Gootti.net

Mistä ruumisarkku?

Kirjoittanut: Lonkeroinen (Nimetön)
  • Lähetetty: 18.06.2009 18:13
Ainakin täällä Turun seudulla kansalaisopisto järjesti ainakin joskus ruumisarkuntekokursseja. Lähinnä siis kai vanhuksille, jotka kokevat olevansa kohta aikeissa poistua, kaiketi... Hmms. Piti itsekin joskus mennä, mutta jätin kuitenkin väliin Mutta kai tollasia diy-ruumisarkku-kursseja muualtakin löytyy... En tiedä.
Kirjoittanut: Andy (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 12.01.2010 14:36
Miekin olen joskus kuullut, että joku opisto järjesti DIY-ruumisarkku!-kurssseja. Kyllä niitä on.
Kirjoittanut: DEADBUNNY (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.11.2011 19:22
Samaa mieltä... Olisihan mukavaa saada musta, sisältä lila-silkkinen arkku huoneeseen, mutta porukat (jotka eivät muutenkaan hyväksy edes mustia hiuksia) joutuisivat varmastikkin hoitoon kun kävisivät huoneessani katsomassa ja huomaisivat arkun... Lisäksi itselläni sen pitäisi olla vielä rutkasti normaalia isompi, koska rakas koirani nukkuu aina kainalossa
Kirjoittanut: Harlekiini (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.11.2011 08:53
kannattaa kysyä vaikkapa paikkakuntasi ammattikoulusta joltain puu-puolelta mitä arkun tekeminen maksaisi, sillä yleensä amis hinnat kattavat vain tarvikkeet. luulisi myös amiksen kautta hoituvan myös verhoilu( jos ei itse osaa) sekä pintakäsittelypuolelta maalaus.

ja jos esim nyt ammattikoulun kautta kyselee arkkua niin ei ehkä kannata olla ihan rehellinen arkun käyttötarkoituksesta vaan sanoa että se menee teatteriin rekvisiitaksi tai jotain vastaavaa.. mutta tajusit varmaan pointin

(Mode muokkasi: ei tuplapostauksia. Voit muokata viestisi sisältöä viestikentän ylälaidassa sijaitsevalla muokkaa-toiminnolla.)
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Verity
  • Lähetetty: 28.11.2011 16:13
Minua ei kyllä jotenkin jaksa ollenkaan kiinnostaa ruumisarkusta tehty sänky. Edes ajatus käytetyssä arkussa nukkumisesta ei vaivaisi, mutta mielikuva olisi jotenkin vain liian kliseinen. Käytännöllisyydestäkään tuota ratkaisua ei voisi moittia. Minne pehmolelut mahtuisivat? Tykkään nukkua kyljellään, eivätkä jalat mahtuisi arkussa koukkuun. Kahden hengen arkuistakaan en ole kuullut, joten rakkaan kanssa nukkuminen ei mitenkään onnistuisi.

Jokin suorakantinen miniatyyriarkku olisi kyllä ihan siisti vaikkapa sohvapöydäksi
Kirjoittanut: KOJ (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.11.2011 22:56
Tuo amiksen kautta hankkiminen kyllä lienee hinta-laatusuhteeltaan paras ratkaisu. Siellä ainakin on tarvittavat ja hyvät välineet projektin toteuttamiseksi. Kurssilla siit tulee sit se ensimmäinen harjotuskappale joka ei sitten välttämättä ole ihan sitä mitä sen haluaisi olevan. Riippuu toki tekijästä, mutta ite en lähtis koittamaan.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 28.11.2011 23:14
Näin itse amiksessa lavasterakentajaksi opiskelevana voisin sanoa, että ainakin minun linjaltani, ja vastaavilta, ruumisarkun tilaaminen onnistuisi varmasti, ja työ tulisi valmiiksi pintakäsittelyä ja sisustaa myöten. Hintaa en mokomalle osaa kuitenkaan sanoa, sillä eivät ne materiaalitkaan halpoja ole. Alle sadan euron ei varmana saa.
Kirjoittanut: Harlekiini (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.11.2011 19:50
hinnoista en muuta osaa sanoo ku jotain maalaamisen osalta:
eli oikean kokoisen arkun maalamiseen menee pohjamaalia vajaa 0,5 litraa, pintamaalia about litra jos maalaa kahteen kertaan ja ruiskulla. tollanen määrä maalia maksaa suurinpiirtein 40 euroa, jos ei tule mitään koristemaalauksia lisäksi.
kankaatkin kannattaa itse hommata kun tietää arkun mitat, tai sitten verhoilla itse.

mutta joka tapauksessa säästö ammattikoulun kautta on aika helevtin iso, kun miettii että hautaustoimistossa arkku maksaa halvimmillaan 1000euron pintaan. hieno tapa heittää rahaa menemään maan alle... onko kukaan teistä nähnyt oikeasti mitä tapahtuu kun hautajaiset on pidetty, kukat korjattu pois ja pitäisi täyttää hauta?
kirkko ei näin opeta eikä todellakaan myönnä asiaa mutta arkun kansi pyritään rikkomaan jo täyttö vaiheessa, koska arkun sisään jää tyhjiö ja ajan kuluessa arkku hajoaa itsestään. tämä "tyhjiö" rikotaan yleensä kaivurin kauhalla painamalla arkun kansi lyttyyn kun muutama kauhallinen hiekkaa/multaa on laskettu arkun päälle. Idea tässä arkun rikkomisessa on se ettei uusi hauta talven jälkeen painu montulle eikä sitä tarvitse käydä täyttämään keväällä ja saadaan nurmikko kasvamaan.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 01.12.2011 14:20
Tuli mieleen että onhan noita isoja arkkuja myynnissä vaikkeivat ne ole ruumisarkkuja. Kaipa joku käsistään kätevä saisi niistä duunattua itelleen ruumisarkun näköisen.
Esimerkkinä huuto.netistä löydetty 141cm pitkä puinen arkku: http://www.huuto.net/kohteet/arkku-antiikkia-vuode lta-1847--ei-hintavarausta-lahto-0e/199416660

Kuten Verity tuolla mainitsi, niin ruumisarkku on kyllä aika epäkäytännöllinen vaikka toisaalta ihan hauska hankinta.
Kirjoittanut: NemuritorNoapte (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.12.2011 19:11
Ei muuta kuin lapio käteen))
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit