Gootti.net

Suosituksia ja neuvoja nuorelle eksyneelle

Kirjoittanut: kaamoskulkija (Jäsen)
    • Arvo: Tulokas
    • Lähetetty: 30.07.2016 16:31
    Hei! Olen nuori jo pitkään goottityylistä ja synkemmistä tarinoista kiinnostunut, ja nyt haluaisin jo kunnolla päästä goottikulttuuriin

Osaisiko joku kokeneempi ja viisaampi suositella bändejä, kirjallisuutta, dokumentteja, elokuvia yms.?

Kuuntelen lähinnä melodista metallia ja musamakuni on hyvin laaja. Beseech, The 69 Eyes, Nox Arcana, Dargaard, Arcana, HIM, My dying pride ja Type O Negative on tällä hetkellä koko tuntemukseni goottihenkisestä musiikista (korjatkaa jos olen näissä ihan pihalla )

Rakastan fantasiaa ja luen aika paljon, joten tietäisikö joku synkempiä ja vähän goottihenkisempiä fantasia kirjoja? Jonkin verran olen etsiskellyt aiheesta ja tutustunut Poen ja Lovecraftin kirjallisuuteen, ja pidän kovasti.

The Crowiin ja Saksikäsi Edwardiin suorastaan rakastuin, osaisiko joku suositella samantyylisä elokuvia?
    Kirjoittanut: Muffin (Jäsen)
    • Arvo: Asiantuntija
    • Lähetetty: 30.07.2016 23:34
    Suosittelen tutustumaan Goth chic kirjaan joka julkaistiin suomeksi joskus 10 vuotta sitten. Kirjassa on omat osuutensa esim. Musiikille, leffoille ja kirjoille. Goottimusiikkia nuo mainitsemasi bändit eivät varsinaisesti ole mutta jos tuon kirjan luet niin musapuoli tulee tutuksi. Metallimusiikki on oma juttunsa eikä ole goottimusiikkia. Tsekkaa youtubesta esim. Bauhaus, Sisters of mercy ja London after midnight.

Pidät varmasti muistakin Saksikäsi Edwardin ohjanneen Tim Burtonin elokuvista, joten niihin kannattaa tutustua.

Toivottavasti tulet löytämään paljon uusia ja mielenkiintoisia juttuja goottikulttuurin parista!
    Kirjoittanut: katavor (Jäsen)
    • Lähetetty: 05.08.2016 00:32
    Elokuvista voisin suositella sellaista kuin From Hell. Itsekin olen katsonut elokuvan ja
    ihan hyvä.
      Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
      Järjestä treffit