Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kuinka sinusta tuli gootti?

Kirjoittanut: Yöntuuli (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 25.11.2008 14:56
En minä oikeen osaa vastata kuka on gootti ja kuka ei..Joudun sitä omallakin kohdallani miettimään että onko nämä minun tuntemukseni varmasti goottina olemista vai ei. Olen tullut siihen tulokseen että tuntemukseni ja mieltymykseni sopisivat goottityyliin. Erillaisuuteni,hiljaisuuteni ja herännyt kiinnostukseni pimeyttä,mustaa, ja kauhukirjallisuutta kohtaan, sekä goottilaisuuteen liittyviä vaatteita ja esineitä kohtaan. Nyt ainakin tuntuu hyvältä ja tuntuu että oikeassa seurassa olen täällä ja että täällä voin olla oma itseni.
Kirjoittanut: Mystification (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 27.11.2008 18:12
Mitä luultavemmin olen aiemmin tänne sopottanut jotain vastaavaa kuin että "aloitin" sen tummiin pukeutumisen ja bulldogien kaulapantojen pitämisen siellä 5-6-luokkalaisena lapsena, ja niinhän se olikin, mutta nyttemmin ainakin tämänhetkinen tilanne on, että goottihenkisyys sieltä vaatetuspuolelta on mennyt jonnekin manan majoille jo melko kauankin sitten, enkä tiedä onko kyseessä jokin välivaihe, motivaation puute tai uskallus, raha.
Eli kaipa itsellä ne rankimmat goottivuodet oli siellä lapsuuden puolella, nykyään oma tyyli on yksilöllinen, muttei lainkaan gootti, enkä kyllä edes musiikin puolelta kuuntele kuutikasta genreä, siis paljoa.

Se ikuinen kysymys, mikä ja kuka nyt voi virallisesti esittäytyä "kunnon" goottina on aikamoista skeidaa, ihmisten epäyksilöllistämistä. Itse en niin millään jaksa puida sitä asiaa joten se siitä.
Enkä jaksa kyllä sitäkään pyydellä anteeksi etten itse ole mikään kunnon gootti, vaikka herääkin kysymys, mitäpä sitten teen täällä koko foorumilla?
Viihdyn! Jäsen vuodesta 06 ja foorumi ihan olennaisena osana nettielämää.
Otin asian nyt esille tässä ketjussa ihan sen takia, että eräidenkin keskustelujen takia panee miettimään tuoko hallaa foorumin maineelle epägoottilaisuudellaan.
Kirjoittanut: Holy (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 03.12.2008 18:16
Oi, olipa todella helpottavaa lukea tätä viestiketjua ja huomata, et täällä on paljon muitakin, jotka ei oikeastaan koe olevansa gootteja tai halua määritellä itseään!

Itse nimittäin päädyin kirjautumaan tänne, koska tietyt kiinnostuksen kohteet säännöllisesti tuntui johtavan tälle foorumille. Mutta en todellakaan osaa sanoa olevani gootti. Enkä osaa sanoa mikä on goottia ja mikä ei...ja erityisesti olen täysin pihalla siitä, mikä on goottimusiikkia ja mikä ei.

Ennen kasin jälkeistä kesää (2004) en käytännössä kuunnellut muuta kuin klassista, SEHViä ja Hectoria... Sitten löysin Nightwishin (Nemon kautta, kuten muistaakseni joku muukin) ja viikon soittimessa pyöri vuorotellen "Habanera" oopperasta Carmen ja Nightwishin cover kappaleesta "Over the hills and faraway" (parempaa ei pikkuveljen levyhyllystä siihen hätään löytynyt) Sitten uskaltauduin jopa ostamaan Nightwishin levyn..: ) Tämän jälkeen musiikkimaku on laajentunut huomattavasti, mutta koska laajenemista on tapahtunut moneen suuntaan ja kuuntelen edelleen myös monia vanhoja rakkauksiani (Carmen on paras!) en ole vielä ehtinyt kaikkein hämärimmille rajaseuduille...Tähän asti olen tutustunut synkkyyteen vain muunlaisen musiikin kautta, viimeaikoina erityisesti flamencon.

Itseasiassa Carmenilla on osansa matkallani tälle foorumille. Päädyin tänne ensikertaa etsiessäni netistä korsetteja myyviä liikkeitä, ja ensimmäisen korsettini ostin alunperin Savonlinnan opperajuhlille, Carmenin ensi-iltaan. Vieläkään en kyllä pukeudu täyspäiväisesti "goottityyliin", vaan kai melko "tavallisesti". Tosin en kyllä ole ikinä jaksanut seurata muotia (enkä kyllä vastustaakaan: ) enkä ikinä ole omistanut ainoitakaan farkkuja. En oikein tiedä, miksi en ole saanut aikaiseksi, mutta jonain päivänä toteutan unelmani historiallishenkisestä vaatevarastosta, joka sopii myös arkeeni.

En osaa sanoa, mikä tarkalleen on herättänyt kiinnostukseni synkkiin/maagisiin/myyttisiin/historiallisiin juttuihin. Hulluinta on, että olen jo hyvin kauan ollut kiinostunut tietynlaisesta synkkyydestä, mutta toisaalta olen myös ollut melko arka ja pelokas. Mutta isossa osassa on ehdottomasti lapsuuden mielikuvitusleikit ja niitä seuranneet roolipelit, joihin olen ollut onnellisesti eksyneenä jo vuosia parhaan ystäväni kanssa. Toinen iso asia on ollut kirjallisuus, monet fantasiakirjat. Ja "Humiseva harju". Näin leffan joskus ala-asteella, ja ihan oikeasti pelkäsin alun kummituskohtausta..: ) Mutta siksi halusin nähdä leffan myöhemmin uudestaan. Ala-asteella myös löysin kyseisen kirjan kirpparilta, ja siitä asti se onkin ollut kunniapaikalla kirjahyllyssä. Sittemmin kaikenlaista on tullut selailtua, viimeaikoina erityisesti synkempiä runoja.

Etenkin peruskoulussa olin kai jotenkin erilainen tai outo, ainakin kiinnostuksenkohteiltani, mutten ole ikinä ollut mitenkään erityisen kiusattu tai syrjitty. Se, että mulla on aina ollu aika vähän kavereita on varmasti vähintään yhtä paljon kiinni musta kuin muistakin.

Jaaha. Anteeksi pitkähkö avautuminen... Olen huono kirjoittamaan lyhyesti.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 04.12.2008 12:23

Lainaus: Holy

Jaaha. Anteeksi pitkähkö avautuminen... Olen huono kirjoittamaan lyhyesti.

Offia, mutta ihanaa, kun ihmiset jaksavat kirjoittaa pitkästi! Turhaan siis tuollaista pyytää anteeksi
Kirjoittanut: SuitcaseBaby (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: SuitcaseBaby
  • Lähetetty: 04.12.2008 14:27
Se lähti siitä kun kaivoin vintiltä mummon hautajaismekot ja kumikalossit!

...Koska töissä on tylsää voi huvittaa itseään.

Kaappi on edelleen täynnä mustia vaatteita, mutta ne liittyvät perussynkeään taiteilijapersoonani. ;P *painaa baskerin tiukemmalle päähän, heittää kaulahuivin olalle ja työntää patongin kainaloon*
Rakkaus = Siouxsie and the Banshees, The Cure, Joy Division, Bauhaus, Christian Death, Virgin Prunes, Xmal Deutschland, Sex Gang Children, Alien Sex Fiend, Tones on Tail.
Vanhanliiton goottiestetiikkakin on kovin viehättävää.

Syytän kaikesta Internettiä!
Ja tietysti syytän isoveljeä ja sen avovaimoa!

Olen myös punkkari, rockari, synapoppari ja vaikka mitä kaikkea muuta, ihan vaan piruuttani. Ö_Ö *sivelee viiksiään*

Heheee! Muistin, että yläasteella istuttiin mustan sateenvarjon alla omenatarhassa synkiömaalit naamassa mustissa vaatteissa ennen ET-tuntia. Oltiin niin rankkoja ja erilaisa, että oksat pois! Oi niitä aikoja! *naurukikatus*
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 04.12.2008 18:06

Lainaus: SuitcaseBaby

Rakkaus = Siouxsie and the Banshees, The Cure, Joy Division, Bauhaus, Christian Death, Virgin Prunes, Xmal Deutschland, Sex Gang Children, Alien Sex Fiend, Tones on Tail.
Vanhanliiton goottiestetiikkakin on kovin viehättävää.

Hei siistiä, että lisää vanhan linjan edustajia löytyy täältäkin välillä!
Kirjoittanut: Wolff (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.12.2008 14:00
En oikeen osaa määritellä oonko gootti vai jotain muuta. Mutta kauhu, vampyyrit ja ynnä muut sellaiset on aina kiinnostanu ihan pienestä. Monta vaihetta oon tänne asti pääsemiseen käyny. Ja kuten muistakin kirjoituksista, oon mäkin ollu aina se syrjitty ja outo, mistä on pysytty kaukana ja puhuttu pahaa.
Musiikkimaku on ollu joskus pienempänä siinä poppiin suuntautuneena, mut joskus nelos vitosella huomasin Nightwishin ja pidin siitä. Lisäks tuli HIM ja muita sen tapasia. Vaikka sillon "vihasin" kaikkee raskasta musiikkia(en ees ollut kuunnellut sitä mitä ny jokku luokan hevarit aina soitti sitä) oon nyt löytänyt itteni kuuntelemasta sitä. Se sittenkin oli se mun juttu.
Huomasin et kuinka paljon olin pienessä ajassa kutosen ja seiskan välisessä kesä lomassa muuttunut. Pukeutuminen muuttui koko ajan tummemmaksi ja tummemmaksi. Hiukset värjäsin vaaleista eka ruskeaks ja sitte mustaks. Sellasina ne saa pysyäkkin Ja kuten edellä mainitsin musiikki muuttui kokonaan raskaampaan suuntaan.
Ja netistä olen tutustunut gootti tyyliin, tännekkin. ja rekisteröidyin vaikken mikään truegootti oolekkaan, tai kuka tietää > niin olen tyytyväinen näin.
Kirjoittanut: UndyingDreams (Mister Halloween 2008)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: UndyingDreams
  • Lähetetty: 07.12.2008 20:46

Lainaus: Yölintu

Sikäli vähän ihmetyttää tämä homma täällä. Uskoisitte jo ihmiset että Nightwish EI ole gootti musiikkia..

Lainaus: Piiskansiima

Minä olen ainakin metallin kuuntelija henkeen ja vereen, ja silti kirjoittelen täällä

Mutta Yölintu on silti oikeassa joten ei tarvi lollotella. Ethän sinä ole väittänyt Nightwishiä goottimusiikiksi. Eikä täällä kukaan puhunu siitä, saako metallia kuunnella vai ei, vaan siitä, miten eri bändit pitäisi luokitella
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 07.12.2008 21:35
No siis mustahan tuli g00tti ku kuuntelin Dimmu Burgeria, Crädöl of Friesia, Children Of Bottlea ja Sikstinain Aissia Sit mä rupesin pukeutumaan kokonaan mustaan ja rupesin viiltelemään itseäni samalla kun mun lemmikkilepakko onanoi. Uhrasin sen sit saatanalle myöhemmin Se on mun halinalle Sit mä kans kuuntelen Nightfishiä!

Juu siis niin... En muistaakseni ole tänne rustaillut, ja mikäli olen, niin fck I care!

En ole ikinä itseäni laskenut gootti -sarakkeen sisälle vaan kauas siitä. Alakoulussa olin täysin tavallinen poika ja käytin täysin tavallisia vaatteita, joskin pastellit jätin muille. Yläkoulussa muistaakseni käytin suht normaaleja, joskin hiukan löysähköjä vermeitä. En halunnut vaatteideni kiristävän. :P Yläkoulun loppupuolella pukeuduin muistaakseni suht asiallisesti, mikä tahtoo sanoa suorat housut & kauluspaita. Syytä tähän en osaa sanoa, mutta sille ei voine mitään. Yläkoulusta päästyäni ja aloitettuani töiden teon, alkoi pukeutumiseni vaihtaa suuntaa punaiseen suuntaan ja siitä hivuttautui sekaan musta. Näin alkoi musta-punainen kauteni jolle ei vielä ainakaan näy loppua. En tosin koe että asusteeni olisivat niinkään erikoisia...

Musiikkipuolelta olen kuunnellut vuodesta 2000 saakka Joy Divisionia sekä Curea. Ne ovat ainoat jotka ovat vuosien jälkeen vieläkin kuuntelussa. Erinäisiä metallikiekkoja on ollut pyörityksessä myöskin, ja nyt on kuunteluun siirtynyt astetta funkimpaa ja folkimpaa musiikkia. Samoin toki saksalainen industrial, David Bowien ohella. En voi väittää kuuntelevani vain tiettyä genreä, saati genren alalajia vaan musiikkimieltymykseni vaeltelee reunasta reunaan. Yhtenä päivänä saattaa löytyä kuuntelusta Diana Rossia & Scissor Sisters ja seuraavana päivänä Rammstein, Pain tai Cannibal Corpse. Toki vanhat goottipumput kuten Bauhaus ja Division pyörivät aivat kuten LAM & Covenantkin. Summa summarum voinemme todeta etten helvetti vieköön osaa päättää mitä kuunnella.

Ajatuspuolta en viitsi edes lähteä luetteloimaan, sillä istuisin illan koneella kirjoittelemassa ja tuskin ketään kiinnostaa lukea paria tuntia allekirjoittaneen mietelmiä.
Kirjoittanut: warheart (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 18.12.2008 23:24
En oikestaan tiedä miten minusta tuli gootti... Tykkään vaan pukeutua niin ja kuunella sellasta musiikkia. Sitten vaan kaveri sano että oon selkeesti gootti. sit tajusin sen itekki
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 11 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit