Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Oletko itse tehnyt vaatteita?

Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 11.04.2010 17:22
Olen tekemässä koulun valinnaiskurssilla minihametta satiinibrokadista, viktoriaanistyylistä hametta, tyllihametta tuon edellämainitun hameen kanssa käytettäväksi ja vielä pitäisi väsätä joku pusero, jotta saisin tuon kurssin vietyä kunnialla läpi. Vähintään neljä työtä kun pitää olla tehtynä ja kiirettä piitää, jos mielin ehtiä saada nuo kaikki valmiiksi ensi kuun alussa olevaan muotinäytökseen mennessä.

Samaan aikaan valmistan myös kotelomekkoa asiakastyönä. :/
Tämä kevätlukukausi on aina kamalaa hullunmyllyä.
Kirjoittanut: aNightingale (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 29.04.2010 21:39
Työn alla pitkä hyvin yksinkertainen pitkä hame ja siihen hieman (huom, vain hieman) korsettia muistuttava toppi. Ajatuksena pistää kevätjuhlaan. Ja mietin tässä, mitä tekisin koulun konserttiin... Vai olenko liian laiska ja ostan kaupasta.

Yleisimmin selaan vain käsityölehtiä/ -kirjoja ja valmiista malleista restauroin omanlaisia, en jaksa itse hommailla kaavojen sun muiden parissa... En ole tarpeeksi hyvä...

Suurin projektini on varmaan tähän mennessä ollut morsiusneitopuvun väsääminen serkulle... ja tähänkin käytin helppoa valmista kaavaa.
Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.04.2010 00:23
kylhän noita tulee tehtyä kun vaatetusalalle oon hankkiutunu :P
Tähän asti on tullu tehtyy 2 hametta, huppari ja kauluspaita. Sit tosiaan niitä rannekkeita mistä täälläkin olen puhunut..
Kirjoittanut: Demonita (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.05.2010 19:05
Itse en osaa ommella lainkaan. Harmittaa, kun olisi kiva tehdä itse varmasti mieluisia ja persoonallisia vaatteita. Voisi alkaa teetättää tuon taidon omaavilla kavereilla vähän persoonallisempia vaatteita, kun itsellä on sen asian suhteen peukalo keskellä kämmentä
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 07.05.2010 09:32
Tarkoitus olis sen kahden viikon aikana, joka jää työharjoittelun loppumisen ja ylppäreiden väliin ommella hame tylleistä jotka on ollu luoja ties kuinka kauan jo kaapin perukoilla odottamassa. Ja lisäksi vielä ehkä vähän muokata jotain vanhaa paitaa/ostaa uusi paita sen seuraksi ylppäreitä varten. Saas nähdä mitä tulee. Hameessa ei sinänsä mitään erityisen vaikeaa, kun päätin tehdä idioottivarmalla konstilla: ompelen vaan tyllit kiinni kuminauhaan jolloin, se toimii ikäänkuin päällyshameena, tai miksei joskus alushameenakin, jos tarve vaatii. Ongelma vaan on se, että kun mulla on viininpunaista ja mustaa tylliä, niin en osaa päättää kummin päin ne ompelen. Musta vai punanen päälle, niin, että toinen väri pilkottaa enemmän tai vähemmän sen toisen alta. Onko mielipiteitä kummin päin tekisin?
Kirjoittanut: Embize (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.05.2010 15:49
Osaan ommella vähäsen ja hainkin vaatetusalalle. Pääsykokeet olivat ihan vasta ja toivottavasti pääsisin sinne Olen ommellut itselleni avustuksella korsetin, hameen ja boleron. Ompelisin muuten enemmän, mutta en kovin hyvin osaa.
Kirjoittanut: Chastel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 08.05.2010 16:16
Roudatar: Entäs jos ompelet hameesta käännettävän, niin että voi aina valita kumpi väri tulee päälle? Esimerkiksi jotenkin niin, että ompelee mustan ja punaisen tyllin yhteen, ja säätää sen kuminauhan sinne väliin. Näin varmaan itse tekisin, sillä tykkään monikäyttöisistä vaatteista.
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 09.05.2010 02:21

Lainaus: Chastel

Entäs jos ompelet hameesta käännettävän, niin että voi aina valita kumpi väri tulee päälle?

Tämä ois yks hyvä vaihtoehto... Mutta en sitten tiedä miten se toteutuu kun sen alemman tyllin pitäsi olla pidempi, että se "pilkottaa" sieltä alta.
Kirjoittanut: Kaysa (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.06.2010 19:25
Okei, olen ompelukoneen kanssa täys tura, jotenkin ne pakolliset rättikässän työt sain tehtiin äitin ja opettajan avustuksella tehtyä. Äiti siis on todella hyvä käsitöissä.
Yksi ihan kohtalainen itetehty hame on olemassa, se on musta, polven alapuolelle ylettyvä ja aika leveehelmanen. Aluskangas mustaa vuorisilkkiä (I guess) ja päällä ohutta mustaa kultakoristeista kangasta. Ihme kyllä, mahtuu vielä ja jopa penkkareiden jatkoilla oli, vaikka tein 8-luokalla.
Nyt on iskeny kamala innostus ompelemaan. Harmi kun äiti ei oo kauheen innolla avustamassa, vaikka kyllä heti tarjoutu korjaamaan pikkuveljen tyttöystävän mekkoa..
Penkkariasussa oli tällanen hame: http://www.punanaamio.fi/product_details.php?p=194 4 Oon miettiny, että jos sille jotain tekis, näin varovasti voisin alotella tuunaamisen harjottelun kun hame ei oo hurjan kallis. Tietty aina plussaa jos siitä hyvän sais. Mitä työ suosittelisitte?
Kirjoittanut: momentumi (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 27.06.2010 16:43
En itse ole juurikaan ommellut kokonaisia vaatekappaleita, mutta olen kyllä harrastanut vaatteiden tuunausta eli olen muokannut vanhasta uutta...juuri äsken lisäsin yhden mustan vakosamettihameen helmaan valkoista tylliä ja koristelin helmaa vielä mustavalkoisilla, itsetehdyillä ruseteilla, joista kyllä tuli vähän erikoisia, mutta ovatpahan ainakin itse tehtyjä! Kovin olen ylpeä tuosta aikaansaannoksestani!

Olen nyt syksyllä menossa Vaasaan opiskelemaan vaatetusalaa, kun kiinnostusta oliis vaatteiden ompelemiseen ja haluaisin sitä enemmän oppia...en tiedä tulenko koskaan ammatikseni sitä tekemään, mutta toisaalta kiinnostaisi myös oma yritys, jossa ompelisi oman tyylisiä vaatteitaan ja myisi niitä eteenpäin. Saa nähdä nyt, miten koulu ensin maistuu!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit