Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kengät (3)

Kirjoittanut: SuZiC (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.01.2011 12:54

Lainaus: Piiskansiima

löytyy foorumilta hakutoiminnolla

No höh, en mä löytänyt... Kiitti vinkistä, täytyy kaivella tuolta blogista Nightlifen kenkiä koskevaa juttua.

Yhdyn sataprosenttisesti mielipiteeseesi noista Sellan monoista
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.01.2011 13:51

Lainaus: SuZiC

No höh, en mä löytänyt.

Minä ainakin löysin nitelife-hakusanalla joitain kommentteja... kummaa.
  • Lähetetty: 02.01.2011 13:56
Mä en löytäny haulla muuta kun oman kysymykseni... Mutta jos kerran olet löytänyt positiivisia kommentteja, niin voihan niitä sitten ottaa kokeiluun. Ja täytyyhän tässä kuitenkin testitilaus tehdä, niin saahan siitäkin sitten jotain osviittaa.
Kirjoittanut: Miss Angel (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 02.01.2011 22:55
SuziC
Vika saattaa olla kirjoitusasussa... Nightlife-haulla ei löydy kuin viestisi, mutta Nitelife taas löytyy keskustelua kyseisen merkin kengistä.
  • Lähetetty: 02.01.2011 23:13

Lainaus: Miss Angel

Vika saattaa olla kirjoitusasussa.

No just, suurkiitos tästä On näköjään niin kaavoihin kangistunut, ettei usko silmiään tai vaihtoehtoisesti luku- ja kirjoitustaidossa on jotain vikaa Anyway, tilasin tuolta muutamat koekappaleet, ja katsellaan miltä näyttää...
Kirjoittanut: CharlotteXES (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 04.01.2011 12:25
Mulla on ollut yhdet Sellat, mutta onneksi sain myytyä ne pois. Matsku on nykyään kaikissa tekonahkaa, laadultaan melko huonoa (verrattuna esim. Demoniaan). Saappaiden varsien malli on ihan hirveä, TODELLA superleveä ylhäältä (ei saa edes vedettyä nauhoilla kapeaksi, kun se itse saapas on leikattu niin..). Pohjien matsku on niin pehmeä, että kerää jokaikisen kiven ja lasinsirun. Ja mikä parasta pohjat kerää talvella n. 10 cm paksuiset paakkurat lunta alle
Hyvää voin sanoa, että koot ovat ihan ok:t about samallalailla menee kuin Demonialla. Ja ovat mukavat kävellä. Tosin lesti on aika leveä.
  • Lähetetty: 04.01.2011 12:50

Lainaus: CharlotteXES

laadultaan melko huonoa (verrattuna esim. Demoniaan)

Eli Demoniaa on nähdäkseni haukuttu tosi paljon (vaikka tosi moni niitä kaipaileekin), ja nämä Sellat ovat vielä huonommat laadultaan? On kyllä sen verran ilkeen näkösiä kenkiä, että taidan tarjota nyyrikkejä vaan niiden sijaan. Ja sekin on aika erikoista, että tuollasten saappaiden luulisi nimenomaan olevan tarkoitetun talvikeleihin, mutta jos ne keräävät lunta, niin silloin stiletotkin ovat turvallisemmat
Kirjoittanut: CharlotteXES (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 04.01.2011 13:45
No siis mulla on useat Demoniat, ja hyvin ne on kestäny. Mutta en lompostelekaan niillä joka päivä ja pidän niistä _huolta_. (imo plattarit ei nyt vaan ole mitkään "koulu"kengät, vaikka koulussa en nyt kyllä 10 vuoteen ole ollutkaan). Eli en ihan aina ymmärrä miksi niitä demonioita niin haukutaan.
Kyllähän kengät saa hajoamaan nopeasti, oli ne sitten minkä merkkiset tahansa, jos niistä ei huolehdi... Alin ulkopohja on lähtenyt kärjestä irtoamaan muutamissa (Demonioissa ja New Rockeissa), mutta sen voi liimata itse takiasin kiinni, sen sijaan että antaa irrota enemmän ja jättää repsottamaan jolloin tuloksena on lopullisesti tuhottu kenkä ennen pitkää.
Toisekseen noihin selloihin verrattaessa, esim. mun aika vanhat Ripsawit eivät ole lähteneet halkeilemaan kantapään taitekohdasta toisin kuin ne huomattavasti vähemmän kävellyt Sellat teki...(Täytyy kyllä sanoa, että en tiedä onko varsinaisesti merkitystä, mutta Ripsawit on perustekonahkaa ja Sellat oli pvc-tekonahkaa).

Eikä esim. pennatkaan (niitäkin minulla on useita) ikuisuuksia kestä, vaikka nahkaa ovatkin, ellei niistäkään huolehdi oikealla lailla. Mm. huolin yhdet käytetyt ja niiden nahka oli niin kuivaa, että yksi solkihihna repesi ja katkesi. Tämänkin olisi voinut estää rasvaamalla ne hihnat hyvin ja ajoissa. Olen myös huomannu että heidän nahan laatu vaihtelee aika paljon.

Stilettoihin en ota kantaa kun en semmoisilla pysy pystyssä edes kenkäkaupan lattialla...kiilapohja
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.01.2011 13:59

Lainaus: SuZiC

Demoniaa on nähdäkseni haukuttu tosi paljon

Demonian haukkuminen johtuu monesti siitä, ettei ymmärretä muovikenkien olevan melkoisen huonosti kestäviä. Tokihan Demonian kengissä on hinnat aikalailla katossa laatuun nähden, mutta niin on vaan myös monien kenkäkauppojen monojenkin kanssa. Harva kenkä kestää nykyisin arkikenkänä vuosikausia, jokapäiväisessä käytössä taidetaan puhua enemmänkin kuukausista, ja tämä pätee kaikensorttisiin muovikenkiin, niin Demoniaan kuin Andiamoon kuin Dinskoonkin.

Ehkä hauskinta on kuitenkin vertailu Pleaserin ja Demonian välillä, sama yritys eli Pleaser Usa, inc. valmistaa molempia ja lisäksi monia muitakin eli varmasti tulevat samalta tehtaalta eri merkkien tuotokset.
  • • Muokkasi: SuZiC
  • Lähetetty: 04.01.2011 14:03
Me suomalaiset yleensäkin taidetaan olla aika laiskoja kenkien hoitajia; ainakin olen kuullut useammankin suutarin manaavan sitä, että ihmiset tuo kenkiään huoltoon vasta sitten, kun on jo melkein liian myöhäistä. Itselläkin käy aina niin, että kun huomaan, että kengässä alkaa olla ainesta suutarireissuun, siirrän ne sivuun ja otan seuraavat käyttöön. Sitten kun alkaa olla puoli jätesäkillistä korjattavia popoja, niin vääntäydyn suutarille

Mulla tosiaan ei ole koskaan ennen ollut minkäänlaista ongelmaa stiletoilla talvella, paitsi nyt kun ekaa kertaa köpöttelin mun uusilla New Rockeilla. Se oli toisaan järkyttävää... Eli talvikenkiä ne Maliciat ei ainakaan ole!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 41 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit