Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottityyli työelämässä.

Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 09.05.2010 20:44
Tätä nykyä olen saanut hivutettua omempaa tyyliäni jopa työpaikallekin, rajoitetusti tosin. Liituraitajakku, mustat capri-farkut, mustat korkosaappaat, musta pääkalloprinttipaita ja shokkipunaiset hiukset - herttaisinta on tosin se että kaikki kyselevät aina bändijutuistani, ja ovat tulossa keikoillekin. Ihanaa porukkaa, harmi että pitää heinäkuun lopulla vaihtaa jonnekin toiseen työhön. :'(
Kirjoittanut: Mina (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 10.05.2010 12:15

Lainaus: Freyja-

Lainaus: Constance Culmington
Istumatyössä pystyy hyvin käyttämään vaikka minkälaisia kenkiä, ainoana miinuspuolena että istuma-asento kärsii välillä liian korkeista koroista, ja tämän seurauksena sitten selkä kipeä

Jos pöytäsi sen sallii, ota korkkarit pois istuessa ja käytä tarvittaessa sellaista ergonomiakoroketta. Itse istun työpisteellä usein kokonaan ilman kenkiä(oma työasentoni on kyllä ergonomiasta kaukana, istun mitä vammaisimmissa venkuroissa) ja vedän korkkarit jalkaan vasta kun pitää liikkua johonkin. Säästää sukkiksiakin!

Lainaus on kyllä minulta, ei Constancelta.. Juu, otan nykyään aina kengät pois ja kipittelen crocs-kopioilla ympäriinsä.. Ellei sitten oo oikeesti jtn hienoa meikkiä yms viritystä jolloin kärsin vaan hiljaisuudessa
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 10.05.2010 13:17
Minun töissäni en tyyliäni hirveästi näytä. Kirkkaanpunainen tukkani herättää kyllä huomiota aina, mutta eipä muuten juurikaan. Olen töissäkin välillä kolmessa eri paikassa, joten esim. vammaisia avustaessani tyylini näkyy lähinnä siinä, että vaatteeni ovat mustat. Ulos mennessä tyyli näkyykin enemmän, kun pistän ihan oman ulkotakkini päälle ja omat kengät jalkaan. Kaupan kassalla tyyli näkyy korkeintaan korvakoruissa ja mustissa housuissa. Kolmannessa työssäni voisin kait pukeutua vähän enemmänkin omiin vaatteisiini, mutta en oikeastaan jaksa. Haluan kuitenkin olla töissä mukavasti ja sotkeentumisvaara on kaikissa kolmessa, joten en yleensä laita mitään kummaa päälle.
Kirjoittanut: Kaysa (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 23.05.2010 22:46
Miula ei vielä ole muuta kun kesätöistä kokemusta. Oon siis ollu kansallispuiston luontotuvalla töissä, siellä on aika vapaa tyyli miten mennä, tietysti kun kahvilassa tarjoilee niin leveät liehukehihat ja valtoimenaan hulmuava tukka ei oo parhaita mahollisia juttuja
Välillä oon saanu ihan kivoja kommentteja vaatteistani, muistan ainakin jonkun miehen kysyneen olinko mie maalannu taidenäyttelyn kuvat ja sano vielä että näytän taiteilijalta
Kirjoittanut: Selah (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.05.2010 22:59
Pikkuhiljaa pysyvämpään työelämään siirtyvälle on tässä alkanut askarruttaa mitenkä oman pukeutumisen suhteen tulisi edetä. Siniset hiukset ja pari alahuulen lävistystä eivät tietysti ole niitä helpoimmin suodatettavia asioita, mutta niistä nyt ei oikein auta luopua. Pukeutumisen kohdalla etsin kaapista kyllä niitä yksinkertaisempi housuja missä on vähiten somisteita ja kauluspaita tulee päälle napitettua. it-alalla on monesti totuttu persoonallisenkin näköisiin ihmisiin kuulemani mukaan, mutta kyllä se on aika pitkälti kiinni työpaikan olemuksesta, ikärakenteesta ja pomoista miten töihin voi pukeutua. Farkkuja ja puvunhousuja tuskin aivan heti jalkaani olen laittamassa, vaikka uskonkin että tämä omalta osaltaan karsii mahdollisten työpaikkojen määrää, jotka jo nyt ovat niin kovin kortilla. Maassamme on paljon työttömiä ja tarve osaaville työntekijöille, palkata vaan kukaan ei haluaisi. Saa nähdä miten pukeutumiseni työelämän paineissa tulee muuttumaan vai kestääkö oma pää ja pysyykö lompakko tämän myötä pulleana.
Kirjoittanut: Freyja- (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 25.05.2010 14:04

Lainaus: Selah

it-alalla on monesti totuttu persoonallisenkin näköisiin ihmisiin kuulemani mukaan, mutta kyllä se on aika pitkälti kiinni työpaikan olemuksesta, ikärakenteesta ja pomoista miten töihin voi pukeutua.

Jep, paljon auttaa jos jo hakuvaiheessa saa jotain vähän vinkkiä millainen firma on kyseessä. Olettavasti pelitalossa on vähän eri meininki kuin pankkisoftan pyörittelijöillä, mutta väliin mahtuu aika paljon kaikkea. Myös työtehtävät tuntuvat selkeästi vaikuttavan pukeutumiseen ainakin jollain tasolla, meillä tosin niin pomomiehet kuin rivikoodaajatkin painavat toimistolla bändipaidoissa tmv. jos ne henkilön tyyliin kuuluvat Jos onnistuu pääsemään positioon jossa ollaan vähän tai ei ollenkaan tekemisissä asiakkaiden kanssa, pukeutumisen painoarvo todennäköisesti vähenee aika paljon.

Toisaalta, ihmisten asennevammoilta on joskus aika mahdotonta välttyä. Se, että toimistolla vedetään Crocseissa ja runttuisissa verkkareissa ei valitettavasti välttämättä takaa sitä että joku rekrytoivakin taho katsoisi kieroon lävistyksiä tai hassunväristä tukkaa. Jostain syystä paikoin epäsiistikin ulkonäkö tuntuu olevan "hyväksyttävämpää" kuin massasta poikkeava, siistikin lookki. Itse tosin olen taipuvainen luottamaan siihen että ammattitaito ja sopivuus porukkaan painavat vaa'assa vielä toistaiseksi enemmän kuin ylimääräiset reiät naamassa.
Kirjoittanut: Deceive (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.05.2010 20:32
Ravintola-alla kun saiskin olla juuri sellainen kun haluaa mutta ei. Ketju määrää mitä pidetää päällä. On tukkani ollut joskus vihreä ja ei siitä kauheesti mitään noottia tullu.
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Necroerotica
  • Lähetetty: 04.06.2010 13:49
Kaupan kassana työskentelen, työpaita ja liivi talon puolesta. Housut omat, koska tarpeeksi pieniä ei löytynyt....yleensä Lip Servicen liituraitacaprit. Hiukset kiinni ja meikki hillitympi kuin tavallisesti. Yleensä saan kuitenkin asiakkailta kehuja lilasta ja pinkistä luomiväristä ..
Kirjoittanut: Jenaldo (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 11.06.2010 21:02
Itse olen tämän hetken kesätyössä saanut huomata sen että ne goottireleet saa jäädä ihan suosiolla nurkkaan häpeämään vaikka persoonallisesti saisikin pukeutua (ja olisi suotavaakin). Työpaikkani on nuorisotilalla freelancer taiteilijana, tai näin minut on ainakin tituleerattu. Ainoa asia millä tuon omaa tyyliäni työpaikalle ovat hiukseni mutta muuten vaatteet ovat kauluspaita, farkut ja villatakki linjaa, ihan jo senkin takia etten sotke vaatteitani maaleilla. Kuitenkin saatan saada jonkinmoista keikkaduunia vielä nuorisotoimelta jolloin pystyn jo varmaan käyttämään ihan renksupöksyjä ja vähän raisumpia meikkejä Muuten kesäduuneissa olen aina käyttänyt ihan omia perusreleitä, likaantumisen vaaran tietenkin huomioon ottaen.
Kirjoittanut: Gottero (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.06.2010 22:24
Tänään pääsin tutustumaan gootti-konsulttiin - ainakin itse pidin häntä goottina - ja luultavasti hän majailee täällä foorumillakin. Hienosti oli yhdistänyt tummat vaatteensa violetteihin korkkareihin ja punaisiin hiuksiin jne. Toivottavasti palaverikin meni hyvin Todella tyylikäs näky!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit