Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Ihonhoitoa

Kirjoittanut: Heyni (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 28.03.2007 04:18
En meikkaa ja vesi ON paras voitehista Talvisin kyllä kuivuu iho, mut nyt kevättä kohti mennessä ei oo paljoa tarvinnu rasvailla. Huulet kyllä sitten kuivuu sitäki enemmän kesät talvet, suunnilleen jokatoinen päivä saa olla kiskomassa kuivunutta ihoa irti vaikka miten rasvais.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.03.2007 14:09
Meikkaan lahes joka paiva, joten meikinpoistoainetta ja kasvovetta kuluu. Iho on pintakuiva, joten rasvaa pitaa laittaa aamulla ja illalla. Kuorin silloin talloin, mutten liian usein koska larvini arsyyntyy aika herkasti, ja yritan valttaa tosi kuumaa ja kylmaa samasta syysta.

Vesi on minulle pahin voitehista koska juuri vedella pesemalla saan kasvojen ihosta vain hilseilevan kuivaa korppua. Yritankin ostaa sellaisia meikinpoistoaineita, joita ei tarvitse pesta pois vedella.
Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Lähetetty: 28.03.2007 22:29
Meikkaan miltei joka päivä, riippuu olenko lähdössä ihmisten ilmoille.
Pesen yleensä vain illalla meikit pois kostettuavalla Nivean puhdistusmaidolla ja silloin tällöin (nykyisin harvoin) käytän Bionia (sis. antsyylihappoa), koska mulla oli n. puoli vuotta sitten jonkilainen aknen tapainen. Nyt se on rauhoittunut.

Lääkäri totesi, että olisi ollut rosacea acne (ruusufinni) mutta lähti/rauhoittui aknetuotteella, vaikka ruusufinni ja akne ovat ihan eri ihotauteja ja ei saa käyttää samoja tuotteita. Toinen lääkäri katsoi, että olisi akne tai ruoka-aine allergia. En tiedä mitä oli mutta nyt kasvot ovat palautuneet lähinnä normaaliin mitä ne oli puoli toista vuotta sitten.

Opinnäytetyön aikaan ku stressi laukesi niin puhkesi finnitkin. Minulle ehdottelivat kosmetologilla käyntiä. Olisi jotunut ottamaan niin kalliita hoitoja (PHA) erikoiskosmetologilla vieläpä, että päätin kokeilla sitten ihan tuota santsyylihappoa(AHA) sisältävää tököttiä ja kas, se auttoi.

Kosteusvoidetta en hirveästi käytä, ellei iho tunnu kuivalta. Ihooni jos käyttää ns. liikaa kosteutta (joka päivä jopa) niin se tekee minulle finnejä/talia/kosteusvoidepatteja, vaikka ihoni ei mielestäni ole rasvainen/öljynen, pikemminkin hieman herkkä sekaiho.

Yritän etsiä myös aina mahdollisimman neutraalin tuotteen, että iho ei puhkeisi kukkimaan.

Sitten käytän Doven suikuemulsiota.
Kirjoittanut: Sharwynn (Nimetön)
  • • Muokkasi: Sharwynn
  • Lähetetty: 28.03.2007 23:54

Lainaus: M Chaosbreather

silloin tällöin (nykyisin harvoin) käytän Bionia (sis. antsyylihappoa),

Mistä tuota Bionia saa? Voisin kokeilla itsellenikin.

Minulla on myös pintakuiva mutta t-alueelta rasvoittuva iho, noin kerran viikossa kuorrutan kasvoni Aqualan L:llä nukkumaan mennessä, muuten riittää että aamulla laitan Humektania meikkivoiteen alle. Pitäisi kai hankkia ihan oikeita kasvovoiteita, mutta kaipa nuo apteekin perusvoiteet ajavat asiansa, niitä laitan myös vartalolle (varsinkin sääret tuppaavat kuivumaan talvi-aikaan ) silloin kun tarvitsee. Nivean perusrasvoja olen joskus kokeillut mutta en ole oikein lämmennyt niille (tai no, Nivean aurinkovoidetta taitaa löytyä).

Lisäksi käytän Lumenen puhdistusmaitoa ja silmämeikinpoistoainetta ja sitten löytyy myös Wicnelact-nimistä kasvovettä (apteekista) jota en ole käyttänyt koska se kuivattaa ihoani entisestään.
Kirjoittanut: jeeves (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 29.03.2007 10:09
meikkaan ihan erkkinä aina pitsi viikonloppuna ellen oo menossa jonnekin.

puhdistamiseen botanicsin geeli/vaahto ja kasvovesi´ja nivean silmämeikinpoistovesi, jan päälle kosteusvoide ja mahdollinen finnitappaja apteekin hyllyltä. on sekaiho, talvella saa olla varuillaan et iho ei kuivuis liikaa.ja välillä taas rasvottuu liikaa.

sitten päälle lumenen hydradrops sävy 10 ja stargazerin valkosta sekasin, sen päälle manic panicin valkosta puuteria tai väritöntä halpispuuteria tiesmistä ostettu.sitten kulmat mustalla kulmakynällä, luomivärit, rajaukset ja huultenrajaus+puna, ei aina.

kesällä aurinkovoide suojakerroin 60, jos se vaik auttasi ihoa pysymään vaaleena. ei sne puoleen, ei mulla helposti rusketu mutta se on ärsyttävää jos tyyliin kämmenselät ruskettuu ja mikään muu ei. ei pitäis siis minkään ruskettua..
Kirjoittanut: Valkyria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 31.03.2007 16:13
meikkaan päivittäin viikonloppuisin tulee vaa kajaalia käytettyä ja en edes huolellisesti pese meikkejä pois. eikä ihoni oo kuiva paitsi silloin ku ei tarvis mut iltasin jätän vaa jonkun kosteusvoiteen kasvoileni ku meen nukkuu kyl se ihan hyvin sopii mulle niin ku iho vielki ihan kunnos
Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 31.03.2007 18:53
Arkisin en paljon meikkaa, ja silloin harvoinkin vesiliukoisilla ehostimilla eli ihan perus namanpesuaineella lähtee. Iho on atooppinen, kuivuu ja ihan uutena juttuna ovat vielä toisinaan ilmestyvät ihottumat myös pärstän seudulle... jeejee. Dermosilin sensitive -tuotteet on todettu toimiviksi, päivittäin pesu ja rasvausta aamuin illoin, iltaisin myös silmänympärysvoide. Kuorintaa joskus ja jouluna, lähinnä kesäisin... ei tee kauheen hyvää.

Kosmetologilla olen käynyt kasvohieronnassa ja semmosta, mutta nykyisin suosin vaan jalkahoitoa. Ah...
Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Lähetetty: 31.03.2007 20:45

Lainaus: Sharwynn

Mistä tuota Bionia saa? Voisin kokeilla itsellenikin.

No täällä päin ei ole tuota liikettä mutta mm. Kuopiossa ja muualla oli jälleenmyyjiä, joilta sitä saa. Siis sitä saa ihan kosmetologilta. Ei tosin kaikilta. Mulla lähin paikka mistä saan on tuo Kuopio. Tuossa linkissä jälleenmyyjät ja lisää tietoa tuotteesta. http://www.sininetsivut.fi/innet/bion/?a=jalleenmy yjat

Lainaus: Sharwynn

Minulla on myös pintakuiva mutta t-alueelta rasvoittuva iho, noin kerran viikossa kuorrutan kasvoni Aqualan L:llä nukkumaan mennessä, muuten riittää että aamulla laitan Humektania meikkivoiteen alle.

Poikaystäväni kärsii atoppisesta ihottumasta, joten minullekin tuttuja nuo Humektan ja Aqualan L:ää kävin just ostamassa sen isoimman pumppupullon mitä rahalla saa. Itselle oli kans hyviä kun iho oli pahana.

Mie en ole uskaltanut hirveesti käyttää kaupan tuotteita ku n nissä on niin paljon jäteraaka-aineita. Jos on pakko ostaa jotain niin mahdollisimman neutraalia ja vähän kemikaaleja.
Kirjoittanut: seidar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 01.04.2007 01:43
Ihoni on sen verran hyvässä kunnossa, oikeastaan aina ollut, että vesipesu aamuin illoin riittää. Jos maskit on ollut kasvoilla, niin silloin käytän myös silmämeikin poistoainetta. Huulirasvaa kyllä kuluu, vaikka en ihoani muuten rasvailekkaan.
Kirjoittanut: Trismagia (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 08.04.2007 11:10
Itse olen todennut parhaaksi kasvojen puhdistustuotteeksi erisanin puhdistusgeelin. Semmonen vaaleen vihreä tuubi. Meikit lähtee KAIKKi pois, kun yleensä aina jää kajalia silmiin. Ja sitten erisan perusrasvalla rasvaan naamani. Herkän ihon tavaraa. Yvesin meikinpoistoaineet polttaa naaman pois melkeen
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit