Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottityyli työelämässä.

Kirjoittanut: Pähkinähiiri (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 20.09.2010 19:54

Lainaus: Giffirt

Melkein aina jos tulee negatiivista kommenttia, lähteenä on keski-ikäinen nainen.

Niinpä, tosin harvemmin heillä tuntuu mistään muustakaan olevan mitään positiivista sanottavaa... Lieneekö se kateutta, heikkoa itsetuntoa, suvaitsemattomuutta, tietämättömyyttä vai mitä, mutta yhtä kriittisiä tuntuvat olevan omia ikätovereitaankin kohtaan... Minusta tyylikkyys työelämässä on sitä, että osaa pukeutua tilanteen ja alan mukaan sopivalla tavalla. Jos esim. mustiin pukeutuminen tai gootahtavat vaatteet ei heidän mielestään sitä ole, niin heillä olkoon oikeus mielipiteeseensä. Oletettavasti he ovat kriittisinä ihmisinä valmiita sitten ottamaan myös itse vastaan kritiikkiä ja ymmärtävät puolestaan sen, että minusta esim. turkki tai liian pieneen vaatekokoon ahtautuminen tai itsensä marinointi hajuvedessä ei ole tyylikästä.
Kirjoittanut: Swiine (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.09.2010 19:12
Mulla ei oo työelämästä muuta kokemusta ku kesätyö ja TET prismassa, elikkä vihree pitkähihanen prisman paita vaan päälle ja kettingit kaappiin pariks viikkoo...
Mutta mua kiinnostais tietää, että tarviiko eläinlääkärin tai biologin ammatissa näyttää vähemmän "huomiotaherättävältä/näyttävältä"? Kun saattaisin sinne tai taide/musiikkialalle hakee lukion jälkeen. Musiikki- ja taidealalla nyt tietty saa näyttää miltä vaan.
Kirjoittanut: Swiine (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.09.2010 19:20

Lainaus: Giffirt

Lainaus: Vaulderie
Kas kummaa, kaikki naljailleet tai tuhahdelleet ovat aina olleet vanhempia naisia.

Erittäin yleinen ilmiö. Kai se on hyväksyttävä, että keski-ikäiset naiset pesevät teinitkin ilkeydessään. Kuulemma tämä johtuu usein kateudesta nuorempia naisia kohtaan,

No joo, mutta mikä estää pukeutumasta nuorekkaasti? Ja mitä hittoa ne sitten vanhenemistaan valittaa? Ei nyt millään pahalla jos joku on täällä keski-ikäinen nainen ja valittaa vanhenemistaan... Ja kyllä mun pikkuveljen kaveritki on mulle varmaan kateellisia, kun ne ei ite voi pukeutuu mitenkää erikoisesti ku massamuoti on nii ihq ja suosittuu. Aina vaa naljailee mulle, blaah. Mutta skidejähän ne on vielä siinä 12-v iässä. Ja sitten ku veikan kaverit on jossai muualla ni pikkuveli on iha kiltti ja (toisinaan) ärsyttävä oma ittensä, eikä mitään valita

Ja nuorilla on oikeus olla nuoria!
Kirjoittanut: Micaelizza (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 26.09.2010 20:35
Olen siivousalalla, joten firman työasu on must juttu, tulee aikalailla heti noottia jos pitää vaikkapa farkkuja eikä työhousuja ("mut ku ne on pesussa..."). Korviksilla, kampauksilla ja meikillä tulee välillä säväytettyä, mutta harvoin sitä tulee itseään aamuneljäksi mitenkään laitettua. Iltapaikoissa sitten taasen olen välillä täysin omissa kuteissani kun ei siellä ole ketään kyyläämässä että onko työvaatteet vai ei. On sitä tullut ripusteltua asiakkaan pesulasta tulleita verhojakin täydessä bilemaskissa ennen baariin lähtöä
Kirjoittanut: Nildrohain (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 25.10.2010 21:34
Omassa työssä on työpaikan puolesta työpaita -hirveän värinen ja pieninkin koko on tosi iso, mutta ei voi mitään. Housut saa sentään olla omat ja ne on aina mustat. Jalassa crocsit, koska joudun seisomaan koko päivän eikä niitä juuri kukaan tiskin takaa näe. Violeteista hiuksista tulee varsin usein kommenttia, mutta muutamaa vaikeasti tulkittavaa lukuun ottamatta on ollut vain positiivista. Olen joskus miettinyt, että vaikuttaako räikeä hiustenväri rekrytointiin, mutta en ala sitä sen takia vaihtamaan. Lävistyksiä meillä ei saisi olla, mutta ei sitä käytännössä valvota -ainakaan, jos ei ole kovin huomiotaherättäviä.
Kirjoittanut: Xavi3ri (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.08.2011 19:23
minä ainakin voin töihini pukeutua aivan niinkuin mieli tekee ja näytän töissä suurinpiirtein samalta kuin vapaa-ajallani. Muotisuunnittelija kun olen niin ei siinä ihmiset kato, että "Voisi vähän soveliaammin pukeutua."
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 26.11.2012 12:13
Itse olen onneksi tällä hetkellä töissä paikassa, jossa voin olla lähestulkoon se, mitä oikeasti olen. Tietysti meikki on vähempi ja vaatteet hieman simppelimmät, mutta mustaa anyway. Toisinaan käytän värikkäämpää yläosaa, mutta sekin on aina sininen tai violetti. Kengätkin pidän mahdollisimman "mitään sanomattomina" ettei asiakkaat pelästy ja muutenkin työn kannalta on helpompi työskennellä niissä "ei näitä tylsimyksiä" -kengissä kuin joissakin Demonian koroissa.. Vapaa-ajalla saakin sitten pukeutua pvc-hen ja mihin lystää.

Ollessani tosin työharjoittelussa aikanani, sain koko ajan kuulla palautetta, että minulla oli liikaa meikkiä (kuulemma ylärajaus kissamaisesti ja pienet piirretyt kulmat liikaa) ja että pitäisi olla vain ripsiväriä ja _omat kulmat_. Noh, siinä sitten koitat rutistaa kulmasi jollakin ruskealla värillä luonnollisemmaksi.
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Necroerotica
  • Lähetetty: 26.11.2012 13:31
Töissä aina työvaatteet.

Olen muutenkin niin ankean ja värittömän näköinen, en yhtään sellainen kaunis ja dramaattinen, joten kukaan ei ikinä uskoisi minua gootiksi. Alan jo itsekin epäillä goottiuttani.
Kirjoittanut: Nyxeria (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.11.2012 17:13
Varmaan helpoin tapa on ottaa musta ja pelkistetty "ei-niin-räväkkä" tyyli hetkeksi käyttöön ja tarkistaa millainen systeemi on. Monissa toimisto-työpaikoissa kukaan ei välitä asiasta, mutta monet yritykset (etenkin ravintopuolen yms. alan) käyttävät joko omia vaatteita, tai vaativat tietyntyyppistä pukeutumista, jotta asiakkaat helpommin tunnistaisivat keneltä kysyä apua (esimerkkinä kauppaketjujen liivit). Näissä yrityksissä ei auta itku (eikä mökötys niinikään) markkinoilla, mutta hienoahan se on, jos saa vähän pistää omaakin tyyliä päälle
Kirjoittanut: Wednesday (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.11.2012 17:35
Nykyisessä työssäni pukeutuminen on todella vapaamuotoista, kunhan ei ole tiellä ja häiritse duunia. Työasuni on yleensä arkinen, kokomusta, pitkä hame ja paita, kampaus siisti. Eli ehkä asu jossa juhliin menisi, mutta ilkeää kuitenkin liikkua ihmisten ilmoilla. Olen henkilökohtainen avustaja, ja työ on pääasiassa ruoanlaittoa, kotitöitä ja shoppailua, joten hiukset on yleensä kiinni, enkä harrasta liehuvia hihoja, tms. Käytän myös aika paljon vanhoja, vähän huonompia vaatteita, joten ei haittaa jos vaikka kastike roiskuu kokkaillessa.
Naama nyt näyttää aina samalta, perusmeikki on vaan niin nopea sutia kasvoille ennen lähtöä pysäkille. Korsetteja en pidä töissä, myös liiat pitsit ja tyllimuhkeudet jää kotiin ja vapaa-ajalle. Pidän työpaikalla aina varuilta jotain henkilökohtaisia tarvikkeita valmiina, kuten käsirasvaa, hiusklipsuja, hiusharja, sateenvarjo, vaihtovaatteita, yms.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 5 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit