Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mitä gootti-tyyli on ?

Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.06.2007 16:11
Eh, "animehahmo" on Mortician Riitta...

Omasta mielestäni Saimista saatiin goottivaatteilla ihan ihmisen näköinen!
Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Lähetetty: 27.06.2007 15:24

http://hiki.pedia.ws/wiki/Gootti
Kirjoittanut: Lovekiva (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Lovekiva
  • Lähetetty: 27.06.2007 19:54

Lainaus: M Chaosbreather

http://hiki.pedia.ws/wiki/Gootti

Tuon olen lukenut ennenkin, mutta silti ihan paras juttu

"Jos kuitenkin havaitset goottiutta lapsessasi, ystävässäsi tai perheenjäsenessäsi, olisi syytä hankkia apua pikaisesti. Hyväksi ensiavuksi käy jälkiabortin suorittaminen yhdeksän millimetrin kaliberisella käsiaseella (Ontelopanoksen käyttö suositeltavaa)."

Jollain ollut hauskaa tuota tekiessä.
Kirjoittanut: diamond_385 (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 28.06.2007 18:01

Lainaus: Ximmo

Lainaus: Kuunsilta

nykyään kyllä on valitettavan paljon teinejä, jotka luulevat olevansa gootteja, kun pukeutuvat mustiin, käyttävät kilon kajaalia ja kuuntelevat metallia ja himiä. voivoi.

Ja tässä mä en näe mitään valitettavaa, jos toinen vaihtoehto on hiphopparien tai joidenkin rnb-scheissea kuuntelevien määrän kasvattaminen. Se, että HIMiä tai jotain 69 Eyesia kuuntelevat pitävät itseään kovinkin goottina, ei ole heidän oma vikansa, vaan se on median tuottamaa nykytodellisuutta. Aivan samalla tavalla se media on luonut "goottiskenen" Yhdysvaltoihin. Nykyään jokainen mustiin pukeutuva nuori, joka kuuntelee Marilyn Mansionia, Rammsteinia tai Nine Inch Nailsia, on jenkkilässä gootti. Kristillisessä USA:ssa se on jo hyvin huolestuttava asia!

Samalla tavalla tuon vampirismin kanssa, media alkujaan antoi goottileiman tietynlaiselle musiikille, koska nämä ihmiset ovat niin synkkiä. Ilmiö alkoi - kuten kaikki populaarikulttuurin ilmiöt - ruokkia itse itseään: "Jos me kerran ollaan synkkiä, niin aletaan ihannoida synkkiä asioita". Eli kun tässä nyt synkistellään, niin miksipä emme ottaisi mallia synkistä elokuvista. Olen jo vissiin toisaalla tällä foorumilla maininnut, miten TSOL päätti antaa jatkossa haastattelut hautausmaalla, kun sai kuulla lehdistön kutsuvan heitä deathrockiksi.

Itse tunnen runsaasti 30-40-vuotiasta goottiväkeä ja heistä kukaan ei koskaan ole millään tavalla osoittanut kiinnostusta vampirismiin, paitsi korkeintaan tykkäävät joistakin kirjoista ja leffoista, mutta niitähän nyt lukevat ja katsovat taviksetkin. Sen sijaan alle 20v gootit nostavat usein tämän vampyyrihommelin esille. Hmmm. Johtopäätös? Kyllä se mun mielestä on nuoremman polven juttu, ei sille voi minkään. Ja tämä on pitkälle myös median aiheuttamaa, sillä lehdistö mielellään näkee kaikki kalpeiksi itsensä meikanneet "vampyyreja matkivina", vaikka ainakaan itse en ole koskaan mitään vampyyria esittänyt, vaikkakin vaaleaa puuteria käytänkin. Kun se lukee lehdessä -> se on totta -> otetaan mallia.

Goottimusiikki puolestaan alkoi puhtaasti punkin äpärälapsena, vaikka mitä väitettäisiin. Kaikki ensimmäiset bändit ovat aloittaneet punkin kautta ja varhainen gootti onkin periaatteessa punkkia synkillä sanoituksilla (Christian Death, Alien Sex Fiend etc). Kenties teini-ikäiset Ramonesia ja 69 Eyesia kuuntelevat nuoret eivät tätä tiedä ja kiistävät jotain, mutta totuus on se, että esim. Schatten-klubilla on jonkin verran keesipäisiä ihmisiä, joiden ulkoasu matkii Batcave-klubin outfitteja.

Aamen. enpä olisi itse osannut tuota paremmin ilmaista.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 12.11.2008 08:17
Tyyli on rakkaus. Rakkaus on voima ja voimalla syntyy vaikka mitä.
Kirjoittanut: Mortica (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 12.11.2008 09:25
Sitä ettei meiän pihalamppu syty kun kävelen ohitse o_O Joko oon (ainaki välillä) liian tumma tai sit se ei vaan tunnista minuu ihmiseks. Mission accomplished! \o/
Kirjoittanut: miikkarocks (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 13.11.2008 16:56
Gootti tyyli on hieno pukeutumistyyli, en nyt tarkoita että tuolla "hieno" sanalla että gootti tyyli olisi ns. "rauhallista" =)
Itse olen enemmän rokkari.
Jos kiinnostaa goottityyli siitä vain sivuille www.backstreet.fi ja www.cybershop.fi
niissä on jotain mutta enemmän niitä löytyy kun googlettaa vaikka sanalla "goottikaupat"
Kirjoittanut: Lacy gloom (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 13.11.2008 17:26
miikkarocks
Kaikkein helpoimmalla pääsee kylläkin jos klikkaa tuolta ylhäältä tuota "goottikaupat" nappulaa..
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 13.11.2008 18:03
Joku on taas välkky..
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 13.11.2008 18:19

Lainaus: FrozenCorpse

Joku on taas välkky..

Välkky, kun vilkkuva ledlamppu..
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit