturated Doll Blood

Lainaus: Jayne Dahmer

...Ja by the way, olen kyllä poika

*vajoaa maan alle*
Pahotteluni! En tiedä miksi tekstisi vaikutti niin "siskon" kirjoittamalta :S

No jaa, eihän tuo nyt niin tarkkaa ole

Olen tässä viimeaikoina pannut merkille, miten paljon musiikkimakuni ja tyylini on oikeasti muuttunut. Ennen saatettiin kavereiden kanssa fiilistellä jotain Panteraa ihan innolla, mutta enää se ei vain iske. Cradle Of Filth on kaikesta huolimatta pysynyt mukana, enkä mitenkään pysty ymmärtämään, että miten. Noh, kun ottaa huomioon, että kuuntelen kaikkea klassisesta Alien Sex Fiendiin ja Nileen, niin ei kai se sitten niin suuri ihme ole.

Taas tuli tälläinen semi-offtopic yöpostaus :/
Kirjoittanut: Civateo (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.11.2008 21:06
En minä itseasiassa mitenkään erityisemmin tullut gootiksi.

Olin joskus aivan totaalisen hukassa itseni kanssa. Paloin loppuun yrittäen miellyttää kaikkia ja jokin naksahti ja tapahtumat seurasivat toinen toistaan.
Myöhemmin aloin etsiä itseäni ja tässä sitä ollaan.
Kirjoittanut: Mortica (Aktiivi)
  • Lähetetty: 17.11.2008 21:17

Lainaus: Civateo

Olin joskus aivan totaalisen hukassa itseni kanssa. Paloin loppuun yrittäen miellyttää kaikkia ja jokin naksahti ja tapahtumat seurasivat toinen toistaan.

Hui, kuulostaapa tutulta o___O Ite olin koko ala-asteen niin huomaamaton hiirulainen ja yritin olla kaikkien kaveri ja herättämättä yhtään huomiota. Sit jossain vaiheessa tajusin miten naurettavaa ja väsyttävää se on, ja... jotain vaan tapahtui. Olin jo pienestä pitäen ihaillu salaa niitä vähän pelottavia mutta tosi kauniita mustanpuhuvia tyyppejä, eli sillä saattaa olla vaikutusta nykytilanteeseeni Nykyään on itsetunto paljon paremmalla tolalla kuin silloin kun yritin camouflageutua tapettiin - tosin taitaa tuo ikäkin vaikuttaa.
Kirjoittanut: Yölintu (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 24.11.2008 18:04
Itse en ole gootti, mutta tein tänne kuitenkin käyttäjän. Oma mieheni kun sattuu gootti olemaan. Sikäli vähän ihmetyttää tämä homma täällä. Uskoisitte jo ihmiset että Nightwish EI ole gootti musiikkia... -________-'

Tuossa muutamia mukavia bändejä teille näin ensialkuun:
Wumpscut
Zombie Girl
Midnight Syndicate
Type O Negative
Gothminister
Christian Death
Alien Vampires
Illdisposed
Hocico

Näitäpä tuo oma kultani mm kuunteleepi goottiklubeilla pyöriessään lauantai-iltaisin ja omalla ajallaankin Lol joku Ramsstein mitää goottimusaa ole >:/ Youtubesta löytää mm. ton Wumpscutin She's Death -kappaleen ja Type O Negativen Love you to death -kappaleen. Myös suosittelen Wumpscutin Angel -kappaletta. Ei ihan tähän aihe alueeseen mutta ku ärysttää ku luulevat olevansa gootteja jotka jotain Nightwishiä kuuntelevat ku se on metallia ja kun itse olen innokas musiikin harrastaja >
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 24.11.2008 18:18

Mikä tekee asiasta mielenkiintosen on Tempe Of Love(joka tuli 1992) yllättävän paljon lähempänä sitä ihan alkuaikojen Sisterssiä.

Siis siitä tuli se versio missä on Ofra Haza mukana silloin, alkuperäinen ilmestyi sinkkuna 1983. Eli toki sen on lähellä kun on alunperin vanha biisi.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.11.2008 18:19
Yölintu

Lol. Jotkut meistä ovat jo kasvaneet yli siitä vaiheesta että pitäisi hakea musiikkimaulleen/pukeutumiselleen/elämiselleen hyväksyntää jostain ryhmittymästä. Minä olen ainakin metallin kuuntelija henkeen ja vereen, ja silti kirjoittelen täällä, käytän goottivaatteita ja joskus jopa harhaudun trookoottien suosimiin tapahtumiin.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 24.11.2008 18:28

Lainaus: Deadboy

Siis siitä tuli se versio missä on Ofra Haza mukana silloin, alkuperäinen ilmestyi sinkkuna 1983. Eli toki sen on lähellä kun on alunperin vanha biisi.

Tottatosiaan allekirjottanu taas sekoilee omiaan

!

Lainaus: Yölintu

Nightwish EI ole gootti musiikkia

Tosiaan tyhmäkin kuulee, että Nightwish on _METALLIA_!

Wumpscutin She's Death -kappaleen ja Type O Negativen Love you to death -kappaleen. Myös suosittelen Wumpscutin Angel -kappaletta.

Jotkan onki sitte niin goottia..niin goottia.

Christian Death

Tosiaan tämä on.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit