Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottisisustus

Kirjoittanut: Morso (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 01.12.2010 18:20

Lainaus: Mae Angela

Minkälainen pöytäkasvi olisi sopiva viininpunaiseen teemaan?

Orkidea. Niitä löytyy melkeinpä kaikissa väreissä, eikä hoitokaan ole vaikeaa, kun muistaa muutaman perusjutun. Myös joku lihansyöjäkasvi voisi olla kiva, ainakin, jos kesällä haluaa kärpäsistä ja muista ötököistä eroon.
Kirjoittanut: Kalmankoura (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 17.01.2011 13:52
Mie oon ny vihiroin alkanu vähä enempi panostammaa kämppäni sisustamisee ko en aio enää muuttaa ympäri Suomea. Punasta ja mustaa ny oi ollunna vuasikauret, muttta ny sitä on verhojen ja petivaatteiden lisäks matois ja pöytäliinoiski, ja tuata violettiäki löytyy ko o tullu hommattuu violettei verhoi ja sohva o vähä sen sävyne, liian vääh sitä väriä viel. Violetti mattoki ois hakuses.

Muuten sitten löytyy erilaisii kynttiläkippoi ja -jalkoi. Isoi ja pienii. Huonekalut ois tarkotus vaihtaa joissai vaihees tummemiin ja tyylikkäämpii.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 28.01.2011 14:18
En ole ihan varma onko tämä paras mahdollinen aihe tälle, mutta minulla on laaja teevalikoima, mutta edes meikäläisen teesnobin koulutettu nenä ei enää tunnista vain hajun ja koostumuksen perusteella kaikkia eri teelaatuja purnukoistaan. Eli etsin nättejä etikettitarroja. Sellaisia jotka voi purnukoihin liimata ja joihin voi kirjoittaa mitä missäkin on.
Kaikki etikettitarrat mihin olen törmännyt ovat olleet kammottavia. Pastellivärejä, kukkasia, skottiruutua, joulutonttuja... Arght. Onko kellään siis tullut vastaan mitään kauniita etikettitarroja? Mistä kannattaa katsella? Tiimarissa oli joskus jotain nättejä, mutta viimeksi kun kävin niin sielläkin oli vain kaikenmaailman glitteritähtisöpöilyjä. Vai olenko ainut mummo joka tarvitsee etikettejä purnukoihin? Etiketeissäni ei siis tarvitse olla pääkalloja ja Victoria Francesin pitkähampaisia tytsyjä, mutta olisi nyt edes nättejä kuvioita tai sitten vain ihan pelkistettyjä ilman mitään ylimääräistä.

Olen nyt siivonnut ihan hirveästi roinaa pois kaapeista ja ihanaa kun vapautuu tilaa. Luulisi että noista rojuista voisi kirpputorilla saada muutaman eurosen takaisinkin. Lisäksi olen uusinut vähän säilytyssysteemejä. Tavarat ovat nyt kaapeissa paljon järkevämmässä järjestyksessä ja kaikki on siististi erilaisissa koreissa ja lokeroissa, eikä pikkuesineitä vain pyöri pitkin kaappeja. Nyt metsästän kirpputoreilta ainaisen teepurkkimetsästykseni lisäksi säilytyspurnukoita joihin saisi makaroonit, riisit ja vehnäjauhot turvaan. Alkaa jurppia kun etenkin nuo vehnäjauhopussit räjähtelevät pitkin keittiön kaappeja, vaikka ne miten kietoisi muovipusseihin.
Kirjoittanut: Lunatica (Nimetön)
  • Lähetetty: 28.01.2011 15:30
Tänä viikonloppuna on muutto isompaan asuntoon, joten myös sisustus muuttuu täysin mustasta violetin, mustan ja valkoisen väreihin Uusiksi menee matto, verhot ja toivottavasti myös päiväpeitto jossain vaiheessa Odotan jo innolla että pääsee shoppailemaan Ikeaan ja muihin sisustus putiikkeihin
Taidan tehdä verhot itse..
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 28.01.2011 18:30

Lainaus: Lunatica

Odotan jo innolla että pääsee shoppailemaan Ikeaan ja muihin sisustus putiikkeihin

Olenko ainut joka vihaa Ikeaa palavalla raivolla? Iso vaikutin on ekohippeily, mutta muutenkin se on aika yök. Tunnustan että minullakin on pari Ikeasta ostettua juttua kotona, pikkupöytä ja irtohyllyt, mutta enää en menisi sinne ellei ole ihan pakko. Se on jotenkin ihan järjettömän ahdistava paikka, ja vaikka ekohippeilyn sivuuttaisinkin, niin tuskin silti viihtyisin siellä.

Mistä muuten ihmiset yleensä ostelevat juttujaan? Käyvätkö kaikki Ikeassa? Tiedättekö jotain pieniä sisustusputiikkeja täynnä ihanaa tavaraa? Mistä ovat lempihuonekalunne ja ideanne kämppään tulleet?

Itse olen ehdottomasti kirpputori-ihminen. Lisäksi on vaihtokaupat kavereiden kanssa, mutta lempielementtini kämpässäni on isoisäni vanha työpöytä. Tämä pöytä on järjettömän iso ja vie tilaa, mutta en luopuisi siitä mistään hinnasta. Tummaksi petsattua tammea, vielä silleen sopivasti kulunut, että näkee miten pöydällä riittää ikää ja on käyttövuosiakin takana. Ah, kauneus.

Kirppiksien lisäksi pienet putiikit viehättävät kyllä. Yksi mitä on pakko ylistää, on Moon River Interior Turussa. http://www.moonriver.fi/
Paljon Mucha-aiheisia juttuja, persoonallisia tyynyjä, Chat Noiria kaikissa muodoissa ja kaikenlaista kaunista. Kannattaa ehdottottomasti tutustua. Kaupan sivut ovat vähän kömpelöt, mutta voin vakuuttaa että putiikki on mitä viehättävin jos paikan päällä käy.
Kirjoittanut: Lunatica (Nimetön)
  • Lähetetty: 28.01.2011 20:48

Lainaus: Giffirt

Kirppiksien lisäksi pienet putiikit viehättävät kyllä. Yksi mitä on pakko ylistää, on Moon River Interior Turussa. http://www.moonriver.fi/
Paljon Mucha-aiheisia juttuja, persoonallisia tyynyjä, Chat Noiria kaikissa muodoissa ja kaikenlaista kaunista. Kannattaa ehdottottomasti tutustua. Kaupan sivut ovat vähän kömpelöt, mutta voin vakuuttaa että putiikki on mitä viehättävin jos paikan päällä käy.

Kiitti vinkistä Kävin nettisivuilla ja ekan 2min sisään löysin upeet tuikkulampetit Sopis hyvin eteiseen seinälle peilin molemmin puolin Pitää pyörähtää paikan päällä heti kun tulee aikaa
Kirjoittanut: Cadiferus (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.02.2011 18:10
Huone. Suhteellisen synkkä ja kotoisa kotiluola. Yksi seinä on tapetoitu mustaksi, toinen tumman liilaksi. Valkoisten kaappien valtaamassa seinässä olis kyl parantamisen varaa, mut no, ehtiihä sitä sit sisustella~ Mustat pitsiverhot löytyy ja lattialla sellanen kiva hapsukarvamatto :> Seinällä pari taulua, pöydällä itse maalattu kynttelikkö, muutama kaktus ja traakkipuu Vilho sekä muuta mukavaa.
Tuli tuossa muutama viikko sitten hamstrattua kasveja, kun näytti pöytä niin tyhjältä. Nyt niitä on sitten 5 rivissä! Muutama kaktus oli jo alunperin.
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 12.03.2011 21:54

Lainaus: Giffirt

Olenko ainut joka vihaa Ikeaa palavalla raivolla?

En minäkään kyseisen ketjun tuotteisiin ole mitenkään umpirakastunut. Välillä sieltä saattaa löytää jotain ihan kivaa, joskus jopa nättiäkin, mutta yleisesti ottaen Ikean tarjoama skandinaavisen kekseliäs nykymuotoilu ei todellakaan kuulu suosikkeihini.

Itse asustan vielä toistaiseksi äipän ja iskän kanssa samassa kodissa, joten vapaus sisustaa rajoittuu lähinnä omaan huoneeseeni. Täältä löytyykin suuri ja sekalainen kokoelma kaikkea kummallista tavaraa, joka kielii jonkin sortin materialismista. Rakkaus vaatteisiin, niiden tekemiseen ja taiteeseen näkyy useimmiten siitä, että kaikki on hujan hajan pitkin huonetta jos en ole kerennyt siivota '
Eniten tässä huoneessa raivostuttaa semmoinen hemmetin iso ja ruma kaappi, mutta eipä sille enää viitsi alkaa mitään keksimäänkään. Lisäksi harmittaa se, että muksumpana sisustusintoisena tyttönä tuli haalittua koriste-esineitä Tiimarista ja muista vastaavista paikoista. Pienellä etsimisellä ja kärsivällisyydellä kun löytäisi paljon persoonallisempaa tavaraa kirpputoreja kolutessa. Nyt osa tavaroista, esimerkiksi yltiötylsä kynttilänjalka, odottaa korvatuksi tulemista.
Kirjoittanut: Lily-Ivy (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 29.10.2011 14:25
asustelen yhä samassa huoneessani joka sisustettiin ja tapetoitiin kun olin 7-v... että siinä vaaleanpunaisen ja valkoisen harmoniassa kaipaisi hitusen särmää kun verhotkin on sellaset valkoset pitsisiset.. :< vanhanajan mummonkamari, mutta kun kohta muutan kuitenkin pois niin ei ole järkeä kovin suuria muutoksia tehdä.
Kirjoittanut: TheSecret (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 30.10.2011 11:38
Lueskelin tuossa noita ihan ensimmäisiä, vanhoja viestejä, ja sielä olin viitisen vuotta sitten kitissyt kuinka huoneeni vanhempien luona on ihan kamala... No, ehkä nyt on aika vähän päivittää tietoja. Neljä ja ... suunnilleen puoli vuotta sitten muutin omilleni, ja silloin olen päässyt toteuttamaan juuri sellaista sisustusta mitä olen itse halunnut. Sisustaminen kuitenkin on kallista ja olen muutellut suhteellisen tiheään tahtiin, joten ei ole päässyt toteuttamaan kaikkea mitä ehkä haluaisi. Ja ensivuoden puolella olisi vielä kerran muutto edessä, kun keräämme mieheni kanssa romumme saman katon alle, joten säästän rahaa siihen, jotta voin alkaa sitten sisustamaan yhteisestä kodista sellasta kivaa pikku pesäluolaa.

Mä oon saanu haalittua ihan kivoja huonekaluja, löysin keväällä kirpparilta tosi hienon kirjahyllyn. Sellasen melko massiivisen, tummaa puuta, missä on riittävästi tilaa kirjoille (sitä todellakin tarvitsen ) Ja alhaalla on parit kaapit ja vetolaatikot, joten samassa on paljon säilytystilaa. Ja siinä on myös hieno, pikkuinen lasikaappi ^______^ Elokuvakokoelmilla on omat hyllynsä. Ne löytyi kanssa kirppikseltä, ei ole ihan yhtä hienot mitä tuo kirjahylly mutta suurinpiirtein saman värisiä joten se riittää. Ja ne on tosi käytännölliset, elokuvat menee tosi kivasti niihin. Paitsi että pian tulee taas sellainen ongelma että kumpikin hylly on täynnä, ja pitää alkaa miettimään että mitäs sitten...

Värimaailma, joka mulla on lähimpänä sydäntä, on mustan ja violetin yhdistelmä, mutta jonkin verran mulla on myös tummanpunaista/viininpunaista eksynyt mukaan, koska violettia on toisinaan vaikea löytää. Ja hopeiset pienet yksityiskohdat, kuten esim. kynttilänjalat, sopivat sekaan tähän väritykseen. Mulla on nyt oikeestaan suurinosa tekstiileistä, kuten verhoista, pyyhkeistä jne. juuri tätä musta-violetti-värimaailmaa. Paitsi päiväpeitto. Se on sellanen harmahtava missä on japanilaisia merkkejä. Sen voisi ehkä jossakin välissä uusia. Mun mies vihaa suunnattomasti päivän valoa, se on omassa kämpässään ampunu sellaset paksut mustat pimennysverhot nitojalla ikkunaan kiinni.... heh. Mä en ehkä ihan niiiin synkässä halua asua, ja ennen kaikkea haluaisin että meikkausvalo on luonnonvalo. No, meillä on vielä aikaa neuvotella että kuinka toimitaan

Seinille mä haluaisin hirveesti julisteita vanhoista kauhuelokuvista, noi elokuvat kun on mulle sellanen juttu mikä on lähellä sydäntä. Kauhu varsinkin. Tai ehkä hienompaa ois vielä kehystää ne. Mä oon hirveesti kuolannu noita julisteita, mutta vielä en ole yhtään ostanut. Mieluisia on yllättävän vaikea löytää, ja netissä shoppaillessa postikulut tekee paketeista yleensä sen verran kalliita että on jäänyt hankkimatta. Harmittaa myös, kun Oulun Alppisstorella olisi ollut upea juliste -31 vuoden Draculasta, mutta liian pitkään pähkäilin että ostaako vaiko ei, ja nyt paikka sulki ovensa. Ei pitäs liian kauaa pähkäillä...

Kynttilöitä ja kynttilänjalkoja mä hamstarilen aina kun löytyy kivoja ja on taskunpohjalla turhia hiluja. Nyt halloweenin aikoihin mä löysinkin tiimarista tosi hienoja pääkallokynttilöitä, niitä ei kyllä raaski polttaa. Suitsukkeet on kanssa tosi kivoja, ja niitä mulla olis kanssa aikamoiset varastot, mutta ei pääse polttelemaan kun miehellä on astma. No, ei voi mitään. Vanhat viinipullot on kanssa kivoja kynttilänjalkoja, niinkuin täällä on aikaisemmin jossain puhuttukin. Ja mä tykkään hirveesti myös Elysee- kuohuviinipulloista Niihin kun laittaa kuivia ruusuja, niin on tosi kivan näköstä. Tosin nyt mulla ei oo kun muovikukkia, kissa heitti lattialle edelliset.

Meikkipöytää mun pitäs vähän muokkailla kyllä. Se on sellanen kaluste mikä on matkustanu mun mukana aina siitä asti kun lähdin vanhempien luota, joten se on vähän erityyliä kuin ne mitä olen itse myöhemmin hankkinut. Muut huonekalut on tummia, mutta tämä on valkoinen. Voisin sitten tulevan muuton aikoihin, kun muutenkin laitetaan kaikkea uusiksi, niin maalailla sen osittain mustaksi mutta jättää jotain kivoja valkoisia kuvioita sinne tänne. Tai jotain, vielä on aikaa ideoida.

Mä olen myös parantumaton halloween- ja kauhuhöperö, joten teen hyvin herkästi tämän teeman heräteostoksia... Hirveen mielelläni kantasin kotiin kaikenmaailman b- luokan kauhuleffojen rekvisiittaa, mikä monen mielestä varmaan näyttää melko tökeröltä... Mut mä jaksan uskoa siihen että jos ne virittelee kivasti, niin kyllä ne sit kivalta näyttää
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit