Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oletko itse tehnyt vaatteita?

Kirjoittanut: MissAnnThrope (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 04.12.2008 21:29
nyt on parasta aikaa työn alla (hyvin alkutekijöissään) pin-up henkinen kirkkaanpunainen mekko. Toivottavasti onnistuu.
Kirjoittanut: Morytania (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.12.2008 17:29
Joo. Vaatteiden korjailu sujuu suht kohtalaisesti. Ommellutkin olen kyllä: mm. erilaisia paitoja väljillä hihoilla ja rintaröyhelöillä (lähinnä viktoriaanista tyylia haeskellen), bondage vestejä pitkähihaisiin paitoihin yhdistellen, housuja mustasta farkkukankaasta, puuvillasta tai sekamateriaaleista. Niihin on vain melko vaikea löytää renksuja tai muuta (hakee rautakaupasta roinaa ja väsää ne renksuiksi). Remmejä on helmompi laittaa ja niihin ei tarvitse nähdä vaivaa niin paljon, tosin kuin renksuihin.
Mustaa PVC:tä saatan säkällä löytää kirpputoreilta, yleensä puran vaatekappaleen ja teen uutta. Kaavatkin saa aika näppärästi.

Yleensä joku Eurokangas on kantapaikkani kankaiden ostossa. Onhan Helsingin Kampissakin ihan nätti kiinalainen kangasliike, jota yksi oikein mukava kiinalainen nainen pyörittää. Sen kanssa pärjää enkulla. Sieltä olen joskus ostellut mustaa satiinia ynnä muuta. Metrin tilkku oli kai jotain 16 euron luokkaa.
Yleensä kun haluan tehdä jotain uutta, haen netistä kuvia halutusta vaatteesta. Jos vaatteita on useampia, sovitan kokonaisuutta kuvankäsittelyohjelmalla, tosin hiukka epätarkasti. Joihinkin kauppoihinkin on ihan kiva mennä tutkimaan kaavoja ja rakenteita.

Nyt olis jouluksi toivossa uusia ompelutarvikkeita. Parempi konekin voisi olla kohdallaan.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 12.12.2008 12:15
Jonepeikolle kutomani musta kaulahuivi valkoisin Maltanristein + musta-valkoisin tupsuin edistyy uhkaavasti. Lisäksi ajattelin modata pinkistä, pantterikuvioisesta toppi + minari -kombostani hieman vähemmän päällä roikkuvaa versiota. Funtsin jopa että tuosta hameesta voisi tehdä klubeille sopivat hotpantsit. Hotpantsit/shortsit ovat vähän kuin tavaramerkkini välillä, joten miksipä ei?
Kirjoittanut: Gottero (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.12.2008 12:33
Onko kukaan löytänyt muuta PVC-kangasta (vaatteita varten) kuin tuota Eurokankaan ehkä vähän pehmeää ja ei-niin-kiiltävää kangasta. Eli haussa olisi mustaa PVC-kangasta tai oisko paremminkin vinyyliä, jota vaatevalmistajat käyttävät, esim. Lip Service. Onko kellään mitään tietoa? Vanhoista vaatteista tietyy saa, mutta nyt kangasta tarvittaisiin vähän enemmän.
Kirjoittanut: eyrie (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.12.2008 11:15
Nyt olen taas saanut itseeni intoa ruveta taas kyhäämään jotain. Osaksi tosin pakon edessä, kun pitää tehdä tekoturkiskeeppi wanhoja varten. Olin pitkään ihan epätoivoinen kun ei löytynyt sopivaa tekoturkista sitä varten, mutta sitten löysin Iso-Roban Fidan kätköistä sellasen jättikokoisen mustan tekoturkisliivin, josta kun pistää vähän leikellen saa oivaa materiaalia. Eikä maksanutkaan kuin 3,70e ! Halvin keeppi ikinä!

Toinen homma olisi sitten tehdä jonkinlainen kotelomekko. Materiaalina olisi polkadot-hame, jonka ostin eurolla Fidan outletista. Materiaali taitaa riittää juuri ja juuri, ois kiva saada valmiiksi joulujuhlia varten, mutta eipä taida ihan niin nopeasti toi mun ompelu käydä .
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 13.12.2008 11:38

Lainaus: Heetteri

SirMarylee
Minkämoista? Pix plix!

Tanssien jälkeen lisäilen kuvia irc-galleriaan, joten sieltä saa käydä kauhistelemassa ja ihastelemassa kuten tahtoo
Mod: Mutta keskeneräisestä työstä surkeaa välimateriaalia lisätty galleriaan tänään ihmeteltäväksi: OOH!
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • • Muokkasi: Faith Black
  • Lähetetty: 17.12.2008 19:59
Ompelin juuri Eurokankaasta ostamastani violetista kiksukarvasta säärystimet itselleni.
Pitää kyllä vähän kehaista, että ovat oikein hienot!
Harmi, kun ei ollut pinkkiä kiksukarvaa! Pitää näemmä tilata sellaiset Morticiasta.

Edit: Tuli tässä mieleen, että kun tuota karvaa jäi aika reippaasti, niin jos joku haluaisi violetit säärystimet omille mitoilleen, niin saattaisin tehdäkin... Tietysti pientä maksua vastaan .
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 17.12.2008 20:04
Minä yritin ensin tehdä laukkua, fail. Aditu sentään auttoi, mutta nyt siitä tuleekin pussukka! Noh, yritettiin edes. Laukku-fani-pikkusiskoni ei saakaan uniikkia laukkua, vaan täysin turhan, uniikin pikkupussukan, jolla hän ei varmaan edes tee mitään.

Muuuuutta, päälliskangas on mustaa kuviosatiinia, sisäkangas ihanan psykedeelistä, kelta-mustaa sitruunaprinttikangasta, päälle tulee vetoketju, kolme pronssista kuviokoristelaattaa ja ruskea satiininauharusetti. Avot.

Fail ._.
Kirjoittanut: missEmily (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 19.12.2008 18:50
Pitäisi tehdä mekko itselleni kesää varten, sellainen 50-luku henkinen kellohameella varustettu mekko. Jos nyt jaksais lähteä kangaskauppaan ja löytäis hyvää kangastakin. Nykyisin ei oikein mistään löydä kunnon mekkoja, vaan karmeita henkka&maukka tunikoita. YÖK!
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 22.12.2008 14:39

Lainaus: missEmily

Nykyisin ei oikein mistään löydä kunnon mekkoja, vaan karmeita henkka&maukka tunikoita.

Menee nyt vähän ohi aiheen, mutta Gina Tricotissa on todella usein hyvänmallisia ja nättejä mekkoja, joita ei tarvitse aina edes tuunata! Itse olen ostanut parit koltut sieltä.

Nyt on työn alla vyötärökorsettitoppi henkseleillä seepra-kuosisesta kankaasta. Saas nähdä mikä rätti tästäkin projektista tulee...
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit