Gootti.net

Apua! En uskalla kertoa vanhemmilleni että pidän goottityylistä.

Kirjoittanut: Goth Princess (Jäsen)
    • Arvo: Tulokas
    • Lähetetty: 07.07.2016 09:41
    Moi! Täällä on kohta 11-vuotias tyttönen. En uskalla kertoa että pidän goottiudesta,sillä he eivät varmasti hyväksyisi sitä. He ovat todella tarkkoja pukeutumiseni suhteen. Loin tälläisen keskustelun koska en ole tällaiseen keskusteluun törmännyt. Toivottavasti auttaisitte.
    Kirjoittanut: katavor (Jäsen)
    • Lähetetty: 07.07.2016 20:39
    Kannattaa kuitenkin yrittää kertoa. Haluan rohkaista sinua kertomaan koska
    se on sinun asiasi miten pukeudut. Kyllä he hyväksyvät asian ajan kanssa tai ainakin
    yrittävät elämään sen kanssa. Voin sanoa että sanomista siitä tulee mutta
    sinun ei tarvitse välittää siitä. Puhun kokemuksesta. Isäni kyllä hyväksyi
    tyylini ja ajatusmaailmani mutta äitini ei voi sietää tyyliäni. En välitä siitä
    mitä äitini ajattelee ja annan mennä äidin mielipiteet toisesta korvasta sisään ja
    toisesta ulos. Joten rohkeasti kertomaan.
    Kirjoittanut: eva (Jäsen)
    • Arvo: Edistynyt
    • • Muokkasi: eva
    • Lähetetty: 11.07.2016 20:45
    Mulla eivät ole vanhemmat hyväksyneet sitä että olen Gootti varsinkin isä on että ei mitään niittejä,kynsikkäitä yms.gootti vaatteita saisi pitää hänen luonnaan ollessa..käyn hältä salaa ostamassa gootti vaatteita,vaikka olen jo yli 18 niin silti mun isä on tosi tarkka vaatetuksen kanssa.
    Kulemma olen liian synkkä ihminen ja musiikki makuni liian synkkä ja masennukseni johtuisi siitä millaista musiikkia kuuntelen.
    Kaiken lisäksi olen tullut pari kertaa kaapista ulos niin..ole oma itsesi ja älä pelkää että eivät hyväksyisi musiikki-ja tyyli makuasi vaan jos saat rahaa vaatteisiin ,niin kirppareilta kannattaa katella sieltä saattaa löytyä jotakin ja tuunaa ite vaatteita mielesi mukaan.
    Kerro porukoillesi että oot Gootti eikä sun tarvii hävetä sitä mitä oot! https://www.youtube.com/watch?v=ALsyWWpm9x0
    Kirjoittanut: Sieluton (Jäsen)
    • Lähetetty: 16.07.2016 22:25
    Aloin ite pukeutuu tälleenä ollessani 13. Vanhempani ovat olleet ihan okei tämän kanssa. He itseasiassa ovat puolustaneetkin minua, jos joku kukkahattu-täti on kauhistellut. Äitini on ommellut minulle goottimekkoja ihan alusta asti. Pian on vanhojen tanssit minulla ja äitini on sitä mieltä, ettei sinne mitään normimekkoa laiteta, vaan mekossa pitää olla kettinkejä ja niittejä
    Eli kaikki vanhemmat suhtaudu tuomitsevasti, mutta mikäli vanhempasi ovat hyvin tarkkoja tyylisi kanssa, niin suosittelen suhtautumaan asiaan kypsästi. Ehkä ei kannata vetää ihan puoleen otsaan yltäviä kulmia ja sotamaalauksia. Toinen eripuraa aiheuttava asia saattaa sinun ikäisellä olla hameiden yms. lyhyys.
    Keskustele vanhempiesi kanssa, mikäli ongelmia syntyy. Voit kysyä heiltä, miksi heidän mielestä tämä tyyli ei ole sopivaa. He ovat aikuisia, heillä pitäisi osata keskustella rauhallisesti asiasta.
    Itse en mitään "keskustelua" käynyt aiheesta. Minä vain aloin pukeutumaan tällä tyylillä. Ja asiat eskaloituivat hiljalleen näin. Uskon kyllä että vanhempasi hyväksyvät asian hiljalleen.
    Kirjoittanut: d.n.o.t.s (Jäsen)
    • Arvo: Tulokas
    • Lähetetty: 15.09.2016 20:01
    Juu suosittelisin myös tota ettet laita mitää ihan lyhyenlyhyitä hameita tai korsetteja noin nuorena vielä, vaan just muita goottityylisiä vaatteita ja sano rohkeasti mitä haluat ja käytä mitä haluat, munki vanhemmamt niuhotti ja valitti mulle ihan sikana ku aloin 12 weenä käyttää goottivaatteita, mutta en välittäny siitä. En kyllä varsinaisesti neuvo kuitenkaan tekemään noin, mutta se voi olla noin nuoressa iässä hankalaa keskustella järkevästi tästä asiasta, koska vanhemmat usein suhtautuu että sä oot vaan lapsi ja heillä on sen takia oikeus määrätä sun pukeutuminen. Janiinhän niillä periaatteessa onkin mutta se voi olla todella haitallista nuoren ihmisen kehitykselle jos vanhemmat ei hyväksy sellaisena kuin on.. ainakin mulle on ollut.

Rasittaa kyllä ihan sikana tommonen ku vanhemmat tekee tollasta, mullakin tullu paljon psyykkisiä ongelmia sen takia ku vanhemmat on opettanu että se mikä mä olen ja se mikä on mulle tärkeää ei ole hväksyttävää.

Koita vaikka sanoa heille että se on sulle tärkeää saada olla sellainen kuin olet, ja että susta tuntuu PA-HAL-TA ku omat vanhemmat ei voi hyväksyä sua sellaisena kuin olet. Ja tosiaan kyse on vaan vaatteista ja kaikki vaatteet on vaan kangasta, ni miksi on niin iso asia jos sun kangaspalat sun päällä on mustia vaaleanpunaisten sijaan?
    Kirjoittanut: Trixena (Jäsen)
    • Lähetetty: 19.09.2016 23:05
    Itse olen ihaillut mustaa värinä jo todella nuoresta, muistan jo ihan ensimmäiseltä luokalta kun häpesin sitä että lempivärini on musta. Goottityyliin tutustuin noin 9 -vuotiaana ja about siinä iässä aloin pukeutumaan goottityyliin. Itselle vanhemmat eivät pitäneet mutta eivät estäneetkään. Suosittelen kertomaan vain, sinulla on kuitenkin itse täysin oikeus pukeutua mihin haluat. Kuten täällä sanottiinkin niin en suosittele vielä minihameita tai korsetteja mutta muutaman vuoden kulttua voit jo pitääkin Itse ostin ensimmäisen korsettini 13 -vuotiaana ja se on minusta ihan hyvä ikä korsetin pitämiselle. Goottityyli on kaunis tyyli ja sopii varmasti sinullekkin.
      Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
      Järjestä treffit