Gootti.net

~ Tinkimisen jalo(ko?) taito ~

Kirjoittanut: Swanheart (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 10.12.2007 12:15
Kyllä ne ihmiset tinkii ruokakaupan kassallakin,.... ja viimeistään tingitään kasallinen muovipusseja kaupan päälle. Ja mikä parast niin maksetaan sitten isolla setelillä että ei ois ees aihetta tinkiä. Kerran annoin lapselle kassalla tuotteen halvemmalla kun ei rahat riittänyt pojalla,... illallahan se sitten uupu kassasta mutta onneksi summa ei nyt sinäänsä iso ollut että pysty sen huolimattomuuteen laskemaan. Onneksi en ole enää kaupssa töissä ku suoraan sanottuna otti pannuun ne asiakkaat joita kaupassa kävi,.... joko tingattiin, valitettiin yms. joskus kävi niitä mukaviakin asiakkaita mutta sen sanon että ei se oo häävi olla kaupan kassalla töissä joten arvostakaa niitä myyjiä. Itse vihasin sunnuntai aukioloja ku piti olla töissä,... siksi en sunnuntaisin käy kapassa.
Kirjoittanut: Antar (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.12.2007 13:35

Lainaus: predatoress

Se on tämä kaenuulaenen räpätys, mikä pistää myyjät toisinaan sekaisin

Heh, sepä se Ja jos ei pistä sekaisin, niin ainakin oudot sanat saavat myyjälle hymyn huulille! Itekin oon kaenuusta ja meillähän on tunnetusti mitä mielenkiintoisimpia ilmauksia

Huomenna oli tarkotus mennä käymään Morticiassa sitä pahuen tyllialushametta ettimään, kun kukaan ei mulle omaansa halunnu käytettynä myydä, niin pitäneekö kokeilla tingata, keh.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 10.12.2007 19:22
Arh! Minä kyllä itse en mitenkään ole innoissani asiakkaista, jotka jaksavat ja jaksavat tinkiä kaikesta. Syyllä tai toisella.. Oikeasti on rasittavaa kun kaikki ei vaan ymmärrä, ettei niitä tuotteita voi "ilmaiseksi" antaa. Eikä varsinkaan kun on vain työntekijänä niin kaikilla ole edes mahdollisuuksia alennusten antamiseen. Ja tietysti se on aina myyjän vika, jos ei onnistu ja kuinka muualta sitten mennään hakemaan. No siitä vaan. Ei siinä. Jos osaa ja haluaa tinkiä niin varmasti se monissa paikoissa on ok. Mutta pitää osata lopettaakin se ajoissa.. Itsekin joskus harvoin kyllä syyllistyn tähän, jos on jotain suurempaa hankkimassa. Mutta en sentään ruokakaupassa tai missään pikkuliikkeissä harrasta sitä.
Kirjoittanut: Antar (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.12.2007 19:30
Hehe. Yleensä teen sen hintavertailun etukäteen ja jos tinkaan, eikä alennusta tipu niin sitten kyllä kiltisti maksan mitä pyydetään, mikäli ostos on tarpeellinen.
Kirjoittanut: predatoress (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.12.2007 21:45
Jep, ideanahan ei ole kynsin hampain pyrkiä alentamaan hintaa, vaan kohteliaasti kysellä, saako hintaa alaspäin tai jotain kaupanpäällisiä ym. Kauppiaat ovat ainakin tähän mennessä olleet mukavia, ja kuten Antar jo sanoikin, ihan hymyllä kuunnellut juttuja. Muutenkin löpisen aivan liikaa esim. säästä myyjille, ja tänään kyselin talkkunajauhoja, mutta eihän niitä saanut täältä citystä

Jos myyjä tntee olonsa vaivautuneeksi meikäläisen jutustellessa, niin vaikenen suosiolla. Kerran kommentoin kaupan kassan kynsiä sanomalla "ompa sinulla kommeat kynnet" kun oli hoidettu ja pistetty hilettä ym. ja kyllä näytti siltä, että myyjä kirkastui ihan silmissä - hei, jokuhan uskaltaa antaa positiivistakin palautetta, eikä aina nurista jostain jonninjoutavasta
Kirjoittanut: Cadiferus (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Cadiferus
  • Lähetetty: 19.12.2009 16:22
Mie kun ostin viimeksi kengät, myyjä kyllä alensi hintaa, kun tiedustelin, että saisiko niistä vähän alennusta ja ihmeekseni sitten 10€ lähti .__o Mutta voi tietysti johtua siitäkin,kun sieltä joskus aikasemminki olen ostellut. Ja se kanssa, ku joskus kävin äidin kanssa Rockgootissa, ni sain jopa yhestä alennetusta tuotteesta vielä alennusta, en tiedä miten äiti sen tekee...
Kirjoittanut: Noraphrenia (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Noraphrenia
  • Lähetetty: 19.12.2009 16:28
Hämeenlinnan Vilma & Ville kaupasta saa joitain ihan kelpo korsetteja, renksuhameita ja -housuja, ja siellä on eräs miesmyyjä jonka naama venähtää aina kaks metriä jos sieltä ei osta mitään, vaan käy vaan kattelemassa. Niinpä siis joskus kun ostan sieltä jotain, saan tingittyä hintaa kun huudahdan että "kyl mää muuten ostaisin mut mulla uupuu vitonen tästä summasta!"

Aina toimii x)
Kirjoittanut: oneesan (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.12.2009 20:30
Tingin aina ja kaikesta.
Eräällä Oulun reissullakin sain yhden päivän aikana tingittyä yli 20€ edestä : D
Myyjän sain puolelleni itsevarmalla "kyllä minä tiedän että teillä on 40% ilmaa hinnoissanne" -asenteella.
Suomessa kun ei tuota tinkimiskulttuuria ole, niin monet tuntuvat sitä häpeävän, tinkimistä, mutta mitä suotta, ei ne myyjät kuulu ystäväpiiriini, ja pienituloisella on oikeus vähän tinkaistakkin.
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 19.12.2009 21:00
Pakko kehuskella itseä nyt, mutta minusta olen hyvä tinkimään Kun ystävällisesti kysyy ja on tilanteessa rento niin homma ei mene plörinäksi.
Sellainen ahne tinkiminen on taas eriasia :S Yleensä nämä ihmiset on hyvin töykeitä ja vähätteleviä jotka minua ainakin ärsyttävät. Tämmöisiä on tullut vastaan kun olen itse ollut myyjänä ja koskaan ei ole näille lähtenyt mitään halvemmalla.
Kirjoittanut: missEmily (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.12.2009 23:16
Vau, itse en Suomessa kehtaa tinkiä vaan maksan kiltisti mitä pyydetään. Toisaalta ostan yleensä kaikki vaatteeni alennusmyynnistä niin eipä siinä enää paljoa tingitä.

Kiinassa opin tinkimään ja se oli suorastaan hauskaa, varsinkin kun sain taisteltua itselleen hyvän hinnan. Suomeen kun palasin teki mieli alkaa tinkiä vaatekaupassa että "30euroa?! Ei onnistu, 15e maksan! Eii eii, anna paras hintas. Aijai vielki on kallis, taidanpa lähteä... No sitähän minäkin että kyllä se 20e lähtee!"
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit