Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottisisustus

Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 07.11.2011 13:13
Löysin netistä ihanan mustavalkoisen kuvan. Saankohan painattaa siitä taulun omaan käyttöön? Missä sellaisen voisi teettää ja paljonkohan maksaisi? Tyyliin joku 100cmx120cm.
Kirjoittanut: Usvatuuli (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 07.11.2011 13:55
Tähän keskusteluun onkin ihan pakko lähteä osallistumaan.
Muutettiin avokin kanssa yhteen vähän aikaa sitten ja kiitän jumalia siitä että hänellä ei ole mitään haluja puuttua sisustamiseen. Olen siis saanut täysin vapaat kädet asian suhteen. Kolmiossa riittääkin tekemistä ja kun rahaa on vähän tämä projekti tulee kestämään. Kirpparit ja kierrätyskeskukset ovat mielestäni köyhän sisustajan parhaita ystäviä. Meidänkin kierrätyksestä ostettu musta kotimainen kangas sohva, pestävillä irtopäällisillä, makso vain 50€ kotiinkuletuksella, olen siitä niin onnellinen muuten olkkari, jossa on meillä myös sänky, on musta viininpunainen. Muuten kalusteet on tummanruskeaa puuta. Sohvapöytänä on vanhan työkaverini tekemä ruumisarkun mallinen pöytä jossa on kirkas pleksi kansi, sinne sisälle on aina kiva mielialan mukaan vaihdella kaikkea kivaa esineistöä, joka sit valaistaan paristoilla toimivilla "jouluvaloilla". Muutenkin on tullut kerättyä mukaansa kaikke melko persoonallista ja omaa tyyliä kuvastavaa tavaraa ja kalua.Kirjahyllyn olen väsännyt liimapuulevyistä itse kun ei muuten löytynyt mieleistä ja tarpeeksi muuteltavissa olevaa.
Keittiö on violetti valkoinen...siis kaikki paitsi seinät on violetteja, tiskiräteistä paistinpannuihin, no astiat on sentäs mustia
Niin ja syy siihen miksi sänky on olohuoneessa vaikka asutaan kolmiossa on se että molemmat tarvitaan oma työhuone, isäntä musiikin tekoon ja minä käsitöihin. Tämä on tärkeää myös siksi että välillä on sellaista kamaa työskennellessä levällään että kissat on saatava suljettua pois jaloista pyörimästä. Nyt olen sitten koittanut laitella omaa honettani kuosiin ja asia rupesi etenemään kunnolla kun löysin viimeviikolla kirpparilta vanhan tummapuisen apteekkarinlipaston johon olen saanut nyt järjestettyä kaikki askartelu/ompelu tarpeeni. Nurkat ei siis ole enää täynnä epämääräisiä pahvilaatikoita hyvin musta/violetti sävytteinen tästä rupee tulemaan noin muuten. Isännän huone on pahiten kesken. Sinne olis visiona saada punainen ja kultainen fiilis, hauskan tunnelman sainkin sinne jo kun laitoin kattolamppuun punaisen polttimon, mies onneks tykkää ja osaa arvostaa kun jaksan intoilla hauskojen tunnelmien metsästyksestä(auttaa häntä kuulemma musiikin teossa). Keittiössä on muuten sit violetti polttimo kattovalossa. Noilla erinvärisillä valoilla saa helposti hauskoja fiiliksiä tilaan.
Kylppäri on musta valkoinen maustettuna hitusella terästä ja suht isossa eteisaulassa on musta/ hopeinen pitsi teema.
Kuten voi ehkä päätellä olen jokseenkin hulluna sisustamiseen. Oman kodin tekemisestä mieleisekseen on vuosien varrella tullut eräs eskapismini muodoista. Toisekseen tuo kodin ulkopuolinen maailma on suurimmalta osalta visuaalisesti niin kovin ankea, kylmä ja ruma, niin tykkään että on edes yksi paikka missä voin olla kauneuden ja kynttilänvalon ympäröimänä. Kynttilöitä onkin sitten niin paljon että jotkut kaverit jaksavat aina vihjailla paloturvallisuudesta ja kysellä että omistanhan edes sammutus peiton. Niin ja tiedoksi minulla on niitä kaksi ja kaikki kynttilän jalat ovat erittäin tukevia metallisia kapistuksia, onhan täällä nuo kissatkin pyörimässä.
Kirjoittanut: Hohoton (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.11.2011 15:55
Teen puukäsitöisä kirjahyllyn joka näyttää ruumisarkulta. Ope ei kyllä antanu tehä oikian kokosta ko se ajatteli et siitä tulis muka liian synkkä. Se sano et sille jo kuulemma valitettaa siitä ko se antaa oppilaitten tehä puukkoja. Sit opettelen kirjottaa tänne vähemmän omalla murteella että tyypit sais paremmin selevää.
Kirjoittanut: Lily-Ivy (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 07.11.2011 18:52
pientä parannusta hempeään sisustukseeni on tuonut kuivatut ruusut, kynttilät, suht. iso ja hieno kultakehyksinen peili, ihana violetti kiehkurakoristeinen matto sekä tumma viininpunainen päiväpeitto, johon olen suuresti rakastunut.
Kirjoittanut: Harlekiini (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.11.2011 09:08
maalasin huoneen ovet mustaksi ja valkoiset koristekuviot. seinät tummanpunaiset ja todella tummaa punaista tapettia (pystyraidoitus). ikkunoissa koristemaalaukset ja metsänäköala. peilejä joissa koristekuvioita. kynttilöitä, kuivatettuja ruusuja, kaluisteita olen ruiskuttanut mustaksi.
punaiset verhot ja kokolattiamatto.
koristemaalaus tekee ihmeitä halvoille kirpputori/tokmanni kamoille
Kirjoittanut: Hartmann (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.11.2011 03:54
Kun asuin kotona ei oikein ollut mahdollisuutta sisustaa ollenkaan ja nyt kun muutin muutama vuosi sitten soluasuntoon, oli se valmiiksi kalustettu ankeilla harmaa-beige väriakselin vermeillä. Ikkunassa sälekaihtimet ja ikkunaa vastaava seinä on räikeän oranssi.
En ole viitsinyt yrittää köyhänä opiskelijana sisustaa tätä sen kummemmin kuin vain kipata romppeeni kaappiin, mutta kai sitä voisi edes verhot ikkunaan hankkia ja jotain jämerämpää teippiä että saa sen ällön oranssin seinän piiloon. (Jostain syystä julisteet ei normaalilla teipillä tunnu pysyvän..)
Kirjoittanut: TheSecret (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 29.11.2011 07:04
Sinitarra on ratkaisu kaikkeen! Mä oon ite kiinnittäny sillä mitä ihmeellisimpiä asioita seinälle, joskus jopa pieniä tauluja.... Luulis julisteidenkin pysyvän
Kirjoittanut: Lunatica (Nimetön)
  • • Muokkasi: Lunatica
  • Lähetetty: 29.11.2011 11:20
Kehykset julisteisiin Ikeasta ei maksa kovin paljon (Itse työttömänä joten tuloja ei juurikaan ole).
Kannattaa kanssa tutkia kirpparit ja muut antiikkiliikkeet Niistä tekee välillä löytöjä.
Ite olen aika paljon sisustusrojua tilannu Jotexilta. Siellä kun on usein goottiystävällistä tavaraa, verhoista lamppuihin ja mattoihin Ja saa laskulla niin ei tarvii heti maksaa kauheeta summaa Ja sieltä tulee kokoajan tarjouslehtisiä postiluukusta ja samaten sähköpostiin Ellos toinen samanlainen.

Tietysti voi toivoa joulupukilta lahjaksi sisustus tarvikkeita Ja joulun jälkeen alkaa heti alennusmyynnit joita kannattaa käyttää hyödyksi

Sinitarrasta tuli mieleen, jos on tapetit, se jättää ilkeät "rasvaiset" jäljet ja saattaa parhaassa tapauksessa viedä palasen tapettia mukanaan..Mikäli seinissä ei ole tapettia, kokeile 2puolista teippiä Sillä pysyy varmasti!
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • • Muokkasi: Roudatar
  • Lähetetty: 29.11.2011 23:57
Nyt kun on ollut oma ensimmäinen kämppä kohta lähemmäs puol vuotta, niin alkaa jo pikkuhiljaa olla sisustuskin oman mielen mukaista, rahatilanteen mukaisesti kuitenkin. Olkkarin ikkunaan sain eilen verhot. Sivuilla mustat hiukan kiiltävät ryppykankaasta ommellut verhot ja keskellä samanlaiset hopeana. Leveys 140 cm/verho ja pituutta lattiaan asti. Ikkunassa on koko seinän leveydeltä 2 verhokiskoa, joten laitoin niin, että hopeat on taaimmaisessa kiskossa ja mustat etummaisessa, niin sillä pääsee aika paljon leikkimään verhojen kanssa ja saa ikkunan ja seinän kokonaan peittoon. Itse kun tein niin ei tullut kalliiksi ja tuloskin on varsin mieleinen. Samalla eilen ripustin makkarin oviaukkoon kaverilta saadun mustan (vähän rikkinäisen tosin, vaan ei haittaa) hapsuverhon (jesarilla, kun en muuta keksiny ) ikäänkuin vähän ilmettä tuomaan. Oli pieni kriisi ensin, kun ei halunnut kuitenkaan ihan kokonaan sitä jättää eteen, eikä ollut mitään koukkua tms. että olis voinu jättää puoliksi auki, vaan keksimpä viimein ratkaisun, eikä oviaukko näytä niin tylsältä, kun en kuitenkaan halua pitää liukuovea kiinni. Vielä täällä riittää laittamista, mutta nyt tää on jo niin paljon paremman näkönen ja kodikkaampi asua kun vielä kolme kuukautta sitten, kun ei ollut sohvaa eikä edes sänkyä.
Seiniä tekis mieli maalata, vaan tuskimpa MOAS antaa lupaa. Mitä luulette, onnistuiskohan jos latois maalattavalle seinälle vaikka kopiopaperia vieriviereen ja sitten papereille maailaisi jotain kuvioita?
Kirjoittanut: Lunatica (Nimetön)
  • Lähetetty: 30.11.2011 11:38

Lainaus: Roudatar

Mitä luulette, onnistuiskohan jos latois maalattavalle seinälle vaikka kopiopaperia vieriviereen ja sitten papereille maailaisi jotain kuvioita?

Eikö kannattaisi ostaa jostain askartelu,- yms liikkeestä jotain isompaa, maalaukseen/piirtämiseen tarkoitettua paperia, niin ei kulu kallista kopiopaperia? Hermojakin säästää, kun ei tarvitse pienten papereiden kanssa leikkiä
Itse ostin Tiimarista vuosi sitten sellaisen suihkuverhomaisen kankaan, jonka voi laittaa seinälle. Siinä on mustalla pohjalla tähtiä. Leveys on about 120-121cm ja pituus monta metriä...Siittä voi leikata haluamiaan palasia..Itse laitan makkarin rumalle valkoiselle sinälle sitä, koska TYS ei anna maalata seiniä tms. :[ Ajaa sopivasti tapetin aseman. Kiinnitys tarvii tehdä varmaan 2puolisella teipillä...
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit